سیر سیاه | کاربردهای سیر سیاه | خواص سیر سیاه

مقاومت شدید این خوراکی برای شکست یکدندگی چربی دور پهلو !

در ادامه بهترین گزینه برای افرادی که درگیر چاقی شکم و پهلو هستند را معرفی میکنیم !

سیر سیاه
ویکی گردی:

قرار دادن سیر سیاه در رژیم غذایی به شما کمک میکند که سریعتر چربی های دور شکم و پهلوی خود را آب کنید در واقع این محصول پرطرفدار و محبوب به عنوان یک چربی سوز بسیار قوی برای کاهش وزن و تناسب اندام عمل میکند ! همچنین سیر سیاه دارای مواد معدنی فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن ، منیزیم و ...  است که خواص و فواید بیشماری را برای سلامت بدن دارد . در ادامه شما را با خواص سیر سیاه برای لاغری آشنا میکنیم !

راز لاغری در مصرف سیر سیاه

مطالعات اخیر نشان داده است که قرار دادن سیر سیاه در رژیم غذایی ممکن است به شما کمک کند چربی بیشتری بسوزانید و سریع‌تر وزن کم کنید! مصرف مداوم سیر سیاه تاثیر زیادی در بهبود سلامتی و کاهش وزن شما خواهد داشت. خوشبختانه طعم این سیر به‌خوبی با غذاها ترکیب شده و چربی‌سوزی بیشتری به همراه دارد.

قبل از خواب یه حبه سیر بذار زیر بالشت + فواید

سیر سیاه به‌عنوان منبعی غنی از ویتامین B6 و C، فیبر، منگنز و کلسیم، نقش مهمی در کنترل وزن دارد. این ماده خوراکی می‌تواند به‌خوبی چربی‌های ناحیه شکم را آب کند و نقش فوق‌العاده‌ای در سم‌زدایی بدن داشته باشد.

سیر طبیعتا ادرارآور است، به این معنی که تولید ادرار را در بدن افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث از بین رفتن چربی و دفع می‌شود..

فواید سیر سیاه برای لاغری 

1-کاهش اشتها 

مصرف سیر سیاه ممکن است به دلیل طعم ملایم‌تر و عطر کمتر نسبت به سیر تازه، باعث کاهش اشتها  و افزایش احساس سیری شود. درنتیجه منجر به مصرف کمتر غذا و کاهش کالری‌های مصرفی شود.

2- افزایش متابولیسم

 برخی مواد موجود در سیر سیاه می‌تواند متابولیسم را تحریک کنند. بالا بردن متابولیسم بدن به معنی سوزاندن بیشتر کالری‌ها و چربی‌هاست که می‌تواند در روند لاغری موثر باشد.

3- کنترل قند خون

 سیر سیاه با تاثیرگذاری در کنترل سطح قند خون، به حفظ سطح قند خون ثابت و جلوگیری از افزایش آن کمک کند. تنظیم قند خون نیز می‌تواند در کنترل وزن تاثیر زیادی داشته باشد.

بهترین روش خشک کردن سیر تازه + ترفند ها

با این حال، نباید فکر کنید که سیر سیاه مثل یک معجزه لاغری عمل می‌کند. بهتر است مصرف سیر سیاه با رژیم غذایی متنوع و فعالیت بدنی منظم همراه باشد تا شاهد کاهش وزن سریع‌تر و بهبود سلامتی خودتان باشید

طریقه مصرف سیر سیاه 

شما می توانید برای مصرف 1 تا 3 بوته را روزانه با شکم خالی یا در وعده های صبحانه خود با نان میل کنید  بهتر است این طلای سیاه را قبل از استراحت مصرف نکنید چون به دلیل خاصیت انرژی زای که دارد موجب بی خوابی شود. توصیه می شود ورزشکاران بوته های سیر رابه وعده های غذایی و اسموتی اضافه و قبل از تمرین های ورزشی میل می کنند.

چه کسانی نباید سیر سیاه بخورند؟

خوردن سیر سیاه نیز مانند هر ماده غذایی دیگری برای برخی از افراد ممنوع است. از آنجایی که سیر سیاه خاصیت رقیق‌کنندگی خون دارد، بهتر است افرادی که عمل حراجی در پیش دارند، از مصرف آن اکیداً خودداری کنند. چون باعث افزایش خونریزی در حین و بعد از عمل جراحی می‌شود.

- همچنین اگر از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، بهتر است از خوردن سیر سیاه خودداری کنید، چراکه باعث ایجاد تداخل دارویی می‌شود.

- استفاده از مقدار زیادی سیر سیاه ممکن است یک اثر ضدانعقاد ایجاد کند که می تواند برای افرادی که قبلاً مشکلاتی مثل لخته شدن خون داشته‌اند یا از داروهای ضدانعقاد استفاده می‌کنند، مشکل‌ساز باشد.

 

- مصرف سیر سیاه ممکن است در برخی از افراد واکنش‌های آلرژیک را به همراه داشته باشد. اگر شما جزء افرادی هستید که به بعضی از موادغذایی یا ترکیبات حساسیت دارند، حتماً قبل از اینکه این خوراکی را در مقدار زیاد تهیه و میل کنید، درباره آن از پزشک تغذیه مشورت بگیرید.

- این را هم بدانید که مصرف زیاد سیر سیاه می‌تواند کمی معده‌درد ایجاد کند. پس جوگیرانه با هدف لاغری بیشتر در زمان کمتر، آن را نخورید

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر