گیاهان آپارتمانی | گیاهان آپارتمانی مقاوم | گیاهان آپارتمانی کم نور

معرفی گیاهان کم نور برای آپارتمان | گیاهان آپارتمانی مقاوم + عکس

اگر خانه و محیط کار شما کم نور است اما دوست دارید از انرژی گیاهان بهره ببرید، گیاهان آپارتمانی بدون نور بهترین انتخاب هستند زیرا در محیط های کم نور به راحتی رشد میکنند.

فواید دارچین در رشد گیاهان آپارتمانی
ویکی گردی:

آیا علاقه‌مند به نگهداری گیاهان آپارتمانی در خانه خود هستید؟ ما در این مطلب به معرفی چند تا از گیاهان مناسب آپارتمان با نور کم که می‌توان آنها را نگهداری کرد می‌پردازیم. اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که نور مستقیم خورشید زیادی به آن وارد نمی‌شود، یا دنبال راه حلی برای زیبا سازی محیط اداره خود که نور و پنجره‌ای ندارد می‌گردید، حتماً باید گیاهان آپارتمانی را انتخاب کنید که در این شرایط نوری بتوانند رشد داشته باشند. در حالیکه تمامی گیاهان برای رشد به مقداری نور نیازمند هستند، برخی از آنها در نورهای غیرمستقیم و لامپ‌های فلورسنت هم می‌توانند به رشد خود ادامه دهند. در ادامه به بررسی چندتا از گیاهان آپارتمانی مناسب برای محیط‌های با این شرایط می‌پردازیم.

دقت کنید که این گیاهان نیازی به نور مستقیم خورشید ندارند و می توانند زنده بمانند؛ اما قطعا به نور غیر مستقیم نیاز دارند و نیاز آنها به نور کمتر از گیاهان دیگر است به همین دلیل اگر نور گیر خانه شما کم است، میتوانید از آنها استفاده کنید.

چطور یه شاخه گل رز رو تبدیل به گلدون رز کنم؟

زامفولیا

زامیفولیا

این گیاه نه تنها در نور کم؛ بلکه در برابر آب کم هم مقاوم است؛ بنابراین مراقب باشید که بیش از حد آبیاری نکنید تا باعث زرد شدن برگ های آن نشوید.

آگلونما نخشید

گیاهان آپارتمانی کم نور

این گیاه هم در برابر نور کم و کم آبی مقاوم است و نگران خشک شدن آن نباشید. فقط دقت کنید که این گیاه هر چقدر که سبزتر و تیره‌تر باشد؛ به نور بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین اگر واقعاً فضای آپارتمان تان تاریک است و نور بسیار کمی دارد؛ حتما برگ های روشن‌تر را انتخاب کنید.

آموزش کاشت هندوانه در خانه داخل گلدان + فیلم

دراسنا

گیاهان آپارتمانی کم نور

گیاه دراسنا در بیش از 50 نوع موجود است و ظاهری شبیه به درخت دارد و یک گیاهی عالی برای دکوراسیون آپارتمان می باشد. آن ها نور غیر مستقیم خورشید را ترجیح می دهند؛ همچنین یک تصفیه کننده طبیعی برای هوای منزل می باشند.

برگ عبایی

گیاهان آپارتمانی کم نور

این گیاه بسیار مقاوم است؛ فقط باید از آبیاری بیش از حد و هرس کردن بیش از اندازه آن ها اجتناب کنید. فقط فراموش نکنید که هفته ای یک بار گرد و غبار روی برگ ها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

مونسترا (برگ انجیری)

گیاهان آپارتمانی کم نور

این گیاه نه تنها با رنگ سبز خود فضای خانه را شاداب خواهد کرد؛ بلکه به عنوان یک تصفیه کننده طبیعی هوا نیز عمل می کند.

با این روش خودت تو خونه توت فرنگی بکار + فیلم آموزش

فیکوس بنجامین

گیاهان آپارتمانی کم نور

تمام چیزی که برای رشد این گیاه نیاز است؛ آبیاری درست و صحیح و هرس کردن مرتب و به موقع است. استفاده از این گیاه یک راه عالی برای افزودن زندگی و حال خوب به کنج خالی آپارتمان تان است.

نخل مرداب

گیاهان آپارتمانی کم نور

نخل مرداب رنگ و حسِ بسیار خوبی به خانه شما می دهد و تا ارتفاع زیادی هم رشد می کند. فقط باید آن را در مکانی دارای سایه بگذارید و سینی زیر گلدان تان قرار دهید تا مدام مرطوب باشد.

دیفن باخیا

دیفن باخیا

دیفن باخیا یک گیاه بسیار محبوب با برگ های زیبا و خیره کننده است و توانایی رشد تا ارتفاع 12 سانتی را هم دارد؛ فقط باید مراقب باشید که این گیاه سمی است و باید دور از دسترس کودکان نگه دارید که صمغ آن را لمس نکنند.

ساده ترین راه کاشت سبزی خوردن در گلدان + توضیحات

پرسیاوشان

گیاهان آپارتمانی کم نور

گیاه پرسیاوشان نسبتا به مراقبت بیشتری نیاز دارد و باید آن را هفته ای یک بار آب داده و در نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید؛ این گونه فضای بسیار زیبایی را به برای خانه تان به ارمغان می آورد.

گل قاشقی

گیاه پیرومیا یا گل قاشقی دارای برگ های قلبی شکل و گوشتی است و رشد بسیار کندی دارد. زادگاه گل قاشقی به جنگل های تاریک برزیل برمی گردد. به همین دلیل به عنوان یک گیاه آپارتمانی سایه دوست و مقاوم به نور کم شناخته می شود. این گیاه بیش از 400 گونه مختلف دارد که در انواع سبز و ابلق پرورش می یابند. برای نگهداری از گل قاشقی، دما را بین 18 الی 24 درجه سانتی گراد تنظیم کرده و هر زمان که خاک گیاه خشک شد، آن را آبیاری کنید.

گل قاشقی

گیاه سانسوریا

یکی از گیاهانی که در کورترین نقاط خانه، ادارت و دفاتر ماندگاری دارد، سانسوریاست. این گیاه زیبا و جذاب با برگ های باریک و کشیده خود، جلوه ویژه ای را به محیط اطراف می دهد. فرم رشد سانسوریا به صورت بوته ای و افشان است که در برخی از گونه ها برگ ها باریک و کشیده هستند و در برخی دیگر به صورت کوچک و گوشتی رشد می کنند. این گیاه در رنگ های سبز، زرد و ابلق پرورش می یابد و نگهداری آن آسان است. به این منظور در تابستان آن را هفته ای یکبار و در زمستان هر سه هفته یکبار گیاه را آبیاری کنید. دما را نیز برای این گیاه بین 10 الی 24 درجه سانتی گراد در نظر بگیرید. برای خرید سانسوریا ابلق میتوانید به فروشگاه دمبرگ مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.

سانسوریا

گل آرالیا

این گیاه زیبا در برابر نور کم بسیار مقاوم است و از دسته خانواده آرالیاسه به شمار می رود. برگ های سبز و پهن این گیاه سایه دوست به صورت پنجه ای با هفت بریدگی رشد می کنند. اگر به خوبی از آرالیا مراقبت کنید، در فصل تابستان شاهد گل های ریز، خوشه ای و سفید رنگ آن خواهید بود. آبیاری این گیاه را با خشک شدن خاک انجام دهید. مکان های نیم سایه یا نیم آفتاب را برای قرار دادن گلدان این گیاه انتخاب کنید. توجه داشته باشید آرالیا تحمل سرما را ندارد.

این گیاهان آپارتمانی خونت رو لوکس میکنن + عکس

آرالیا

گل پتوس

یکی از مشهورترین گیاه آپارتمانی سایه دوست و مقاوم به نور کم، گل پتوس است. این گیاه رشد رونده ای دارد و اگر آن را در سطوح بالا قرار دهید، به مرور تمام فضا را برگ های آن می گیرد. گیاه پتوس با تولید اکسیژن مناسب، دی اکسید کربن محیط را به خود جذب می کند. به همین دلیل عملکرد فوق العاده ای در تصفیه هوا دارد. این گیاه در دو نوع سبز و ابلق پرورش می یابد. نوع ابلق پتوس، برگ های سبز رنگی با رده های طلایی داشته که بسیار منحصر به فرد و زیباست. این گیاه به مراقبت و نگهداری خاصی نیاز ندارد. هر زمان که خاک گیاه خشک شد، آبیاری را انجام دهید. آن را در محیط های سایه آفتاب بگذارید و از کود مایع گرین ایتالیا برای تغذیه و تقویت آن استفاده کنید. اغلب دمایی بین 18 الی 24 درجه سانتی گراد برای نگهداری از این گیاه مناسب است.

پتوس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر