کمپوت | نگهداری کمپوت | کمپوت خانگی

افزایش ماندگاری کمپوت خانگی با روش های ساده + نکات

در این مطلب از سایت ویکی گردی روش هایی رو بهتون آموزش میدم که باعث موندگاری بیشتر کمپوت های خونگی میشه. با ویکی گردی همراه باشید

کمپوت
ویکی گردی:

بیشترین کاربرد کمپوت تو زندگی ما ایرانیا اینه که وقتی می خوایم بریم عیادت مریض اولین چیزی که به ذهنمون می رسه اینه که کمپوت بخریم و ببریم.  استفاده از کمپوت خیلی بین مردم رایج و محبوبه.همچنین کمپوت به عنوان دسر هم استفاده میشه. معمولا کمپوت بیشتر زمان هایی مورد استفاده قرار میگیره که میوه در دسترس نیست.

 در این مطلب از سایت ویکی گردی می خوام روش هایی رو بهتون آموزش بدم که باعث موندگاری بیشتر کمپوت توخونه میشن پس حتما تا انتها همراهمون باش.

بهترین روش تهیه کمپوت خانگی زردآلو!

کمپوت گیلاس

نکات مهم در نگهداری کمپوت

اگر کمپوت خانگی درست کردید، حتما آن را در یک ظرف شیشه ای یا قوطی مخصوص بریزید و دهانه ظرف را محکم ببندید، تا از نفوذ هوا به داخل ظرف جلوگیری شود.

چگونه کمپوت را نگهداری کنیم؟

  • بعد از باز شدن درب کمپوت حتما در یخچال نگهداری کنید.
  • ظرف شیشه‌ای و درب فلزی آن حتما باید تمیز و خشک باشد.
  • بعد از پخت حتما اجازه بدهید کمپوت پخته شده با دمای محیط خنک شود.
  • بعد از جوشاندن دوباره کمپوت ها با ظرف، درب ظرف شیشه‌ها را بعد از اینکه کمی از حرارت افتاد محکم کنید.

اگر تمایل دارید که ماندگاری کمپوت شما بیشتر شود، بعد از شستن میوه ها حتما آنها را با دستمال به خوبی خشک کنید با این کار می‌توانید ماندگاری کمپوت خود را بالا ببرید.

طرز تهیه کمپوت انجیر خونگی + نکات

اگر درب کمپوت را سریعا باز نکنید و هوا وارد ظرف نشود می‌توانید کمپوت را در کابینت نگهداری کنید.

سعی کنید کمپوت را به مقدار زیاد آماده نکنید، چون در این صورت باید کمپوت را هم زد و بدیهی است طی انجام این عمل میوه ها له می شوند.

اساسا کمپوت را نمی توان مدت زیادی نگه داشت چون شربتش رقیق و رفته رفته فاسد می شود، به جز مواردی که هوای داخل قوطی گرفته و درب آن لحیم می گردد.

در حالت معمول کمپوت را بدون اسانس درست می کنند تا کمپوت عطر طبیعی میوه را داشته باشد. اگر بخواهید کمپوت را معطر کنید به آن کمی وانیل اضافه کنید.

کمپوت زرآلو

بهترین روش برای درست کردن کمپوت

کمپوت هایی که با این روش درست می کنید اگر کاملاً تمامی شرایط را رعایت کنید ماندگاری بالایی خواهند داشت, شاید بتوان چندسالی نگه داشت. برای اینکه کمپوت خوبی درست کنید میوه هایی که انتخاب میکنید نباید له باشند و یا زدگی نداشته باشد و کاملاً سالم و مرغوب باشد و آنها را خوب بشویید و خشک کنید و داخل شیشه های در فلزی استریل شده بریزید تا کل شیشه پر شود.

سپس در یک قابلمه آب بریزید و بگذارید روی حرارت تا آب جوش بیاید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و اجازه بدهید شکرها کاملا حل شوند. میزان شکر و آب بستگی به میوه ی کمپوت و میزان آن دارد.

چیکار کنیم مربای زردآلو براق و خوشرنگ بشه + طرز تهیه

سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه بدهید سرد شود. زمانی که کاملاً سرد شد روی میوه های داخل شیشه( که پخته نشده اند) بریزید تا لب به لب شیشه پر شود و در شیشه را ببندید و شیشه ها را به صورت وارونه داخل یک قابلمه بچینید و آب سرد بریزید تا نیمه های شیشه ها داخل قابلمه آب داشته باشد و روی حرارت بگذارید و زمانی که آب به جوش آمد زیر شعله را کم کنید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه بدهید بجوشد بعد از این زمان شعله را خاموش کنید و اجازه دهید سرد شوند.

سپس آن ها را در مکانی خنک و تاریک قرار دهید بعد از باز شدن در شیشه آن را زودتر مصرف کنید.

عدم رعایت نکات بهداشتی برای تهیه کمپوت می تواند سبب ایجاد خسارت های جبران ناپذیری شود به همین دلیل توصیه می کنیم اگر قصد دارید کمپوت خانگی تهیه کنید حتما ابتدا تمام نکات بهداشتی را مطالعه و رعایت کنید تا خود و خانواده تان دچار آسیب نشوید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر