خنک ترین جاهای دیدنی ایران در فصل تابستان را می شناسید؟

خنک ترین جاهای دیدنی ایران در تابستان+عکس

ایران به کشور چهار فصل در جهان شهرت دارد. بنابراین هرگز نگران آب و هوای تابستان برای سفر خود نباشید. با ویکی گردی همراه باشید تا با خنک ترین جاهای دیدنی ایران در تابستان آشنا شوید!

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان
ویکی گردی:

پیدا کردن خنک ترین جاهای دیدنی ایران یکی از مهم ترین مسائل مهم در سفرهای تابستانی است. اما اصلا جای نگرانی نیست. همانطو که می دانید ایران زیبای ما به کشوری چهارفصل معروف است وهر فصل آن دیدنی های خاص خود را دارند. ویکی گردی در این مقاله در پیدا کردن خنک ترین جاهای دیدنی ایران به شما کمک می کند. پس اگر قصد سفر و آشنایی با خنک ترین جاهای دیدنی ایران را دارید، با ویکی گردی همراه باشید.

شهرکرد

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری، مرتفع‌ترین مرکز استان در ایران است و به همین دلیل به بام ایران شهرت دارد. آب‌‌وهوای شهرکرد در تابستان‌ها معتدل و در زمستان‌ها بسیار سرد می‌شود و در نتیجه جزو بهترین مقاصد سفر در تابستان به حساب می‌آید. در طول سفرتان سری نیز به جاهای دیدنی شهرکرد همچون امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون، پارک لاله، پارک جنگلی تهلیجان، موزه باستان‌شناسی و... بزنید.

 

کوهرنگ

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

کوهرنگ که به چشمه‌های خروشان آب معدنی معروف است، منطقه‌ای بسیار زیبا با ارتفاع ۲,۳۵۰ متر در استان چهارمحال و بختیاری است که یکی از خوش آب و هواترین شهرستان‌های کشور و از بهترین گزینه‌های سفر در تابستان محسوب می‌شود و با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی بسیار متنوع نظیر آبشار شیخ علی خان، چشمه کوهرنگ، تونل کوهرنگ و دشت لاله های واژگون کوهرنگ توانسته است به یک قطب گردشگری مطرح تبدیل شود.

 

فیروزکوه

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

فیروزکوه از شهرهای زیبای استان تهران در مسیر جاده تهران به شمال به حساب می‌آید که میانگین دمای سالانه آن حدود هشت درجه سانتی‌گراد است. طبیعت بکر و زیبای این شهر، آن را به‌عنوان مقصد سفرهای تابستانی در میان گردشگران مطرح کرده است؛ از جمله تنگه واشی که در دل تابستان، آب‌وهوای خنکی دارد. تنگه میشینه مرگ (که از آن به‌عنوان چهارمحال تهران نیز یاد می‌شود)، چشمه آب معدنی خمده با خاصیت درمانی، روستای هرانده و غار بورنیک و... از دیدنی‌های منطقه‌ی فیروزکوه هستند که می‌توانند برای هر گرشگری جذاب باشند.

 

بجنورد

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی است که در شمال شرق ایران قرار دارد. این شهر در کوهپایه های رشته کوه آلاداغ واقع گردیده است و بزرگترین شهر استان خراسان شمالی می باشد. آشخانه، اسفراین و شیروان از جمله همسایه های بجنورد هستند. این شهر بر اساس سر شماری سال 1395، دارای 228931 نفر جمعیت است. بجنورد دارای 36 کیلومتر مربع مساحت است. آب و هوای شهر بجنورد به دلیل شرایط جغرافیایی و کوهستانی منطقه، در اغلب فصول سال خنک است. این شهر بنا به شرایط اقلیمی، دارای بارندگی های سالیانه زیادی بوده و جزو شهرهای سر سبز ایران به شمار می آید. طبیعت اطراف شهر بجنورد، گواهی بر این مدعاست که این شهر دارای آب و هوای مناسبی می باشد.

 

 

ماسوله

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

قطعاً روستای زیبا و تاریخی ماسوله از جمله شهرهای خنک ایران در تابستان است که بسیاری از افراد در سفر به شمال ایران از آن بازدید می‌نمایند و از آب و هوای لذت بخش و طبیعت بکر آن لذت می‌برند. روستای ماسوله گیلان از معماری زیبا و دیدنی برخوردار است و کوهستان‌ها و دشت‌های وسیع این منطقه تصویری دیدنی را به نمایش گذاشته‌‌اند. ماسوله در تابستان‌ها دارای آب و هوای خنک و کوهستانی می‌باشد که برخی مواقع مه آلود بوده و تجربه‌ای لذت بخش را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. همچنین در سفر به این روستا می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی که در این منطقه قرار گرفته است، دیدن نمایید و در کنار آبشار لار چشمه، لحظاتی به‌یاد‌ماندنی را تجربه نمایید.

 

کندوان

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز همیشه به عنوان نگینی در بین شهرهای خنک ایران در تابستان می‌باشد که بسیاری از مسافران را در طول فصول گرم سال به خود مجذوب می‌کند. کندوان نام روستایی در قلب تبریز است که در واقع یکی از ۳ روستای صخره‌ای جهان نیز به‌شمار می‌رود و با آب و هوایی عالی و دلپذیر از مسافران پذیرایی به عمل می‌آورد. در صورتی‌که قصد سفر به این شهر را داشته باشید پیشنهاد می‌دهیم از آثار تاریخی و طبیعی این منطقه که ارزش تاریخی بسیاری دارند نیز بازدید نمایید و از سفر خود لذت دو‌چندانی ببرید. روستای کندوان تبریز از جمله روستاهای دهستان سهند بوده و همچنین از توابع بخش مرکزی شهر اسکو به‌شمار می‌آید. در روستای کندوان شاهد خانه‌های صخره‌ای خواهید بود که از گچ، آهک و خشت ساخته شده‌‌اند، اما با این حال دارای امکاناتی مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه و همچنین سیستم لوله کشی آب و برق هستند و به دلیل قطر بالای دیوارها که به حدود ۲ متر نیز می‌رسد، فضای داخلی را در زمستان‌ها گرم و در تابستان‌ها خنک نگه می‌دارند.

 

فیلبند

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

روستای فیلبند را بام مازندران نامیده اند. فیلبند از خنک ترین و زیباترین روستاهای مازندران است که در مناطق جنوبی بابل قرار گرفته است. اگر خواهان تماشای پدیده اقیانوس ابر هستید، این منطقه می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. ارتفاع این ییلاق زیبا از سطح دریا حدود ۲۷۰۰ متر است، بنابراین عجیب نیست که بر فراز ابرها قرار داشته باشید. به دلیل ارتفاع بسیار زیاد این منطقه، زمستان ها بسیار سرد است و تقریبا ۷ ماه از سال برف تمامی مناطق فیلبند را می پوشاند. برای دسترسی به ییلاق فیلبند باید راهی جاده هراز شوید. حدود ۱۰۰ کیلومتر که در این جاده زیبا و پر پیچ و خم برانید، به فرعی روستای فیلبند (یا روستای سنگ چال) خواهید رسید که شما را به سمت این روستا هدایت می کند. در سفر به ییلاق فیلبند حتی در فصل تابستان، لباس گرم را فراموش نکنید.

 

سرعین

خنک ترین شهرهای ایران در تابستان

شهر سرعین یکی دیگر از معروف ترین شهرهای توریستی اردیبل است که به خاطر وجود آب گرم معروف و آب و هوای بسیار خنکش در فصل تابستان شهرت یافته است. چشمه های آب گرم سرعین شهرت جهانی دارند و سالانه هزاران بازدید کننده داخلی و خارجی را به برای استراحت یا درمان یه سمت خود می کشانند. درسرعین هم آب گرم وجود دارد، هم بناهای تاریخی وجود دارد و هم طبیعت زیبا و حیرت انگیز وجود دارد که هر کدام می توانند خاطرات خوشی را در فصل گرما، برایتان رقم بزنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر