بارداری | توت فرنگی و بارداری

فواید بینظیر مصرف توت فرنگی در دوران بارداری + توضیحات

میدونی توت فرنگی رو میتونی در دوران بارداری مصرف کنی یا نه؟ برای دونستن پاسخ این سوال بهتره با ویکی گردی همراه باشی.

بارداری
ویکی گردی:

میل به غذای بیشتر در دوران بارداری امری طبیعیه و میل به مصرف بیش از حد شیرینی جات در بعضی از مادران ممکنه که براشون مشکل ساز بشه به همین دلیل مادرانی که نمیخوان قند بیشتری مصرف کنن بهتره مصرف انواع میوه ها رو در برنامه غذایی شون بگذارن که یکی از بهترین میوه های شیرین که می تونن در دوران بارداری بخورن توت فرنگی هستش.خوردن توت فرنگی به دلیل اثرات خوبی که بر سلامت مادر و جنین میگذاره به مادر باردار توصیه میشه.این میوه کوچک با داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدانی قوی ، فواید زیادی برای مادر و جنین داره و میتونه از نقص لوله عصبی جنین هم جلوگیری کنه و پزشکان خوردن توت فرنگی رو در دوران بارداری توصیه میکنن.

در ادامه با ما همراه باش تا نکات بیشتری رو در مورد خوردن توت فرنگی در دوران بارداری بهتون یاد آوری کنیم.

 به راحتی میتونیم بگیم خوردن توت فرنگی در بارداری خوب است. در حالی که این میوه آبدار به طور کلی مزایای سلامتی زیادی برای شما دارد، می توانید در طول بارداری آن را مصرف کنید.

اگه این 6 تا علائم رو داری بارداری ولی خبر نداری!

یافته های یک مطالعه نشان می دهد که مصرف توت فرنگی در دوران بارداری تاثیر بسیار خوبی بر روی جنین می گذارد و توانایی کودک را در خواندن بالا می برد. توت فرنگی دارای مقدار زیادی اسید فولیک است که مصرف آن در دوران بارداری ضروری است، توت فرنگی از نقص در لوله عصبی در نوزادان جلوگیری می کند. توت فرنگی منبع خوبی از اسید فولیک است. اگر در دوران بارداری اسید فولیک مصرف کنید، خطر ابتلا به زایمان زودرس را کم می کند. بسیاری از مادران باردار در دوران بارداری از مکمل ها استفاده نمی کنند، در حالی که می توان از توت فرنگی به عنوان یک اسید فولیک طبیعی استفاده کرد.

 

توت فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که می‌تواند به سلامت پوست در دوران بارداری و کاهش روند پیری کمک کند. علاوه بر آن به دلیل آنتی اکسیدان فراوانی که دارد می‌تواند از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند. از فواید این میوه در دوران بارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت سیستم ایمنی بدن

توت فرنگی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. بنابراین می‌تواند از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد و بسیاری از بیماری‌ها مانند سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کند. علاوه بر این باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مادر شده که باعث می‌شود مادر دوران بارداری را به راحتی و سلامت پشت سر بگذارد.

کمک به رشد جنین

توت فرنگی مملو از ویتامین C است که ایمنی را تقویت می‌کند و به بدن کودک کمک می‌کند آهن را از غذاهای گیاهی جذب کند. این میوه همچنین حاوی فیبر است که باعث سلامت روده می‌شود و همچنین فولات که سوخت و ساز بدن، انرژی سلولی و فعالیت آنتی اکسیدانی کودک را تامین می‌کند.

بهبودی چشم و بینایی

توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است که تاثیر بسیاری زیادی در سلامت قرنیه و شبکیه چشم دارد و علاوه بر آن باعث تقویت چشم و محافظت از زبیایی می‌شود. این میوه از ابتلا به نابینایی و آب مروارید در سنین بالا جلوگیری می‌کند.

چه عواملی شانس دوقلوزایی را بیشتر می کند؟

مضرات توت فرنگی

با این وجود که توت فرنگی در دوران بارداری بی‌ضرر بوده و بسیار مفید است، اما در برخی موارد خوردن این میوه و زیاده روی در مصرف آن می‌تواند برای زن باردار مضر و خطرناک باشد. مواردی که از خوردن توت فرنگی باید اجتناب کرد، عبارتند از:

این میوه می‌تواند بسیار آلرژی زا باشد. بنابراین اگر سابقه حساسیت به توت فرنگی در خانواده دارید، از خوردن این میوه در دوران بارداری اجتناب کنید.

مصرف میوه و سبزیجات خام بدن را در معرض انواع باکتری‌ها از جمله اشرشیا کلی و گروهی از انگل‌ها قرار می‌دهد. این بیماری‌ها می‌تواند باعث ایجاد عفونت شده و این عفونت از طریق جفت به جنین برسد و به او آسیب وارد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر