چای سیب | طرز تهیه چای سیب

با چای سیب همه ی بیماری هات رو درمان کن! + فیلم طرز تهیه

اگر دنبال یک طعم تازه، برای دمنوش عصرسرد پاییزی هستید، با ما همراه باشید تا طرز تهیه چای سیب رو بهتون بگم.

چای سیب
ویکی گردی:

چای سیب یک نوشیدنی گرمی است که از ترکیب سیب تازه با دیگر گیاهان خوراکی ساخته می‌شود و حاصل این ترکیب، یک طعم و عطر دلنشین و آرامبخش است. اگر شما هم به دمنوش علاقه دارید، ما چای سیب را به شما معرفی می کنیم که علاوه بر طعم بی نظیر، باعث چربی سوزی و لاغری شما هم می شود. در اینجا طرز تهیه چای سیب را بهتون میگم.

 

مواد لازم برای تهیه چای سیب:

سیب رسیده

به تعداد دلخواه

چوب دارچین (اختیاری)

1 تکه

عسل (اختیاری)

به مقدار دلخواه

از خواص شگفت انگیز گیاه بادرنجبویه باخبرید؟

طرز تهیه چای سیب:

مرحله اول

برای تهیه چای سیب خوشمزه و سالم خانگی ابتدا سیب ها را می شوییم و با همان پوست روی سیب ها را رنده درشت می کنیم تا آب نیندازند. سینی فر را بیرون می آوریم و سیب ها را کف سینی می ریزیم.

مرحله دوم

با پشت قاشق آن ها را داخل سینی پخش می کنیم و سینی را داخل فر قرار می دهیم تا با کمترین درجه فر سیب ها خشک شوند.(30 درجه خوبه) البته می توانید روی بخاری یا شوفاژ نیز پارچه ای تمیز پهن کنید.

مرحله سوم

در این مرحله سیب های رنده شده را روی آن می ریزیم و پخش می کنیم تا با شعله کم بخاری خشک شوند. توجه داشته باشید که باید هر چند ساعت یکبار سیب ها را با قاشق جابه جا کنیم تا کاملا به صورت یکدست شوند.

مرحله چهارم

بعد از اینکه سیب ها خشک شدند اجازه می دهیم تا داخل فر کمی برشته نیز شوند تا رنگ چای زمان دم کشیدن خوش رنگ تر شود. رنگ سیب ها بعد از برشته شدن رنگ قهوه ای مایل به قهوه ای تیره نزدیک است.

دمنوش هایی که پوستتان باید بخورد!

مرحله پنجم

در این مرحله سیب های خشک شده را داخل شیشه ای می ریزیم و درب آن را می بندیم و در جای خشک و خنک به مدت 1 سال می توانید نگهداری کنید. برای درست کردن چای نیز 1 قاشق غذاخوری از سیب خشک را داخل قوری می ریزیم.

مرحله ششم

سپس روی آن 1 لیوان آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم تا به مدت 15 تا 20 دقیقه خوب دم بکشد و خوش رنگ شود. می توانید برای عطر بهتر نیز یک تکه کوچک دارچین به همراه عسل نیز اضافه کنید.نوش جان.

چای سیب

فیلم طرز تهیه چای سیب:

طرز تهیه چای سیب رو ببینید و به راحتی در خانه درست کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

خواص بی‌نظیر چای سیب:

1.لاغری آسان

چای سیب به هضم غذا کمک می کند زیرا سیب حاوی مقادیر زیادی فیبر می باشد که باعث احساس سیری در فرد و در نتیجه کاهش وزن می شود.

2. کمک به افزایش مقاومت بدن و سیستم ایمنی

چای سیب یکی از بهترین گزینه‌های غذایی برای بیماری‌های خود ایمنی مانند پارکینسون است و  می‌تواند مانند یک مکمل غذایی مورد استفاده قرار بگیرد. با دم کردن سیب تازه خرد شده، مواد بیوفعال نامبرده در آب آزاد شده و فواید آن به بدن خواهد رسید.

3. کمک به درمان کم‌خونی

کم‌خونی اگر کنترل و درمان نشود، می‌تواند عوارض بد و جبران نا‌پذیری را برای فرد مبتلا به وجود بیاورد. دمنوش سیب با داشتن مقادیر قابل توجه آهن می‌تواند در این مورد کمک زیادی به افرادی که کم‌خونی دارند بکند؛ حتی در صورت استفاده مداوم می‌تواند این مشکل را کاملا از بین ببرد.

با خوردن این دمنوش ها شب را با آرامش کامل بخوابید + توضیحات

4. انرژی‌زای طبیعی

با نوشیدن یک لیوان چای سیب که حاوی پروتئین‌های خاص و آنتی‌اکسیدان‌ها است انرژی از دست رفته بدن‌تان را بازیابی کنید. با نوشیدن این انرژی‌ زای طبیعی می‌توانید روز خود را پرقدرت ‌ترشروع کنید.

5. جلوگیری از سرطان

چای سیب با داشتن ترکیبات آنتی‌آکسیدانی‌اش به خوبی می‌تواند از از ابتلا به سرطان جلوگیری کرده و حتی در بهبود و درمان برخی سرطان‌ها مانند سرطان سینه نقش داشته باشد.

6. جلوگیری از آلزایمر

چای سیب، سرشار از فلاونوئید است و مصرف منظم و کافی آن طی سال های طولانی، از آلزایمر در پیری پیشگیری میکنه. همچنین عدم مصرف مقادیر کافی میوه سیب، ریسک آلزایمر را دو الی چهار برابر زیاد میکنه.

7. کاهش سر درد و ایجاد آرامش در بدن 

چای سیب، مجموعه متنوعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را در خود دارد که می‌توانند با کاهش التهابات و از بین بردن رادیکال‌های آزاد موجود در بدن، باعث کاهش تنش‌های عصبی می شود و در نتیجه باعث کاهش سر درد و ایجاد آرامش در بدن شوند. 

8. تسکین دردهای مفصلی

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که مخصوصا در فصل سرد سال دچار درد استخوان و مفاصل می‌شوید، بهتر است نوشیدن دمنوش سیب را فراموش نکنید. مصرف این دمنوش‌ها در تسکین درد‌های روماتیسمی و مفصلی موثر و مفید هستند.

9. محافظت از بینایی

فلاونوئیدهای موجود در چای سیب، یکی از بهترین مواد مغذی ارگانیک برای پیشگیری از ابتلای به دژنراسیون ماکولا است. دژنراسیون ماکولا یکی از شایع‌ترین مشکلات چشمی است و عامل شماره یک کوری در جهان به شمار می‌رود و اغلب با کهولت سن، مردم دچار آن می‌شوند. مصرف روزانه چای سیب برای تقویت چشم و محافظت از بینایی بسیار مناسب است.

10. تقویت قلب

 پلی ساکاریدهای موجود در چای سیب باعث کاهش کلسترول خون شده و به همین خاطر مانع از گرفتگی عروق و دیگر بیماری‌های قلبی خواهد شد. مصرف دوره‌ای چای سیب می‌تواند احتمال حملات قلبی و سکته قلبی را در افراد و به‌خصوص افرادی با سن بالاتر کاهش دهد.

11. رفع یبوست

دمنوش سیب باعث بهبود هضم و درمان یبوست میشه.خوردن دمنوش سیب در صبح باعث بهبود عملکرد معده میشه و با تخلیه ی روده یبوست رو از بین می بره.

12. استحکام استخوان‌ها

 چای سیب؛ سرشار از منیزیم، سدیم، پتاسیم، و دیگر مواد معدنی مهم برای محکم شدن استخوان‌ها است که باعث افزایش تراکم مغز استخوان شده و از ابتلای به پوکی استخوان در سنین بالاتر جلوگیری خواهد کرد. 

۸ خاصیت فوق العاده چای برگ انجیر که نمی دانستید + مزایا و مضرات

13. بهبود دیابت

 چای سیب برای کسانی که می‌خواهند بیماری دیابت را کنترل کنند، بسیار مناسب است. اگر می‌خواهید قند خون خود را کنترل کنید بهتر است از دمنوش سیب استفاده کنید.

14. بهبود جوش و آکنه

برای درمان جوش صورت شما می‌توانید هر روز یک فنجان چای سیب بنوشید یا از عصاره چای سیب به طور مستقیم روی پوست خود استفاده کنید. چای سیب حاوی گروهی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به بهبود جوش و آکنه کمک می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر