بارداری | خوراکی های ممنوعه دوران بارداری

عوارض خوردن غذاهای تند در بارداری | مصرف غذای تند به جنین آسیب می رساند؟

خوردن غذاهای تند در دوران بارداری ممکنه برای بعضی از مادران عوارضی داشته باشه ،با ویکی گردی همراه باشید تا اطلاعات کامل تری درباره این موضوع اختیارتان قرار دهیم .

بارداری
ویکی گردی:

تقریبا همه زنان در طول دوره بارداری میل به خوردن غذاهای مختلفی (هوس های غذایی ) رو در این دوران تجربه میکنند که این موضوع یک امر طبیعی است مثلا ممکن است بعضی از زنان تمایل زیادی به خوردن غذاهای تند یا ترش در دوران بارداری داشته باشند اگرچه خوردن غذاهای تند در دوران بارداری بی خطر است اما ممکن است خطر ابتلای مادر به برخی از بیماری ها را افزایش دهد. در این مقاله سعی کردیم شما را با عوارض و ناراحتی هایی که ممکن است خوردن غذاهای تند برای بعضی از مادران ایجاد کند آشنا کنیم ، در ادامه با ما همراه باشید.

بیمار‌های مربوط به مصرف غذاهای تند در بارداری

تهوع صبحگاهی :

مصرف غذا‌های تند حالت تهوع صبحگاهی را در بعضی از مادران افزایش می‌دهند.

مادر واقعی «نوزاد متولد شده از رحم اجاره‌ای» کیست؟

سوء هاضمه :

یکی از مشکلاتی که زنان باردار در طول بارداری با آن مواجه هستند، سوء هاضمه است. مصرف غذ‌های تند و ادویه‌دار باعث افزایش حالت سوءهاضمه در زنان باردار می‌شود.

سوزش سر دل :

بیشتر زنان باردار در بعضی از مراحل بارداری از رفلاکس و سوزش سر دل شکایت دارند. مصرف مواد غذایی تند و ادویه‌دار باعث تشدید این حالت در بعضی از زنان باردار می‌شود. در مورد مصرف غذا‌های تند در زنان باردار شایعاتی نیز وجود دارد. مثل این که برای زایمان سریع‌تر مواد غذایی تند مصرف کنید، یا این‌که می‌گویند مصرف غذا‌های تند در این دوران باعث نابینایی نوزاد می‌شود.

نکاتی که یک زن باردار باید در مورد مصرف مواد غذایی تند رعایت کند:

1 - اگر بعد از مواد غذایی تند در گوارش خود احساس ناراحتی کردید بهتر است از مصرف آن تجدید نظر کنید.

2 - از خوردن غذا‌های تند در بیرون از خانه اجتناب کنید و سعی کنید غذا‌ را در منزل تهیه کنید تا بتوانید میزان ادویه آن را کنترل کنید.

فواید بینظیر مصرف توت فرنگی در دوران بارداری + توضیحات

3 - لیست مواد تشکیل دهنده ادویه‌جات و همچنین تاریخ انقضای آنها را کنترل کنید.

4 - سعی کنید ادویه جات را به صورت کامل تهیه کنید و خودتان به صورت پودر دربیاورید.

5 - اگر مصرف ادویه جات تند باعث آزردگی دستگاه گوارش شما شد، مصرف آن را کم کرده یا به طور کامل قطع کنید.

توصیه کلی این که در صورت امکان از مصرف غذاهای تند و ناسالم در دوران بارداری خودداری کنید و به جای آن، از مواد غذایی سالم و مغذی مانند میوه، سبزیجات، ماهی، گوشت سفید و محصولات شیری استفاده کنید. همچنین، ممکن است بهتر باشد قبل از مصرف هر نوع غذای جدید، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر