سر رفتن غذا | جلوگیری از سر رفتن غذا

با این روش جلوی سر رفتن غذا رو بگیر + فیلم

سر رفتن غذا، یکی از بدترین اتفاقاتیه که موقع آشپزی میتونه اعصاب خانم خونه رو بهم بریزه. اینجا خواهی دید که یک قطره روغن چقدر معجزه میکنه.

سر رفتن غذا
ویکی گردی:

سر رفتن غذا بر روی اجاق گاز، یکی از معضلات اصلی خانم‌ها در آشپزخانه است و همه خانم‌ها بر این عقیده هستند که تمیز کردن اجاق گاز کار سختی است.تنها کافی است یک لحظه رویشان را از غذای در حال پخت برگردانند تا غذا سر برود و اجاق گاز را کثیف کند. اگر بتوانیم برای جلوگیری از سر رفتن غذا راهکاری به خانم ها ارائه بدهیم کمک بزرگی به آنها کردیم. در این مطلب از سایت ویکی گردی،یک روش کاربردی برای جلوگیری از سر رفتن غذا در حال پخت اشاره می کنیم.

این مورد برای همه ما اتفاق افتاده است: قابلمه غذا را روی اجاق گاز می گذاریم؛ شعله زیر آن را زیاد می کنیم و با خود می گوییم چند دقیقه دیگر به آن سر می زنم اما فراموش می کنیم و ناگهان غذا سر می رود. برای اجتناب از مواجه شدن با چنین موقعیتی و کثیف شدن اجاق گاز، باید چاره آن را هم بلد باشید. 

با این ترفند پوست تخم مرغ آب پز رو به راحتی جدا کن + فیلم

روش زیر را امتحان کرده و نتیجه را برای ما و دیگران کامنت کنید.

چرب کردن داخل قابلمه برای جلوگیری از سر رفتن غذا

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سر رفتن غذا، چرب کردن داخل قابله است. به این صورت که به اندازه ۵ سانتی‌متر از اطراف قابلمه را با روغن چرب کنید. در این حالت حباب‌های آب با بالا آمدن و برخورد با سطح روغنی از بین می‌روند و به هیچ عنوان غذا سر نمی‌رود.

البته این روش با یک سانتی متر چرب کردن لبه قابلمه هم امکان پذیر است ولی برای اطمینان میتوانید مقدار بیشتری از لبه ظرف را با روغن چرب کنید.

بنابراین برای جلو گیری از سر رفتن غذاهایی مثل سوپ ها،خورش ها،شیر و غیره،کافی است داخل قابلمه را به اندازه چندین سانتی متر با مارگارین یا روغن مایع چرب کنید.به این ترتیب،غذاها سر نمی روند.

ویدیوی زیر را حتما ببینید:

یک روش اضافه برای اطمینان بیشتر برای شمایی که وقت برای این مطلب گذاشتید:

روش صحیح بسته بندی گوشت چرخ کرده برای فریز کردن + فیلم

 جلوگیری از سر رفتن غذا با قاشق چوبی بزرگ

یکی از ترفندهای قدیمی که اغلب نیز با آن آشنا هستید، استفاده از قاشق چوبی بزرگ برای جلوگیری از سررفتن غذا است. بدین صورت که قاشق چوبی به حالت افقی روی قابلمه یا ظرف در حال جوشیدن قرار می‌گیرد و زمانی که محتویات قابلمه یا ظرف بالا بیاید، با برخورد حباب‌ها به قاشق چوبی، کاملاً از بین می‌روند و دیگر غذا روی اجاق سر نمی‌رود.

 حتما تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید و در بخش نظرات این صفحه بنویسید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر