دماوند | مناطق دیدنی دماوند

10 تا از زیباترین منظره های دیده نشده دماوند + عکس های حیرت انگیز

در این مقاله از سایت ویکی گردی سعی کرده‌ایم بهترین منظره دماوند را به چشمانتان هدیه دهیم. با ما همراه باشید

دماوند
ویکی گردی:

دماوند بلندترین قله ایران است و در میان کوه‌های آتشفشانی آسیا هم هیچ رقیبی را در مقابل خود نمی‌بیند. این دیو سپید پای در بند و این گنبد گیتی، بدون هیچ تردیدی یکی از زیباترین نقاط ایران، خاورمیانه، آسیا و حتی جهان است! قله ۵ هزار و ۶۰۰ متری دماوند در اطراف خود، منظره‌هایی دارد که یک‌بار دیدن آن‌ها برای یک عمر لذت بردن کافی به نظر می‌رسد. بنابراین صحبت کردن از بهترین عکس‌‌ها و مناظر کوه دماوند، اصلا کار راحتی نیست.

در این مقاله از سایت ویکی گردی سعی کرده‌ایم بهترین منظره دماوند را با گردهم آوردن بیش از 10 عکس بی‌نظیر از این منطقه، به چشمان شما عزیزان هدیه بدهیم. حتما تا پایان با ما همراه باشید.

 تابستون کجا سفر بریم خنک باشه؟

 

کوه دماوند در بخش لاریجان در شهرستان آمل در استان مازندران قرار گرفته است. به لحاظ جغرافیایی هم این قله در میانه رشته کوه البرز و در جنوب دریای مازندران جای گرفته است.

دماوند با ارتفاع ثبت شده ۵۶۱۰ متری، در رده دوازدهم از بلندترین قله‌های جهان قرار دارد. همان‌طور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم، دماوند مرتفع‌ترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان آسیا هم محسوب می‌شود.

 

قله دماوند در ۶۹ کیلومتری تهران واقع شده است و در هوای صاف، از داخل پایتخت به راحتی قابل دیده شدن است. ضمن این‌که رینه و گزنک نزدیک‌ترین شهرها به دماوند محسوب می‌شوند.

دماوند از جایگاه ویژه‌ای در تاریخ اساطیری ایران برخوردار است. مشهورترین روایت درباره این کوه این است که فریدون (از قهرمان‌های اساطیری ایران) ضحاک ستمگر را در دماوند به بند کشیده است. ضحاک باید تا آخرالزمان در این زندان باقی بماند!

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر