جنگل جیغ | سفر به جنگل جیغ مشهد

راز صداهای ترسناک جنگل جیغ چیه؟ | سفر به مشهد با طعم ترس و هیجان

مکان های ترسناک با وجود وحشتی که به جان شما می اندازند، اما تجربه هیجان انگیزی هم خواهند بود. اگر دلتون سفر به همچین جایی میخواد، جنگل جیغ مشهد دقیقا همونجاست.

جنگل جیغ
ویکی گردی:

جنگل جیغ یکی از ترسناک ترین مکان های دیدنی ایران در مشهد است. در جنگل جیغ که در یکی از روستاهای طرقبه واقع شده است شب های صداهای بسیار ترسناکی شنیده می شود که هنوز دلیل آن به درستی مشخص نشده است. بنابراین اگر قصد سفر به مشهد دارید و دلتون کمی ترس و هیجان میخواد، سفر به جنگل جیغ رو از دست ندید.

راز جنگل جیغ در چیست؟

روستای سربرج، یکی از توابع منطقه طرقبه در شهرستان مشهد است که به دلیل داشتن پدیده ای وحشتناک جزو مناطقی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. روزها در این جنگل همه چیز کاملا عادی و آرام است. شب هنگام اما صدایی عجیب و وحشتناک از درختان این جنگل به گوش می رسد. صدایی شبیه سوت یا جیغ که به محض تاریک شدن هوا شنیده شده و تا سپیده دم ادامه دارد.

مکان های عجیب تو ژاپن که هیچکس جرأت رفتن به این مکان ها رو نداره!

جنگل سربرج مشهد یکی از پر رمز و رازترین جاذبه های طبیعی می باشد و قطعا برای افرادی که به دنبال هیجان هستند بهترین گزینه برای سفر به حساب می آید. عده ای می گویند اجنه و شیاطین در لا به لای درختان این جنگل زندانی شده اند که شب ها از درد ناله می کنند. برخی نیز منبع صداها را هجوم ملخ هایی می دانند که لا به لای درختان پنهان شده اند.

برای بازدید از جنگل جیغ مشهد باید دل شیر داشته باشید؛ زیرا این جیغ‌ها کاملا واقعی هستند و این داستان تنها برای جذب گردشگر روایت نشده است. چه بسیار افرادی که در ابتدا فکر می‌کردند با داستانی تخیلی روبه‌رو هستند؛ اما با شنیدن صدای جیغ‌ها در جنگل پا به فرار گذاشته‌اند.

راز جنگل جیغ

جنگل جیغ کجاست؟

جنگل جیغ یکی از جاهای دیدنی استان خراسان رضوی در روستای سربرج، در بخش طرقبه است. این روستا در جنوب مشهد قرار دارد و فاصله آن تا مرکز این شهر تنها ۳۲ کیلومتر است. بسته به ترافیک و ساعت حرکت، حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه برای رسیدن به سربرج از مشهد باید رانندگی کنید. فاصله جنگل جیغ تا تهران ۹۲۴ کیلومتر است و طی کردن این مسافت حدود ۱۱ ساعت به طول می‌انجامد.

روستای مرگ ایران کجاست؟ | ماجرای روستای مرگ چیه؟

آدرس روستای سربرج: استان خراسان رضوی، جنوب مشهد، بخش طرقبه، دهستان طرقبه، روستای سربرج

اگه دلشو نداری به این جنگل نرو!

جنگل جیغ را به خاطر صداهای عجیبی (شبیه به سوت یا جیغ) که در طول شب تا سپیده‌دم در آن طنین می‌اندازد به این نام نام‌گذاری کرده‌اند. تمام افرادی که تا به امروز از جنگل جیغ مشهد دیدن کرده‌اند، این صدای جیغ گوش‌خراش و عجیب را تایید می‌کنند. یک نکته ترسناک دیگر درباره این جنگل این است که صدای جیغ به‌محض تاریک شدن هوا به گوش می‌رسد و روزهای این جنگل با دیگر جنگل‌های معمولی هیچ تفاوتی ندارد.

جنگل جیغ مشهد

صدای جیغی که در جنگل جیغ مشهد به گوش می‌رسد دقیقا به صدای جیغ زنی شباهت دارد که گویی در حال سوختن در آتش است و از ته دل فریاد می‌زند. بدون شک، شنیدن این صدا هر کسی را خواهد ترساند. در سال‌های اخیر بسیاری از افراد که این داستان را باور نداشتند یا اهل ماجراجویی بودند به بازدید از جنگل جیغ رفته‌اند؛ اما بسیاری از آن‌ها در نیمه راه پشیمان می‌شوند و بازمی‌گردند.

در جنگل جیغ که با نام جنگل سربرج و جنگل مج نیز شناخته می‌شود، گیاهانی چون درختان میوه گیلاس، گردو، سیب و چنارهای سر به‌فلک کشیده در اطراف رودخانه و حیواناتی چون گرگ، روباه و پرندگانی چون عقاب و قرقی دیده می‌شوند.

در این جنگل چرا صدای جیغ می شنویم؟

برخی افراد اعتقاد دارند که جنگل جیغ، محل سکونت اجنه و شیاطین است و شب هنگام، شیاطین و روح‌های نفرین شده در این روستا پرسه می‌زنند و این صداهای دلخراش را از خود درمی‌آورند. برخی نیز بر این باور هستند که زنی در این جنگل در بین شعله‌های آتش سوزانده شده و به قتل رسیده است و به همین دلیل، هر شب با صدای جیغ به‌دنبال قاتل خود می‌گردد.

جنگل جیغ در مشهد

حقیقات بسیاری درباره علل به وجود آمدن صدای جیغ در جنگل جیغ مشهد انجام شده است. یکی از نظریه‌ها حمله تعداد زیادی ملخ در سال ۱۳۹۰ به این جنگل است. این ملخ‌ها به‌دلیل وجود آب رودخانه به روستای سربرج حمله‌ور شدند و در طول شب صداهایی از خود درمی‌آورند که باعث به وجود‌ آمدن صدای عجیب و غریب جیغ شده است.

برخی نیز باور دارند که تغییرات آب و هوایی و صدای پیچیدن باد در بین شاخ و برگ درختان، صداهای جیغ مانند این جنگل را تولید می‌کند؛ البته باید بدانید که در بسیاری از شب‌ها، حتی نسیمی ملایم نیز در جنگل نمی‌وزد و بازهم این صداها به گوش می‌رسند. با وجود این نظریه‌ها باز هم پاسخ مشخصی برای چگونگی به وجود آمدن این صداها به دست نیامد؛ زیرا خود این پاسخ‌ها باعث به وجود آمدن سوال‌های جدیدی شدند.

دریاچه ارواح نوشهر، مخوف و رازآلود در دل جنگل های شمال + فیلم

طبق یک افسانه زنی در جنگل جیغ مشهد در بین شعله‌های آتش سوزانده شده و به قتل رسیده است و به همین دلیل، هر شب با صدای جیغ به‌دنبال قاتل خود می‌گردد.

جنگل جیغ طرقبه

بازدید از جنگل جیغ امکان دارد؟

شما می‌توانید از جنگل جیغ مشهد بازدید کنید؛ اما بهترین راه بازدید استفاده از تورهای طبیعت‌گردی و به‌صورت گروهی است. بهتر است بدانید که داستان روستای سربرج طرقبه افسانه نیست و واقعا چنین صداهایی از جنگل به گوش می‌رسند؛ پس اگر بیماری قلبی دارید یا حس می‌کنید که ترس روی روحیه شما تاثیر منفی می‌گذارد، از بازدید از این منطقه صرف‌نظر کنید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتی برای ماجراجویی و کنجکاوی، نیمه‌شب را برای بازدید از جنگل انتخاب نکنید. در نظر داشته باشید که هنوز تحقیقات کاملی درباره این جنگل انجام نشده است؛ پس بهتر است کودکان را در زمان بازدید از جنگل جیغ مشهد به‌همراه خود نیاورید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • masud. اهورا مزدا 🙏

    مو خودوم بچه مشدم خیلی هم طرقبه وکیل آباد وشاندیز رفتیم ۱لان ۶ سال میشه که نرفتم تفریح اونطرفا شایدچندبار مجلس عروسی تو باغ تالاررفتیم ولی سالها قبل که میرفتیم شب هرجیزی نشنیدم درباره جنگل جیغ من رفیقا کله خراب بودیم همه جا میرفتیم وشب وهمونجا میخوابیدیم موقع سرسبز بودبیشتر جاها...ایران.مشهد.