تغییر دکوراسیون | ایده تغییر دکوراسیون منزل

10 ایده جذاب تغییر دکوراسیون | فقط با چند ترفند دکور منزلت رو تو تابستون تغییر بده!

فقط با چند تغییر در دکوراسیون منزل ، خیلی خیلی می توانید حس زندگی و گرمی تابستان را به وجود خودتان و خانواد تان ببخشید. با ویکی گردی همراه باشید.

تغییر دکوراسیون
ویکی گردی:

وقتی که حرف تغییر دکوراسیون منزل به میان می آید بسیاری از مردم به هزینه های زیاد تعویض وسایل منزل فکر می کنند! در حالیکه هنر تغییر دکوراسیون منزل در این است که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی با کمترین امکانات و هزینه ها، بتوانید فضای زیبا و دلنشین در منزل تان به وجود آورید.حالا ممکن است بپرسید که چطور می شود دکوراسیون داخلی تابستانی خلق کرد و شاید کوچک بودن خانه یا کمبود بودجه را بهانه کنید! بهتر است ایده های زیر برای تغییر دکوراسیون را مرور کنید.

 دکوراسیون تابستانی یعنی اینکه از شر لوازم سنگین و بی روح منزل تان خلاص شوید و فضایی سبک و نسبتا خلوت اما شیک با هارمونی رنگ های تابستانه خلق کنید. در این میان نور دهی بیشترین تاثیر را بر زیباتر شدن محیط خانه تان دارد باید اجازه دهید انعکاس نور خورشید از لابلای وسایل تان رد شود و تمام آن ها را لمس کند.

نحوه از بین بردن لکه سوختگی روی فرش و قالی + فیلم

در ادامه به یک سری از ایده های طراحی دکوراسیون تابستانی خواهیم پرداخت که با انجام این تغییرات می توانید حس و حالی لذت بخش به خانه تان ببخشید.

 

۱. میز ناهار خوری را با ظروف طرح دار تزئین کنید.

تغییر دکوراسیون منزل تنها به این معنی نیست که چندتا از وسایل سنگین را جابجا کنید یا اینکه کمد و مبلمان جدید بخرید!

جزئیات بیشترین تاثیر را در تغیرات فضای منزل تان دارند. نمونه اش تزیین میز غذا خوری با تم تابستانه. می پرسید چگونه؟

کافیست به سراغ کابیت ها رفته و ظروف طرح دار و رنگارنگ تان را بیرون بکشید. میز را با رنگ های شادی مانند نارنجی، آبی روشن، زرد و بنفش یاسی پر کنید.

پارچ آب را با شربت سکنجبین ترکیب شده با تخم شربتی و خاکشیر پر کنید و یا هر نوشیدنی خنک دیگری مانند لیموناد یا شربت آلبالو! در کنار پارچ لیوان های بلوری یا گل گلی بچینید، اگر هم از این لیوان ها ندارید می توانید یک دست تهیه کنید قیمت شان چندان زیاد نیست.

در هر خانه ای چند کاسه گل سرخی طرح قدیمی پیدا می شود، بد نیست کمی هم فضا را نوستالژیک کنید! در کاسه ها آب دوغ خیار به همراه گل محمدی و نعنا بریزید و تم را تابستانی تر کنید. لطف خوردن سوپ و آش داغ در زمستان به کاسه است و لطف خوردن غذا در تابستان به همین ظرف های جور وا جور و رنگی!

۲. جای وسایل سنگینی مانند مبل و میزها را تغییر دهید

لذت بخش ترین قسمت تغییر دکوراسیون داخلی تابستانی آن جاست که در مدل چینش لوازم بزرگ تغییر ایجاد کنید، در واقع می توان گفت که با تغییر لوازم بزرگتر مانند بوفه، کمد، میز تلویزیون و خود تلویزیون و همچنین مبل ها دکوراسیون تان بیشتر به چشم می آید. اگر لوازم خانه تان جوری چیده شده اند که جلوی نور را می گیرند آن ها را جابجا کنید!

برای مثال اگر کمدتان را در جلوی پنجره قرار داده اید باعث می شود که نور کمتری به داخل خانه بتابد و در نتیجه محیط سرد و بی روح بوده و هیج شباهتی به فضای تابستانی نخواهد داشت. از شر پرده های چند لایه و به اصطلاح سلطنتی برای سه ماه هم که شده خلاص شوید و پنجره تان را با یک پرده طوری ساده و شیک تزیین کنید. برای روشن تر شدن فضا از وسایل روشن تر استفاده کنید مثل مجسمه و یا گلدان هایی با گل طبیعی بر سر میز یا شومینه.

با سیب زمینی یه غذای متفاوت درست کن + طرز تهیه

۳. عکس چندتا از مکان های مورد علاقه تان را چاپ کنید

تابلوها همیشه جلوه ای دیگر به در و دیوار خانه می بخشند مخصوصا تابلوهایی با طرح طبیعت! حال طبیعت و مکان مورد علاقه شما کجاست؟ رودخانه است یا دریا؟ شاید هم جنگل های سرسبز شمالی کشورمان! فرقی نمی کند، مهم این است که بخشی از علاقه شخصی شما با این دکور تابستانی آمیخته شود تا حس و حال عمیق تری در شما ایجاد کند.

می توانید یک مجموعه از عکس مناظر مورد علاقه تان را در قالب تخته شاسی چاپ کرده و بر دیوان خانه آویزان کنید. اگر عکسی در گالری تلفن همراه تان دارید که خودتان در سفرهای اخیر گرفته باشید بهتر است و حس حال بیشتری هم به شما القا خواهد کرد. سعی کنید تابلوها در سایز هایی متفاوت سفارش دهید مثلا یکی کوچک و یکی بزرگ و دیگری متوسط. این نامتقارن بودن فضا را زیباتر می کند.

۴. از فضا و رنگ آشپزخانه غافل نشوید!

طراحی تغییر دکوراسیون داخلی منزل تنها به تغییر فضای پذیرایی و اتاق خواب ختم نمی شود! آشپزخانه را جا نیندازید! بسیاری از مردم فکر می کنند که رنگ دیوار و کاشی های آشپزخانه حتما باید سفید باشد و در مقابل کابینت ها به رنگ چوب در طیف کرم تا قهوه ای. کمتر کسی این ریسک را می کند و طرح کابینت هایش را به رنگ های جیغی مثل نارنجی و زرد و آبی در می آورد.

اما اگر قرار است حس و حال تابستانی به محیط خانه تان منتقل کنید باید به فکر تغییر هر چیزی باشید حتی رنگ دیوار  و کاشی ها و کابینت های آشپزخانه! البته منظور ما این نیست که کاشی های فعلی را کنده و کاشی های جدید جایگزین کنید که این کار نه تنها زحمت زیادی دارد بلکه به شدت وقت گیر است و هزینه های زیادی هم روی دست تان خواهد گذاشت!

تعویض کابینت هم همینطور است. پس بهترین گزینه این است که به فکر تغییر رنگ دیوارها باشید! رنگی که هم به کابینت هم به سرامیک ها و هم به تابستان بخورد! همانطور که در قسمت بالا گفتیم از جزئیات غافل نشوید و سعی کنید تغییراتی ریز در قسمت های مختلف ایجاد کنید. برای مثال دستمال ها و کفگیرها را عوض کنید و از طرح های شادتری مثل گلدار و رنگارنگ بخرید. اگر هم بودجه دارید پرده آشپزخانه را تغییر دهید و یک پرده گلدار توری جایگزین نمایید.

 

۵. استفاده از رنگ سال در ترکیب دکوراسیون تابستانه

گزینه های بسیاری برای طراحی دکوراسیون تابستانی پیش رو دارید و یکی از آنها این است که دکور خود را با توجه به رنگ سال تزیین کنید. تغییر رنگ دکور به این معنی نیست که حتماً دیوارها را به رنگ دیگر در بیاورید می‌توانید برخی از وسایل خانه را تعویض کرده و به رنگ دلخواه تان در بیاورید. برای مثال اگر رنگ آبی ترند امسال باشد پیشنهاد می کنیم که رنگ آبی و سفید را با هم ترکیب کنید تا حس خنکی و تابستان درد کورتان القا شود.

۶. استفاده از طرح ها و نقش های هندسی و متفاوت

وجود پرده ها و مبلمان هایی از جنس مخمل یا چرم  در دکور خانه بیشتر حس و حال زمستان را تداعی می کند! پس از استفاده از وسایل و لوازمی که به طرح های مختلف مانند گلدار و اشکال هندسی هستند نترسید و این ریسک را بکنید.  برای مثال می توانید روکش مبلمان های تان را تغییر دهید و از طرحهای گلدار روشن استفاده نمایید. پیشنهاد دیگر ما این است که روکش کوسن ها را تغییر دهید. اما تغییر دکوراسیون تنها به اینجا ختم نمی شود! تعویض ملحفه و روتختی ها را فراموش نکنید. پارچه هایی از جنس لنین برای این کار بسیار مناسب هستند و تنوع زیادی هم دارند.

کاربردهای شگفت انگیز تافت مو در تمیز کردن لکه ها + فیلم

۷. خرید ریسه برای طراحی دکوراسیون رویایی البته تابستانی

اگر می خواهید فضای خانه تان را تابستانی تر کنید پیشنهاد ما این است که بالکن یا تراس تان را تزیین کنید و تمام آن را تابستانی نمایید. بالکن بهترین جایی است که در تابستان می توانید در آن وقت بگذرانید، پس چه بهتر که محیطی دلنشین برای خود طراحی کنید. البته اگر که به جای آپارتمان در خانه های ویلایی زندگی می کنید پیشنهاد میکنیم حیات تان را با صفاتر کنید برای مثال سفارش دهید تا یک تخت چوبی سنتی برای تان طراحی کنند!

 

اما از آنجا که آپارتمان کمی مدرن تر به نظر می رسد پس باید از تزیینات مدرن تری هم برای آن استفاده کنید. هرچند که بالکن جای حیاط های سرسبز و باصفا را پر نمی کند اما اگر کمی خلاقیت به خرج دهید می توانید محیطی دنج و لذت بخش برای خود فراهم کنید. پیشنهاد می کنیم برای یک تزیین کلاسیک و در عین حال مدرن از ریسه های شب نما استفاده کنید.

شب های تابستان بسیار طولانی است و چه لذت بخش تر از این که این شبها را در کنار خانواده تان سپری کنید و در کنار هم شربت بهارنارنج بنوشید و میوه‌ های تابستانی میل کنید. چند گلدان سرسبز مانند پتوس  را به داخل بالکن بیاورید. پتوس جزء یکی از گل‌ های رونده است. شاخه پتوس را به دیوار های بالکن آویزان کنید از میان برگ های پتوس سیم ریسه ها را رد کنید.

۸. استفاده از گل های سرسبز و زیبا در دکور خانه

تابستان یعنی سرسبزی! هرچند که بسیاری از مردم سرسبزی را مربوط به فصل بهار می‌ دانند، اما هر فصلی در نوع خود زیبایی های خاصی دارد. اگر می خواهید روح بیشتری به خانه و زندگی تان ببخشید و هم خودتان و هم همسر و فرزندتان آرامش بیشتری در محیط خانه داشته باشید استفاده از گل و گیاه را فراموش نکنید. در واقع این کار نه تنها به خاطر اینکه محیط خانه تان تابستانی شود بلکه به خاطر روحیه خودتان هم که شده انجام دهید.

گل و گیاهانی مانند کاکتوس تمام انرژی منفی ساخته شده در خانه را از بین می برند برای اینکه ایده های خلاقانه تر در این مورد به ذهن تان برسد سری برنامه جذاب و پر از خلاقیت  پینترست بزنید در آن جا تا دل تان بخواهد ایده های ناب و دوست داشتنی و وسوسه انگیز برای طراحی یک دکوراسیون تابستانی وجود دارد.

 

۹. استفاده از لوازم و ظروف مسی در دکور خانه

در چند سال اخیر استفاده از ظروف مسی بسیار رایج شده است. اگر می خواهید یک دکوراسیون سنتی و در عین حال مدرن را با یکدیگر ادغام کنید استفاده از ظروف مسی گزینه بسیار مناسبی است. البته منظور مان از ظروف مسی تنها محدود به کاسه و بشقاب و این چیزها نیست خوشبختانه این ظروف تنوع بسیار زیادی دارند مانند گلدان، قندان و شمعدانی و حتی لوستر و آباژورهایی از جنس مس.

بد نیست که میوه های تابستانی را در ظروف مسی بریزید نوشیدنی های خنک تان را در لیوان های مسی نوش‌جان کنید. این ظروف بسیار گران قیمت هستند و اگر قصد خریدشان را دارید ممکن است کمی جیب تان خالی شود!

۱۰. استفاده از تم گل گلی برای دکوراسیون تابستانه

وقتی که نام تابستان به زبان می‌آید مسلما همه به یاد گل و درخت و این چیزها می افتند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که از چنین تمی در کجای خانه بیشتر می توانید بهره ببرید؟ بهترین گزینه که خانه شما را 180  درجه تغییر می دهد، کاغذ دیواری است. می توانید از کاغذ دیواری هایی با طرح گلدار برای زیباتر شدن خانه تان بهره ببرید، البته اگر تمام دیوارهای خانه را با طرح های گل گلی شلوغ کنید چندان جالب نمی شود.

بهتر است یک یا دو دیوار را انتخاب کرده و فقط آن ها را کاغذ دیواری کنید. در موارد قبل هم گفتیم که از عوض کردن کوسن ها و دیگر قسمت های خانه مثل پرده حمام یا پرده های اتاق غافل نشوید! اگر قرار است خانه تان تبدیل به یک فضای کاملا تابستانی شود، پس نباید از این موارد هم چشم پوشی کنید!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر