مام | مام زیربغل | درست کردن مام طبیعی زیربغل

آموزش ساخت مام تو خونه | دیگه از مام های شیمیایی استفاده نکن!

مام ­‌های موجود در بازار پر از مواد شیمیایی است. ما در اینجا طرز تهیه مام های خانگی را جمع آوری کردیم که می‌توانید جایگزین مام های سمی کنید.

مام خانگی
ویکی گردی:

 ترکیب اصلی اغلب ضد تعریق ها و مام ها سمی هستند  و خطرناک هستند که جذب پوست می شوند. مام ها به همان میزان که از تعریق بیش از حد بدن جلوگیری می کنند، برای سلامتی نیز مضر هستند. علاوه بر این، با توانایی سم زدایی طبیعی بدن نیز تداخل داشته و با بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان مرتبط هستند. استفاده از محصولات بدون آلومینیوم یا انواع مام خانگی از ابتلا به این مشکلات جلوگیری می کند. با ما همراه باشید تا طرز تهیه مام های خانگی رو بهتون بگم.

 

طرز تهیه مام خانگی با روغن نارگیل

مام طبیعی

مواد لازم:

  • ۳۰ گرم روغن نارگیل
  • ۱۵ گرم کره شی
  • ۱۵ گرم کره کاکائو
  • ۶۵ گرم جوش شیرین
  • ۱۵ گرم خاک رس دارویی
  • ۶ تا ۸ قطره اسانس برای افزودن عطر مثل رزماری، نعناع، اسطوخودوس، مریم گلی و …
  • یک ظرف خالی مام

طرز تهیه:

کره کاکائو، کره شی و روغن نارگیل را در یک قابلمه ریخته و به روش بن ماری حرارت دهید تا کاملا ذوب شوند. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و مواد خشک و اسانس را به آن اضافه کنید. تمام مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. مخلوط به دست آمده را می توانید در ظرف خالی دئودورانت های استیکی بریزید. همچنین می توانید ترکیب حاصل را درون کاغذهای مخصوص کاپ کیک بریزید تا مصرف آن راحت تر باشد. توجه داشته باشید که این مام از نوع جامد بوده و با مام های مایع تفاوت دارد.

پس از این که مواد را درون ظرف دلخواه خود ریختید، اجازه دهید تا کاملا خنک شده و به حالت جامد در بیاید. برای افزایش سرعت خشک شدن مام خانگی جامد می توانید آن را در یخچال قرار دهید.

 

طرز تهیه مام خانگی با نشاسته ذرت

طرز تهیه مام با نشاسته ذرت

موادلازم:

برای ساخت مام یا دئودورانت رولی در منزل به جوش شیرین، نشاسته ذرت و اسانس عطر همگی به میزان یک قاشق غذاخوری نیاز دارید. ۱۰۰ میلی لیتر آب مقطر و یک ظرف خالی مام نیز از دیگر مواد لازم برای ساخت این محصول هستند.

تو خونه آرایش پاک کن بساز + فیلم آموزشی

طرز تهیه:

۱۰۰ میلی لیتر یا نصف لیوان آب مقطر را به همراه یک قاشق غذاخوری جوش شیرین در یک قابلمه کوچک بریزید و هم بزنید تا جوش شیرین حل شود. در یک کاسه کوچک ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را در مقداری آب حل کنید. مخلوط نشاسته را به آرامی به محلول آب داغ و جوش شیرین اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و اجازه دهید به جوش بیاید.

سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. حدود ۶ تا ۸ قطره اسانس معطر به ترکیب خود اضافه کنید و هم بزنید. اگر می خواهید ترکیبات مام خانگی شما کاملا طبیعی باشد، می توانید از اسانس نعناع استفاده کنید. ظرف خالی مام را از ترکیب به دست آمده پر کنید و بعد از هر بار دوش گرفتن از آن استفاده نمایید.

به همین راحتی دئودورانت خانگی شما آماده است. نتیجه آن بسیار عالی بوده و هزینه زیادی نیز در بر ندارد. شما می توانید در ترکیبات مام خانگی از اسانس های مختلف و مواد گوناگون استفاده کنید. به همین سادگی می توانید محصولات مراقبت شخصی خود را بسازید. این محصول علاوه بر این که ارزان بوده و سریع ساخته می شود، دوست دار محیط زیست نیز است.

 

طرز تهیه مام خانگی با ژل آلوئه ورا

طرز تهیه مام خانگی با ژل آلوئه ورا

موادلازم:

یکی دیگر از روش های تهیه مام خانگی، استفاده از ترکیب ژل آلوئه ورا، جوش شیرین، آب مقطر، هیدروکسید منیزیم و اسانس اسطوخودوس است. به این منظور باید یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، نصف فنجان آب مقطر، ۸ گرم هیدروکسید منیزیم و یک قاشق چایخوری اسانس اسطوخودوس با هم ترکیب کنید.

طرز تهیه:

اولین قدم در ساخت این دئودورانت خانگی، ترکیب هیدروکسید منزیم با آب است. البته منزیم در آب ته نشین می شود، به همین علت باید آن را قبل از هر بار مصرف خوب تکان داد. سپس تمام مواد گفته شده را در یک کاسه ریخته و به خوبی ترکیب کنید. آب مقطر و منیزیم را نیز به مخلوط بالا اضافه نمایید. ترکیب به دست آمده را در یک ظرف مام خالی ریخته و استفاده کنید.

 

منبع: میس و مستر

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر