سوختگی فرش | لکه سوختگی روی فرش | پاک کردن لکه های روی فرش

نحوه از بین بردن لکه سوختگی روی فرش و قالی + فیلم

شاید شما هم با مشکل سوختگی روی فرش و موکت مواجه شده اید، در ادامه این مطلب مواردی رو برای رفع لکه سوختگی فرش آموزش می دهیم.

فرش
ویکی گردی:

در اثر حادثه یا بی توجهی فرش شما دچار سوختگی شده و لکه های سوختگی روی آن ایجاد شده است. این لکه ها یکی از دردسرسازترین مشکلاتی است که برای خانم های خانه دار اتفاق می افتد. سوختگی روی فرش می تواند ناشی از افتادن خاکستر سیگار، یک تکه ذغال و یا حتی آتش سوزی باشد. برای مواقعی که لکه سوختگی فرش خفیف است، می توان برای از بین بردن آن راه نجات پیدا کرد.

فیلم آموزش رفع جای سوختگی فرش

جهت تماشای فیلم فیلتر شکن خود را خاموش کنید

۶ روش از بین بردن لکه چربی با نوشابه + فیلم

رفع سوختگی فرش با سیگار

  • برای رفع سوختگی فرش با سیگار، ابتدا با کمک یک کاغذ سمباده سطح سوختگی را بسابید.
  • در مرحله بعد با کمک جاروی معمولی و یا شارژی، سوختگی‌های سابیده‌شده را از روی فرش تمیز کنید.
  • در صورت ماندن بخشی از سیاهی‌های سوختگی، می‌توانید با استفاده از نوک یک قیچی کوچک، به دقت لکه را از روی پرز و بافت فرش قیچی کنید.
  • حالا با دقت لکه را بررسی کنید. اگر هنوز لکه سوختگی باقی مانده است؛ با کمک محلولی از یک قسمت آب اکسیژنه و ده قسمت آب و به‌وسیله یک پارچه روی لکه را به آرامی تمیز کنید. برای این منظور دقت کنید که ابتدا سطح بیرونی لکه و سپس بافت داخلی فرش را تمیز کنید.
  • در مرحله آخر، محل لکه را با آب بشویید و سطح آن را کاملا خشک کنید.

رفع سوختگی فرش با زغال

برای رفع سوختگی فرش با زغال هم می‌توانید همانند روش رفع فرش سوخته با سیگار، عمل کنید. با این تفاوت که پس از کوتاه کردن پرزهای سوخته فرش، محل سوختگی را با کمک یک لایه ضخیم از محلول شامپوفرش، بپوشانید و اجازه دهید کاملا خشک شود. پس از آن سطح سوخته را جاروبرقی بکشید. در صورتی که هنوز آثار سوختگی مشهود بود؛ می‌توانید از یک محلول رنگ‌بر ضعیف استفاده کنید. سپس در محلی که سوختگی را شستید، یک وسیله سنگین مثل کتاب قطور قرار دهید و فرش را روی آن بگذارید تا سریع‌تر خشک شود.

ترفند پاک کردن لکه زردچوبه از روی لباس و سایر سطوح

رفع سوختگی فرش با اتو

افتادن یا جا گذاشتن اتو روی فرش معمولا باعث به وجود آمدن لکه‌های زرد می‌شود. چنین لکه‌هایی را می‌توانید با استفاده از پیاز ترمیم کنید. برای رفع سوختگی فرش با پیاز ، ابتدا تعدادی پیاز را نصف کرده و به مدت چند دقیقه روی لکه‌های زرد قرار دهید. سپس پیازها را برداشته و جای آن را با آب نسبتا سرد بشویید. به یاد داشته باشید که این روش برای سوختگی‌های سطحی مناسب بوده و در صورت ایجاد سوختگی‌های عمیق، باید فرش را به متخصصین یک قالیشویی معتبر واگذار کنید تا کار رفوی فرش را انجام دهند.

رفع سوختگی فرش با قابلمه

 

سوختگی فرش با قابلمه یا ماهیتابه معمولا در آشپزخانه اتفاق می‌افتد و دایره‌ای بزرگ و زرد رنگ روی فرش بر جای می‌گذارد. برای درست کردن فرش سوخته با قابلمه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تعدادی یخ را روی سوختگی فرش قرار داده و آن‌ها را کمی پس و پیش کنید.
  • زمانی که دمای پرزهای فرش تا حد زیادی کاهش پیدا کرد، با استفاده از یک شانه با دندانه‌های ریز فرش را به خوبی شانه بکشید.
  • با یک دستمال ملایم رطوبت فرش را خشک کرده و مراحل قبل را یک بار دیگر انجام دهید.
  • برای رفع رنگ زرد سوختگی فرش، از محلول آب اکسیژنه و آب معمولی (نسبت یک به ده) استفاده کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • زهرا

    اگه سوختگی خیلی عمیق بود باید چکار کرد

    • توبه

      به صورت دایره ببر و یه تایر بزار روش و توش خاک بریز و گل بکار . پت و مت 😁😁😁😁😁