دریاچه های ایران | زیباترین دریاچه های ایران

7 دریاچه رویایی و بکر ایران که جون میده واسه سفر تابستون | معرفی زیباترین دریاچه های ایران

در ادامه 7 تا از زیباترین دریاچه های ایران رو بهتون معرفی میکنیم که میتونه انتخاب خوبی برای سفر تابستانه شما باشه.

دریاچه های ایران
ویکی گردی:

ایران کشوری با تنوع آب و هوایی بسیار است. اما سفر در تابستان به زیباترین دریاچه های ایران میتونه یکی از جذاب ترین انتخاب ها در این روزهای گرم باشه. دریاچه های ایران از زیبایی منحصر به فردی برخوردار هستند که لازم است در زمان سفر مراقب محیط زیست منطقه باشید تا آسیبی وارد نشود. در ادامه 7 مورد از زیباترین دریاچه های ایران برای سفر در تابستان را معرفی خواهیم کرد.

7 تا از زیباترین دریاچه های بکر و رویایی ایران

در ادامه برخی از دریاچه هایی که در کنار طبیعت میتونید از هوای پاک و مناظر زیبای اون ها لذت ببرید را معرفی میکنیم.

واسه سفر بریم یزد! مگه یزد چی داره؟ + فیلم

دریاچه سد لفور: مازندران

 

سد لفور

سد البرز یا همان سد لفور یکی از جاذبه های گردشگری استان مازندران است. این سد از ۳ رودخانه آذر رود، اسکلیم رود و کار سنگ تغذیه می‌کند. ارتفاع این سد نزدیک به ۷۸ متر است و توانایی ذخیره ۱۴۰ میلیون متر مکعب آب را دارد. سد لفور علاوه بر مصارف کشاورزی، در تامین برق شهرستان‌های همجوار نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. سد البرز با داشتن طبیعت بکر و رویایی، همچون نگینی در بین زیبایی‌های چشم‌نواز استان مازندران قرار گرفته و طبیعت آن هر چشمی را به خود خیره می‌کند.

اگر از تهران قصد سفر به سد لفور را دارید، بهترین مسیر از سمت جاده‌ فیروزکوه می‌باشد. بعد از گذشتن از شهر‌های پل سفید، زیر‌آب و شیرگاه، مسیر خود را به‌سمت جاده شیرگاه-بابلکنار تغییر دهید که از مناطق کلیج‌خیل و اسلام‌آباد عبور می‌کند. سپس به سه راهی شیردارکلا (قرآن تالار) می‌رسید. اینجا به سمت چپ بپیچید. در نهایت انتهای این جاده به سد البرز ختم می‌شود.

دریاچه لزور: فیروزکوه

سد لزور فیروزکوه

دریاچه لزور یکی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان فیروزکوه در استان تهران است که در ۱۴ کیلومتری شمال روستای لزور در دهستان قزقانچای قرار دارد. روستای لزور در فاصله حدودی ۱۷۰ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار گرفته است و اطراف آن را مناظر طبیعی زیبا پوشانده‌اند.

دریاچه لزور را با نام‌ «دریاچه سد سیاه رود» نیز می‌شناسند. این دریاچه در ارتفاعات مشرف بر روستای لزور و در شمال غربی این روستا قرار گرفته است. روستاهای «ورزنه» و «نشل» در بخش شمالی دریاچه لزور و در همسایگی آن با استان مازندران قرار دارند و روستاهای «ارجمند»، «بهانک» و «اهنز» در جنوب روستا و دریاچه لزور قرار گرفته‌اند. کوهستان‌های مشرف بر روستای لزور در بخش شرقی به تنگه واشی می‌رسند.

بهترین مکان های بکر ایران برای سفر در تابستان

آدرس: استان تهران، شهرستان فیروزکوه، بخش ارجمند، جاده لاسم، روستای لزور

دریاچه ولشت: بین چالوس و کلاردشت

دریاچه ولشت

در محلی مابین چالوس و کلاردشت و در نزدیکی شهر مرزن‌آباد و در قسمت کوهستانی، یک دریاچه بسیار زیبا قرار دارد که موقعیت خاص و بی‌نظیری دارد، دریاچه ولشت که مثل نگینی بر قله کوه می‌درخشد. دریاچه ولشت یکی از معدود دریاچه‌های آب شیرین ایران است که همه‌ساله میزبان تعداد زیادی از مسافران است که به دنبال سپری کردن اوقاتی در کنار دریاچه و در موقعیت کوهستانی هستند.

مسیر جاده چالوس: بهترین مسیر دسترسی به دریاچه ولشت از جاده چالوس به سمت تهران آغاز می‌شود. در حدود ۲۵ کیلومتر پس از حرکت در جاده چالوس و درست بعد از پل کجور، در سمت راست جاده یک راه فرعی وجود دارد که مستقیماً به سمت دریاچه می‌رود.

مسیر جاده هراز: برای سفر به دریاچه ولشت از مسیر جاده هراز می‌بایست خودتان را به شهر آمل و سپس محمودآباد برسانید و پس از عبور از شهرستان نور به چالوس برسید و به سمت دریاچه حرکت کنید.

دریاچه سوها: نمین: اردبیل

دریاچه سوها اردبیل

دریاچه سوها، یکی از مقاصد بکر و کمتر شناخته‌شده استان اردبیل است که مناظر خیره‌کننده و طبیعت سرسبزی را در اطراف خود دارد. این دریاچه حیرت‌انگیز یکی از منزلگاه‌های محبوب طبیعت‌گردان اردبیل نیز محسوب می‌شود و با آب‌وهوای خنک و دلپذیر خود در فصل تابستان، از ظرفیت‌های بسیاری برای جذب گردشگران برخوردار است.

دریاچه سوها به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی استان اردبیل، مقصدی ایدئال برای عکاسان حیات‌وحش و علاقه‌مندان به فعالیت‌ و ورزش‌های آبی نیز به شمار می‌آید؛ جایی که آنان قادرند تا از زیبایی‌های این منطقه رویایی، بهره لازم را ببرند.

10 تا از زیباترین منظره های دیده نشده دماوند + عکس های حیرت انگیز

آدرس دریاچه سوها: استان اردبیل، ۳۶ کیلومتری شهر اردبیل، شهرستان نمین، ۴ کیلومتری شمال شرقی روستای سوها

دریاچه چورت: بین ساری و کیاسر

دریاچه چورت

 دریاچه چورت که در کنار روستای چورت واقع شده، با نام «دریاچه میانشه» هم شناخته می‌شود، به صورت کاملا طبیعی و در میان جنگل‌های بکر و انبوه شمال به وجود آمده. هنگامی که سطح آب کاهش پیدا می‌کند،

دریاچه چورت طبیعت خاص و بسیار بکری دارد که در دل جنگل‌های انبوه قرار گرفته. با ورود به جاده خاکی این دریاچه بوی فوق‌العاده پونه و آویشن حس بویایی شما را قلقلک می‌دهد. زیبایی این دریاچه به همراه صدای آرامش بخش پرندگان، تجربه طبیعت‌گردی را به بهترین شکل ممکن برایتان به ارمغان می‌آورد.

آدرس دریاچه چورت: دریاچه چورت به وسعت ۲٫۵ هکتار، در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در فاصله‌ ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران واقع شده است.

دریاچه ویستان: رودبار

دریاچه ویستان

شهرستان رودبار بزرگ‌ترین شهرستان استان گیلان، در جنوب رشت قرار دارد و مرکز آن شهر رودبار است. این شهرستان به جهت برخورداری از جاذبه‌های طبیعی فراوان همچون ییلاق، رود، دریاچه، جنگل و چشمه‎، یکی از مقاصد مهم گردشگری شمال کشور و جاهای دیدنی گیلان محسوب می‌شود.

بلایای طبیعی علاوه بر آسیب‌ها و خساراتی که در بخش‌های شهری و روستایی به بار می‌آورند، منشا ایجاد عوارض مختلف در طبیعت هستند. برای نمونه، زلزله‌های مهیب در گذشته سبب تشکیل دریاچه‌ زیبا و منحصربه‌فرد ویستان در دل طبیعت شده‌اند. دریاچه ویستان یکی از جاذبه‌های طبیعی و جوان رودبار است که در بخش خورگام و شهر بره‌سر (براسر) قرار دارد.

معرفی عروس دره های ایران به نام تنگه رغز

آدرس: استان گیلان، شهرستان رودبار، بخش خورگام، روستای بره سر، دریاچه ویستان

دریاچه گهر: لرستان

دریاچه گهر لرستان

دریاچه گَهَر، یکی از بهترین جاهای دیدنی لرستان و از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین کشور است. این دریاچه با طبیعت بکر خود و آن آب زلال و شفافش، هر گردشگری را جذب خود می‌کند؛ به‌خصوص که یکی از بهترین مکان‌ها برای صید قزل‌آلا به حساب می‌آید. از آنجا که این سفر یک نوع طبیعت‌گردی محسوب می‌شود، باید در کنار تجهیزاتی مثل لباس گرم، غذای کافی، کفش مناسب و... آمادگی بدنی چهار تا پنج ساعت پیاده‌روی را نیز داشته باشید و سفرتان را حداقل برای سه روز برنامه‌ریزی کنید تا دو روز را به رفت‌وبرگشت و رفع خستگی و یک روز را به گردش اختصاص دهید.

آدرس دریاچه گهر: استان لرستان، منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه، در مرز الیگودرز، دورود و ازنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • H

    دریاچه گهر بسیار عالی و بکر دربین همه دریاچه ها که نام بردید

  • مسعود گلرویان

    دریاچه ولشت رفتم واقعا بد بود این عکس که گذاشتید کجا و از نزدیک با چشم دیدم کجا .. به نظرم بهترین جایی که من تجربه کردم دریاچه گهر بود که واقعا حتی میتونم بگم از این عکسی هم که گذاشتید بهتره

  • سینا

    آخه اون عکسی که گذاشتید مربوط به دریاچه ولشت نیست!
    اون عکس متعلق به دریاچه اوان الموت در استان قزوین هست!

  • حمزه

    دریاچه گهر بسیار زیباست که در شهرستان دورود لرستان می باشد مسیر دسترسی هم از شهر دورود که تا چشمه جاده داره بعد پیاده روی داره

  • ناشناس

    دریاچه گهر بینظیره .. من که عاشقشم... پیشنهاد میکنم حتما برین و بازدید کنین

  • مانی

    زیاترین دریاچە آب شیرین ایران
    دریاچە زریوار مریوان کردستان

  • کورش

    جماعت. ایرانی چه به گشت گذار در طبیعت هر جا میره فکر میکنه خونه خودشه پر اشغال و کثافت از خودش به جا میزاره

  • علی

    دریاچه گهر رفتیم اولا محیط بانان گفتند تا ۱۵خرداد ممنوعه ورود به محدوده
    دوما ۶ساعت پیاده روی داره که تو گرما رفت و برگشت ۱روز میشه کار هر کسی نیست

  • اذرگون

    قشنگه

  • رضا

    دریاچه اوان الموت قزوین هر کی رفته حال کرده.
    واقعا بیسته

  • علی

    عکس دریاچه ولشت نیست مربوط به دریاچه اوان در رودبار الموت قزوین می‌باشد دریاچه ای بسیار زیبا بین چهار روستای زواردشت وزراباد واوان و وربن

  • anna

    دریاچه زریوار مریوان استان کوردستان

  • ایرانی

    هیچ دریاچه ای دریاچه ولشت نمیشود بسیار دیدنی ولذت بخش و امکانات زیادی برای تفریح و بازی دارد حتما شما هم دیدن فرمایید

  • افشار

    اسم دریاچه اورمیه رو که خشک کردن نمکشون داره می‌ره به چشممون اونم بگین

  • ناشناس

    کدوم دریاچه ها؟ حتما منظورت حوضچه هاست چون عده ای زیادی از دریاچه ها از جمله بزرگترین انها یعنی دریچه ارومیه با هدف نابودی ملت آذربایجان عمدا خشک گریده است.