میوه کپک زده | مضرات میوه کپک زده

خوردن قسمت سالم میوه کپک زده ایرادی داره؟! + ویدیو

اگه شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که همیشه قسمت سالم مواد غذایی کپک زده رو جدا کرده و میل میکنید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا بهتون بگم ایراد داره یا نه!

میوه کپک زده
ویکی گردی:

شاید شما هم در برخورد با میوه کپک زده، قسمت کپک زده آن را جدا کرده و از قسمت سالم آن استفاده می کنید. اما آیا این کار درست است؟ بهتر است بدانید که در میوه کپک زده کپک ها به دو دسته مفید و مضر تقسیم می شوند که مردم عادی نمی توانند آن را از هم تشخیص بدهند. در ادامه این بخش از ویکی گردی به بررسی مصرف قسمت سالم مواد غذایی یا میوه کپک زده و عیب و ایراد های آن میپردازیم! 

 

ویدیوی بررسی آن که بخش سالم میوه کپک زده قابل خوردن است یا خیر! 

اگه فیلم براتون باز نمیشه، فیلترشکن تون رو خاموش کنید!

پوست این میوها رو نباید دور بریزید!

در ادامه مطلب نظر متخصص تغذیه را در مورد خوردن قسمت سالم غذای کپک زده میخوانیم! 

آیا می توانیم با جدا کردن قسمت های کپک زده، باقیمانده مواد غذایی را مصرف کنیم؟ پاسخ یک متخصص تغذیه به این سوال این است که بهتر است این کار را نکنید. به طور کلی، کپک ها به 2 دسته مفید و مضر تقسیم می شوند اما مردم عادی نمی توانند مفید یا مضر بودن کپک ها را تشخیص دهند. به همین دلیل به همه افراد توصیه می کنیم اگر هر کدام از مواد غذایی شان کپک زد، آن را مصرف نکنند و باقیمانده اش را دور بریزند.

کپک ها، یکی از مقاوم ترین میکروارگانیسم ها نسبت به سایر موجودات ذره‎بینی هستند که می توانند شرایط محیطی را به خوبی تحمل کنند.

کپک سبز که بر سطح نان یا دیگر خوراکی ها ظاهر می شود و همچنین لکه های سیاه روی میوه ها، هاگ هایی هستند که با چشم غیرمسلح هم دیده می شوند اما واقعیت این است که برخی از بخش های کپک و ریشه های آن به سختی قابل مشاهده هستند زیرا به عمق ماده خوراکی نفوذ می کنند.

وقتی می خوای میوه بخری به این نکات توجه کن

از آنجا که هاگ های رنگی بر سطح ماده خوراکی تنها بخشی از کپک هستند، جدا کردن این قسمتِ کپک از غذا مانع از ورود ذرات کوچک قارچ به بدن نخواهد شد.

گفته کارشناسان، اگرچه برخی کپک ها بی ضرر هستند اما تعدادی از آن ها برای سلامتی خطرناک و تهدیدکننده اند. همچنین برخی کپک ها حاوی «مایکوتوکسین» یا همان ماده سمی هستند که موجب بروز واکنش های آلرژیک شدید و مشکلات تنفسی می شود و همچنین یک نوع از آن موسوم به «آفلاتوکسین»، سرطان زا است.

منبع: تک پزشک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر