لیمو عمانی | تلخی لیمو عمانی

راهکارهای ساده برای رفع تلخی لیمو عمانی در غذا + نکات

در این مطلب از سایت ویکی گردی رفع تلخی لیمو عمانی از غذا و دلیل آن را توضیح داده ایم با ما همراه باشید.

لیمو عمانی
ویکی گردی:

لیمو عمانی یا امانی یک نوع میوه خشک شده است که برای ترش کردن مزه غذا، به ویژه قیمه، قرمه سبزی و آبگوشت از آن استفاده می‌شود. لیمو عمانی خواص درمانی زیادی دارد: این میوه خشک پتاسیم دارد که برای کنترل گردش خون بسیار مناسب است، باعث کاهش کلسترول خون می‌شود و پاک‌کننده بسیار قوی دستگاه گوارش است.  عواملی وجود دارد که باعث تلخی لیمو عمانی در خورش می شود.

ما در این مطلب از سایت ویکی گردی چند مورد از دلایل این موضوع و راهکار برای رفع تلخی لیمو عمانی در غذا به شما پیشنهاد می‌دهیم. با ما همراه باشید

چیکار کنیم آبلیمو و آبغوره کپک نزنه؟

تلخی لیمو عمانی در غذا به چه دلیل است؟

دلایل مختلفی برای تلخ شدن لیمو عمانی وجود دارد. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  وجود دانه‌های لیمو عمانی
  •  خیس نکردن لیمو عمانی قبل از مصرف
  •  زیاد جوشیدن غذا به همراه لیمو عمانی
  •  بیش از حد ماندن غذایی که لیمو عمانی داخلش است در یخچال

 اما تمامی این موارد راهکار دارد در واقع فقط مرگ است که چاره ندارد. در ادامه برای تمام این موارد راهکار ارائه خواهیم داد.

راهکارهای رفع تلخی لیمو عمانی در غذا

راهکارهای متنوعی برای رفع تلخی لیمو عمانی هنگام پخت و پز وجود دارد. در ادامه به برخی از رایج ترین این راهکارها اشاره می‌کنیم.

خیس کردن لیمو عمانی

 خیس کردن لیمو عمانی در آب تا حد زیادی در رفع تلخی لیمو عمانی در غذا تاثیر دارد.

سوراخ کردن لیمو به جای پاره کردن آن

 پیشنهاد ما به شما این است به جای نصف کردن لیمو عمانی به کمک یک چاقو آن را نصف کنید تا تلخ نشود.

جوشاندن لیمو عمانی

 قبل از استفاده از لیمو عمانی آن را بجوشانید. البته این کار باعث می‌شود مجبور شوید از لیموهای بیشتری استفاده کنید؛ چراکه جوشاندن لیمو عمانی علاوه بر تلخی، ترشی لیمو را هم می‌گیرد.

پودر لیمو (گرد لیمو)

 درست است که خود لیمو عمانی غذا را خوشمزه تر می‌کند، اما گاهی بعضی از آشپزها برای جلوگیری از تلخ شدن غذا ترجیح می‌دهند از پودر لیمو استفاده کنند.

خواص بی نظیر خوردن هسته لیمو ترش!

شکر و زعفران را دست کم نگیرید.

 این ترفند فقط برای خورشت قیمه کاربرد دارد. اگر حس کردید خورشت قیمه شما تلخ شده است، ترکیبی بسیار خوشمزه راه نجات شماست. مقداری زعفران سابیده را دم کنید و به نسبت زعفران شکر اضافه کنید و بعد از اینکه شکرکامل حل شد این مخلوط را به غذا اضافه کنید و از معجزه طعم آن روی خورشت لذت ببرید.

از سیب‌زمینی استفاده کنید

 سیب زمینی برای رفع بسیاری از اشتباهاتی که در غذا رخ می‌دهد بسیار مناسب است. می‌توانید برای رفع تلخی لیمو عمانی در غذا هم از آن استفاده کنید.

لیمو عمانی خانگی

در گذشته، وقتی که هنوز زندگی آپارتمان نشینی زندگی مردم را در بر نگرفته بود مردم عادت داشتند روی پشت بام و زیر نور مستقیم خورشید میوه خشک می‌کردند. یکی از آن نوع میوه ها لیمو عمانی بود. خشک کردن لیمو زیر نور خورشید باعث می‌شد این میوه حاوی ویتامین “D” شود. امروزه باز هم افرادی هستند که لیمو عمانی ارگانیک تولید می‌کنند بهتر است این میوه خشک را از این افراد تهیه کنید.

طبع لیمو عمانی

کارشناسان طب سنتی معتقدند لیمو عمانی طبع سردی دارد. به همین دلیل برای کم کردن گرمی طبع بعضی غذاها کاربرد زیادی دارد.

فاسد شدن لیمو عمانی

این میوه خیلی دیر فاسد می‌شود، اما ممکن است در دراز مدت رنگ آن به تیرگی بگراید و باعث تلخی غذا شود. برای رفع تلخی لیمو عمانی در غذا راهکارهایی پیش‌تر گفته شد.

درجای خشک و خنک نگهداری شود

شاید این جمله را به دفعات شنیده باشید. کاملا درست است این روش نگهداری برای بسیاری از مواد غذایی کاربرد دارد. لیمو عمانی را اگر در محیط خشک و خنک نگهداری کنید، تا مدت طولانی قابل استفاده خواهد بود.

12 خاصیت معجزه آسای معجون سیر و لیمو + فیلم

از ظرف مناسب استفاده کنید

ظرف‌های پلاستیکی که در دارند و یا پلاستیک‌های زیپ‌دار مناسب‌ترین ظروف برای نگهداری لیمو عمانی در فریزر هستند. از نفوذ رطوبت به داخل ظرف جلوگیری کرده و طول عمر لیمو عمانی را افزایش می‌دهد.

تغییر دادن شکل لیمو عمانی

می‌توانید لیمو را بعد از خشک کردن پوستش را شکسته و هسته آن را جدا کنید و سپس دوباره مرحله خشک کردن را تکرار کنید. به کمک دستگاه آسیاب به طور کامل پودرش کنید و استفاده این محصول لذت ببرید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر