علائم کمبود ویتامین | نشانه های کمبود ویتامین

نشانه های روی صورتت که از کمبود ویتامین خبر میدن!! + فیلم

به صورت خود نگاه کنید و ببینید چه علائمی دارید. از روی این علائم کمبود ویتامین بدن خود راتشخیص دهید.

کمبود ویتامین
ویکی گردی:

جالبه بدونین از علائمی که روی صورت و موهاتون دارین خیلی راحت میشه به کمبود ویتامین بدن پی برد. قطعا همه یک سری ویتامین در بدن کم داریم که با یک سری علائم مانند ریزش مو، خشکی پوست، رنگ لب ها و... خودش را نشان می دهد. در ادامه کلیپ را تا انتها ببینید و صورت خود را بررسی و کمبود ویتامین بدن خود را تشخیص دهید و برای رفع کمبود ویتامین بدن خود اقدام کنید.

برای تماشای فیلم زیر فیلتر شکن خود را خاموش کنید

 نشانه های کمبود ویتامین در بدن چیست؟

تغییر رنگ لب: تغییر رنگ لب ها و بی رنگ شدن آن می تواند نشانه بسیاری از بیماری های زمینه ای باشد. با این حال، اغلب یکی از شایع ترین علائم کم خونی به حساب می آید؛ وضعیتی که حاکی از سطح پایین گلبول قرمز خون است. پایین بودن سطح آهن خون با کاهش تعداد گلبول های قرمز همراه است و حمل اکسیژن به بافت های بدن را دشوار می کند. از این رو می تواند منجر به تغییر رنگ پوست و لب ها شود.

ورم و پف کردن چشم ها: آلرژی ممکن است باعث ورم چشم‌ها شود اما اگر این نشانه به طور متداول مشاهده شود، ممکن است نشانه پایین بودن سطح ید در بدن باشد. بررسی‌های انجام شده حاکی از ارتباط کمبود ید با بیماری های تیروئید است که اغلب می تواند منجر به خستگی، افزایش بی دلیل وزن و پف کردن چشم‌ها شود.

خونریزی لثه ها: کمبود ویتامین C می تواند آسیب های زیادی به بدن و سلامت وارد کند. یکی از نشانه های کمبود این ویتامین خونریزی لثه است. علائم دیگر ممکن است شامل کبودی بی دلیل، خونریزی و درد مفاصل و عضلات باشد.

آسیب‌های مصرف اشتباه ویتامین دی که نمی دانستید!

آسیب دیدگی و خشکی مو: موهای آسیب دیده و خشک ممکن است نشانه کمبود بیوتین یا ویتامین B۷ نیز باشد. بیوتین از جمله مواد مغذی است که به تغذیه موها کمک می کند بنابراین سطح پایین این ماده منجر به شوره سر و خشکی موها می شود. به غیر از آن، شکنندگی ناخن و نازک شدن مو نیز از دیگر نشانه های کمبود این ویتامین است.

آکنه و خشکی پوست: آکنه و خشکی پوست می تواند پیامد تغییرات هورمونی یا نتیجه انباشت آلودگی و میکروب باشد. با این حال کمبود برخی ویتامین‌ها در بدن با تغییرات روی پوست همراه خواهد بود. کمبود ویتامین A و E می تواند منجر به ایجاد آکنه در صورت شود همچنین سطح پایین ویتامین B۱۲ پوست را رنگ پریده نشان دهد.

منبع: ایمنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر