آبشارهای اسپی آو | آبشار های اسپی آو لرستان

معرفی آبشارهای مینیاتوری اسپی او لرستان + فیلم

لرستان با آبشارهای فراوانی که دارد، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران است. برای سفرهای تابستانی آبشار اسپی آو لرستان را از دست ندهید!

آبشار اسپی او لرستان
ویکی گردی:

لرستان به سرزمین آبشار ها معروف است. آبشار اسپی او لرستان یکی از زیباترین آبشار های این استان است که می تواند مقصد بسیار خوبی برای سفر در تابستان و روزهای گرم باشد. اسپی او لرستان، شامل مجموعه از آبشارهای زیبا و فیروزه ای رنگ می باشد که برای سپری کردن اوقات خوش و هیجان انگیز بهترین انتخاب است.

 

ویدئویی دیدنی و زیبا از آبشار فیروزه ای اسپی او لرستان

 

بهترین مکان های رویایی ایران برای سفر در تابستان

معرفی آبشار زیبای اسپی او در لرستان

به لرستان که می رویم نمی دانیم به کدام سمت بنگریم زیرا در هر قسمت آن طبیعت شگفت انگیزی را شاهد خواهید بود.

در جنوب روستای شباندر خرم آباد استان لرستان، به سمت آبشاری دیدنی و بکر می رویم که به نام آبشار اِسپی او معروف است. این آبشار زیبا که سرمنشا آن چشمه ای در ارتفاعات کوه های مجاور است و دست یافتن به این سرچشمه تنها از طریق کوهنوردی امکان پذیر خواهد بود.

آبشار اسپی او خرم آباد در دل جنگل، جنگل بلوطی که مامن سنجاب ها است، قرار داد. این آبشار از لا به لای ضخره ها حرکت کرده و با ایجاد ده ها آبشار پله ای بزرگ و کوچک با حوضچه های متعدد، منظره ای زیبا خلق می کند. در بخش هایی که آب آبشار در نتیجه ترکیب با هوا به رنگ سفید در می آید این زیبایی دوچندان می شود.

این منطقه در دو فصل بهار و تابستان به شدت تماشایی و خوش آب و هوا می‌شود و تنها ۷۷ کیلومتر از شهر الیگودرز فاصله دارد. ارتفاع آبشار سفید به بیش از ۳۴ متر و پهنای عاج آن به ۱۵ متر می‌رسد. محلی‌ها در زبان شیرین خود، آبشار آب سفید را «او اسپید» تلفظ می‌کنند و نام زیبای آن در آبان ۱۳۹۸ وارد فهرست میراث طبیعی ایران، شده است.

آبشار آب سفید لرستان

بهترین زمان سفر به آبشار اسپی او لرستان

حوضچه های کاسه ای پای آبشار فضایی مناسب برای شنا کردن ایجاد کرده است. بهار و تابستان بهترین فصل برای سفر به این بهشت دیدنی است تا علاوه بر آب و هوای مطبوع از سرسبزی بی نظیر، صدای دلنشین آبشار و پرندگان و تمامی زیبایی های طبیعت آن نهایت لذت را ببرید.

 

نکات مهم برای سفر به آبشار زیبای اسپی او لرستان

اینجا منطقه ای بکر بود که متاسفانه در چند سال اخیر و با گسترش گردشگری آسیب زیادی به این منطقه وارد شده است. بنابراین اگر می خواهید به لرستان سفر کنید و از آبشارهای زیبای آن دیدن کنید، از راهنمایان محلی کمک بگیرید. زیرا مردم زاگرس نشین، برای حفظ منطقه و محافظت از درختان بلیط اهمیت زیادی قائل هستند. به این شکل راهنمای خوبی برای شما بوده تا علاوه بر اینکه سفر خوبی را تجربه می کنید، به حفظ طبیعت هم کمک می کنید.

تابستون کجا سفر بریم خنک باشه؟

اسپی او

چطور به اسپی او لرستان برویم؟

برای رسیدن به جنگل و آبشار اسپی او از خرم آباد وارد جاده سپید دشت شده و پس از آن از طریق جاده فرعی که از سمت چپ جاده اصلی منشعب می شود به روستای شباندر برسید. مسیر تا روستا ماشین رو است و پس از رسیدن به روستا و حدود یک ساعت پیمایش در دل طبیعت به پایین دست مجموعه آبشارها خواهید رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • مرتضی

    اسپی نیست
    اسبی هست
    اسبی او
    یعنی سفید اب

  • حسن ولک

    خوب لرستان بام طبیعت ایران

  • ناشناس

    درودخدا بر مردم خوب وبا اصالت لرستان

  • A

    عکسهای عجیب غیر واقعی
    من هفته پیش رفتم اولا ۳ ساعت پیاده روی داره
    دوماً آبشار کجا بوده یه چشمه هست فقط و تقریباً کم آب شده بعدشم برای مسافرین نا آشنا خیلی خطرناکه حیوانات وحشی درنده داره.

  • مرادی

    چرا آدرس غلط میدین ابشار روستای نای انگیز نه شباندر

    • فاطمه

      چرا هر چی سرچ میکنم نمیاد

    • رامین

      واقعا عالییییه این آبشار شباندر 😍

    • ناشناس

      اطلاعات غلطو تو داری میگی این آبشار اسپی آو شباندر و در روستای شباندر بخش پاپی هست
      ثبت ملی هم شد ولی جنابعالی هم مقصر نیستی چون ی عده دوس داشتن جز منطقه اونا باشه و تبلیغاتی کردن ک شمارو هم به اشتباه انداخته

    • رامین

      واقعا عالیه استان لرستان شهرستان خرم آباد بخش پاپی روستای شباندر و آبشار اسپی آو شباندر😍💯

  • جواد دورود

    لرستان بهشت گم شده است

  • وفایی

    اطلاعات دو تا از آبشارهای لرستان کاملا اشتباه. هست آب سفید در الیگودرز
    و آبشار اسبی آو در بخش پاپی هست

  • ناشناس

    مناطقی رو که گفتید بسیار زیباست ولی هر جای که از طبیعت که میری با کوهی از زباله و آشغال روبرو میشی که واقعا منظره ای زشت از تخریب محیط زیست رو نشون میده .تو رو خدا یه کم به فکر طبیعت باشید

  • ناشناس

    آب سفید در الیگودرز هست اسبی او در پاپی خرم آباد خیلی قر و قاطی کردین مطالب رو