برنج |‌نگهداری برنج

برنج پخته شده را چگونه برای مدت طولانی سالم نگه داریم؟

بیا تا بهت بگم با چه روشی می تونی به مدت طولانی برنج رو سالم نگهداری کنی؟!

برنج
ویکی گردی:

روش نگهداری برنج پخته در مدت طولانی. از مهم‌ترین نکات نگهداری برنج پخته این است که اگر برنج پخته شده را برای مدت طولانی در فضای اتاق قرار دهید، باکتری‌ها در آن رشد می‌کنند و موجب ایجاد مسمومیت غذایی می‌شوند. معمولاً برنج فاسد با گرم کردن هم قابل مصرف نیست.

ما ایرانیا عادت داریم حداقل یک وعده در روز برنج بخوریم یه سریا هم که از عشاق پلو هستند هم ناهار هم شام غذای برنجی می خورن. حالا یه چالشی که همواره باهاش مواجه هستیم اینِ که با برنج مونده از ناهار یا شام چه کار کنیم؟ یه سریا راحت ترین راه که دور انداختن هست رو انتخاب می کنند که خب اصلا کار درستی نیست خیلیا هم میزان توی یخچال برای وعده بعدی. اگه شما جزء دسته دوم هستید لازمِ که نحوه نگهداری برنج پخته توی یخچال و فریزر رو بدونید.

ترفندهای نگهداری برنج خام به سبک شمالی ها

برنج

نگهداری برنج پخته در دمای اتاق

بعضیا بعد از غذا خوردن میز غذا رو به حال خودش رها میکنن حالا یا میرن میخوابن یا اینکه میرن دنبال بقیه کارهاشون اما لازمِ بدونید که برنج پخته شده نباید زیاد در دمای اتاق بمونه چرا که باکتری ها توش رشد می کنند و خوردن چنین پلویی باعث ایجاد مسمومیت میشه. بنابراین برنج پخته نباید برای مدت طولانی در فضای اتاق قرار بگیره؛ برنج پخته رو تا زمان خنک شدنش و حداکثر تا 6 ساعت در دمای اتاق قرار بدید.

نگهداری برنج پخته در یخچالاگر میخواین برنج رو ظرف یکی دو روز آینده مصرف کنید میتونید توی یخچال نگه دارید اما قبلش بذارید 2 ساعتی در دمای اتاق باشه تا خنک بشه سپس داخل ظرف شیشه ای در دار یا زیپ کیپ بریزید و در یخچال قرار بدید. به گزارش شایانیوز حدالامکان برنج پخته رو دور از میوه ها و سبزیجات خام قرار بدید. برنج پخته رو تا 3 روز میتونید در یخچال نگه دارید.

اگه این برنج ها رو بخوری مسموم میشی!

نگهداری برنج پخته شده در فریزر

یکی دیگر از روش‌های نگهداری از برنج پخته قرار دادن آن در فریزر است. برای نگهداری برنج پخته شده در فریزر می‌توانید برنج را داخل زیپ کیپ یا پلاستیک بریزید. سپس هوای داخل پلاستیک را به طور کامل تخلیه کنید و درب آن را محکم نمایید و داخل فریزر قرار دهید.

• فریز کردن برنج پخته موجب می‌شود تا برنج شما کاملاً مرطوب و تازه باقی بماند و مزه آن بعد از چند روز خراب نشود.

• قرار دادن برنج پخته در یخچال موجب سفت و خشک شدن برنج می‌شود و طعم آن تغییر می‌کند. از همین رو اگر قصد دارید بعد از چند روز برنج را استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود حتماً آن را در فریزر قرار دهید.

• شما می‌توانید از برنج فریزر شده هم داخل غذا برای درست کردن انواع پلو و هم برای سرو کنار خوراک و خورشت برای ناهار یا در منوی شام استفاده کنید.

برنج

 

از کجا بفهمیم که برنج فاسد شده؟

از بین بردن شپشک برنج با روش های ساده 

برنج فاسد معمولاً بوی متفاوتی نسبت به برنج سالم داره یا اینکه اصلا هیچ بویی نداره. علاوه بر این ممکنِ که کمی لزج بشه. تغییرات ظاهری و کپک هم کاملا گویای خراب شدن برنج هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر