زبان | رنگ زبان | نشانه های رنگ زبان

رنگ زبانت رو بگو؛ تا بگم بدنت چه مشکلی داره!!

یه راهکار ساده برای تشخیص بیماری ها در بدن وجود داره و اون هم توجه به رنگ زبان است.

زبان
ویکی گردی:

زبان انسان می‌تواند کارکرد بسیار ویژه‌ای، ورای وظایف معمول و مرسوم خود داشته باشد، می‌توانید با مشاهده آن اطلاعات کافی از بقیه ارگان‌های بدن دریافت کنید. یک پزشک با تجربه با نگاه کردن به زبان بیمار می‌تواند اطلاعاتی از قبیل تاثیرمحیط اطراف، نوع رژیم غذایی بیمار و شیوه زندگی و بیماری‌های سیستمیک و بیماری‌های درونی که بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد را دریابد. ما به شما یاد می دهیم که تغییرات رنگ زبان از چه تغییراتی در بدن شما سخن می گویند؟

زمانی که زبان شما رنگ صورتی عادی خود را ندارد، ممکن است نشانه‌ای از بروز بیماری در بدن باشد. در ادامه رنگ‌های زبان به نسبت بیماری‌ها تقسیم بندی شده است.

این مشکل پوستی میگه وضع روده تون خرابه!

زبان و بیماری ها

 قرمز: زبان قرمز(نه صورتی تیره): می‌تواند به سادگی کمبود ویتامین B را نشان دهد که این مشکل را به راحتی با مکمل می‌توان برطرف کرد. اگزما و بیماری کاوازاکی نیز ممکن است باعث قرمز شدن زبان شما شوند. لکه‌های قرمز با حاشیه‌های سفید در امتداد زبان یک وضعیت عجیب، اما بی‌ضرر به نام زبان جغرافیایی است.

تشخیص بیماری از روی رنگ ناخن ها + توضیحات

  •   رنگ بنفش: مشکلات قلبی و گردش خون ضعیف ممکن است باعث شود زبان شما بنفش شود.
  •    آبی: زبان آبی ممکن است نشان دهنده گردش ضعیف اکسیژن در خون باشد. این مشکل ممکن است به مشکلات ریوی یا بیماری کلیوی نسبت داده شود.
  •   زرد: اگر سیگار می‌کشید یا از تنباکوی جویدنی استفاده می‌کنید، زبان شما ممکن است ظاهری زرد داشته باشد. گاهی اوقات زردی و پسوریازیس نیز ممکن است باعث زردی زبان شوند.
  •    خاکستری: گاهی اوقات مشکلات گوارشی ممکن است باعث خاکستری شدن زبان شما شود، زخم معده یا اگزما نیز ممکن است در این میان دخیل باشند.
  •     سفید: زبان سفید رنگ معمولاً در اثر عفونت‌های قارچی مانند برفک دهان ایجاد می‌شود. داروهای ضدقارچ می‌توانند این لکه‌ها را پاک کنند. زبان سفید ممکن است به دلیل بیماری‌های خوش خیم مانند لکوپلاکیا یا لیکن پلان دهان نیز ایجاد شود که خطوط سفید روی زبان به وجود می‌آورد. گاهی اوقات لکوپلاکیا ممکن است سرطانی شود.
  •     قهوه‌ای: این رنگ معمولاً بی خطر است و ناشی از چیزی است که می‌خورید و می‌نوشید. با این حال، استفاده از تنباکو یکی دیگر از دلایل قهوه‌ای شدن زبان است، عادت مضری که به طور بالقوه می‌تواند منجر به علائم سرطان دهان در زبان، مانند زخم شود.
  •      مشکی: زبان قهوه‌ای تیره تا سیاه بیشتر به باکتری‌های ناشی از عادات بد بهداشت دهان نسبت داده می‌شود. دیابت یکی دیگر از علل بالقوه زبان سیاه است؛ گاهی اوقات پاپیلاهای شما می‌توانند تکثیر شوند و مودار به نظر برسند که این یک پدیده‌ی خوش خیم به نام زبان سیاه مودار است.

تشخیص بیماری با نوشیدن یک لیوان آبغوره + فیلم و روش انجام

توجه به اندام های شما باعث می شود که در صورت به وجود آمدن هر تغییری، جلوی ایجاد مشکلات بیشتر در بخش های مختلف بدن را بگیرید.

مثلا تغییر رنگ ناخن هم به شما در خصوص ایجاد برخی بیماری های هشدار می دهد.

منبع: گهواره
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر