خانه های عجیب | خانه های نروژ | خانه های سرسبز نروژ | خانه های سرسبز

خانه هایی که روی سقفشون درخت و گیاه رشد میکنه!! + عکس

ایجا می خوایم راجع به خانه های سرسبز نروژ صحبت کنیم، خانه هایی غیر طبیعی که در دنیا آوازه شان پیچیده است.

خانه های سرسبز
ویکی گردی:

نروژی ها رو با همه با سرسبزی میشناسن و سال های زیادیه که خانه های سرسبز نروژ ساخته میشن. سقف این خانه ها با چمن و بوته پوشیده شده و خانه های سرسبز نروژ انواع مختلفی دارن. در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی می توانید جزئیات بیشتری در مورد خانه های سرسبز نروژ بخوانید و عکس های آن ها را ببینید.

 بعضی از خانه های عجیب نروژ به رنگ سبز روشن هستند و کاملا مخمل گون اند. بقیه ی آنها طلایی رنگ هستند و این تصور را به وجود می آورند که گندم زاری بزرگ روی آن ها رشد کرده است!

10 تا از خانه های عجیب و غریب افسانه ای در سراسر جهان + عکس

روی سقف های بعضی از این خانه ها، سبزه در ترکیب با گل های رنگارنگ به چشم می خورد و حتی روی بعضی هایشان درخت های بزرگ و کوچک و تنومند روییده است!

خانه های سرسبز

شاید برای شما هم سوال باشد که خانه های چمنی و در واقع سقف های چمنی چه مزیت هایی دارند؟ آیا فقط زیبا هستند؟ در جواب این سوال باید گفت که مزیت هایشان بسیار است! این سقف ها بسیار سنگین می شوند و بنابراین به ثبات خانه کمک می کنند، به عنوان عایق عمل می کنند و می توانند سقف خانه را از اثرات تغییر شرایط آب و هوایی در امان نگه دارند و علاوه بر این ها، به زیبایی خانه کمک زیادی می کنند و عمری طولانی دارند.

خانه های سرسبز

خانه های چمنی نروژ در این کشور، مانند یکی از سنت های آن هستند و در همه جای آن می توانید این خانه ها را پیدا کنید. در واقع سقف خانه هایی که در منطقه ی اسکاندیناوی هستند، از زمان های دور و حتی از ماقبل تاریخ پوشیده از درختان توس و چمن است. در دوران قرون وسطی و در زمانی که وایکینگ ها در این کشور وجود داشتند، خانه های مناطق روستایی همگی پوشیده از چمن بود.

 عجیب ترین خانه های جهان که باورت نمیشه وجود دارن + عکس

خانه های سرسبز

خانه هایی با سقف های کاشیکاری شده که بیشتر در شهرها دیده می شد تا مناطق روستایی، کم کم جایگزین خانه های چمنی نروژ شد، البته به جز مناطق دورافتاده ی جزیره. علاوه بر این، استفاده از آهن و مواد صنعتی اینچنینی، تهدید دیگری برای سنت های دیرینه ی نروژ بود. سنت خانه های چمنی نروژ در مرز به تاریخ پیوستن بود که یکی از سازمان های ملی اعلام کرد به دنبال احیای سنت های قدیمی بومی و محلی است که یکی از برنامه ها، احیای دوباره ی خانه های چمنی است.

50 تا از وحشتناک ترین ساختمان های دنیا + عکس

خانه های سرسبز

در همین راستا، خانه های چمنی و کلبه های چمنی زیادی در مناطق کوهستانی و به عنوان ویلاهای آخر هفته ای ساخته شد و این چنین بود که خانه های چمنی نروژ دوباره احیا شدند و به عنوان جایگزینی برای خانه های مدرن، مورد استفاده قرار گرفتند.

خانه های سرسبز

دولت نروژ سعی کرده که مردم را به نگهداری از سنت های دیرینه، تشویق کند و به همین دلیل از سال ۲۰۰۰ به بعد، هر سال به بهترین خانه ی سبز منطقه ی اسکاندیناوی جایزه داده می شود. خانه های چمنی نروژ امروزه به یکی از اصلی ترین دیدنی های این کشور تبدیل شده اند و علاقه مندان زیادی را به دیدن خود می کشانند.

عجیب ترین مکان های دنیا که هیچی درمورد شون نشنیدی + عکس

خانه های سرسبز

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر