گیاهان آپارتمانی | گیاهان آپارتمانی لوکس | گیاهان آپارتمانی گران قیمت

این گیاهان آپارتمانی خونت رو لوکس میکنن + عکس

در این مطلب از سایت ویکی گردی با معرفی گیاهان آپارتمانی لاکچری برای داشتن خانه ای رویایی با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی
ویکی گردی:

استفاده از گیاهان آپارتمانی سبز و شاداب در خانه‌های امروزی فضایی دلنشین، با انرژی و حس مثبت ایجاد می‌کند. سبزی گل‌ آپارتمانی هماهنگی زیادی با رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون داخلی منزل دارد و برگ‌‌های براق و پرفروغ آن جلوه بی‌نظیری به دکوراسیون خانه شما می‌بخشد. امروزه برخی از این گیاهان آپارتمانی پرطرفدارتر بوده و فروش بیشتری دارند. در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی گیاهان آپارتمانی لوکس را برایتان معرفی می کنیم.

1 برگ انجیری

گل برگ انجیری یا پنیر سوییسی از خانواده فیلندرون ها به حساب می آید که گیاهی زیبا و پهن برگ، بومی جنگل های بارانی جنوب مکزیک و کلمبیا است و تنها بعضی گونه های آن در ایران یافت می‌شود. این گیاه جز گیاهان مقاوم است و گزینه ای مناسب برای افراد مبتدی در زمینه گل و گیاه محسوب می‌شود.

اگه حیوان خانگی داری این گیاهان آپارتمانی رو نگه ندار!!

جالبه بدونید که گیاه برگ انجیری دارای ریشه های نسبتا بلند است که شبیه به مار است و در فارسی زمان قدیم به آن ” اژبن ( اژ = مار + بن = ریشه ، اشاره به ریشه های مار مانند) ” می‌گفتند و برگ هایی به دو رنگ سبز و سفید میباشد که در نمونه سفید، جذب نور کمتر اتفاق می افتد و در نتیجه عمل فتوسنتز به سختی صورت میگیرید همچنین با توجه به ضخیم بودن ساقه ها، برگ ها به صورت محکم و سرحال خود را نشان میدهند.

گیاهان آپارتمانی کم نور

2 انواع بونسای

گیاه بونسای دارای زیبایی خاص خود است، در این مطلب شما را با انواع بونسای آشنا می کنیم.

انواع بونسای را به طرق مختلفی دسته بندی می کنند. در نوعی از دسته بندی، گیاه بونسای را از نظر اندازه به سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ طبقه بندی می کنند.

 بونسای اندازه کوچک یا مینیاتوری: بین ۱۵ الی۳۰ سانتی متر هستند.

نوع متوسط بونسای: بین ۳۰ الی ۸۰ سانتی متر بلندی دارد.

به گیاهی که برگ هاش قهوه ای شده چطور آب بدیم؟ ‌

و بونسای های بزرگ تا دو متر رشد می کنند. این گونه بونسای ها معمولاً صد سال قدمت دارد.

نوع دیگر تقسیم بندی بونسای ها بر اساس شرایط نگهداری شان در خارج از خانه و یا در داخل خانه و آپارتمان است. در دسته بندی دیگر بونسای ها آنها را بر اساس ظاهرشان به 5 دسته طبقه بندی می کنند که شامل موارد زیر می شوند:

  •     بونسای قائم منظم
  •     بونسای قائم نامنظم
  •     بونسای آبشاری
  •     بونسای نیمه آبشاری
  •     بونسای اریب

بونسای

3 زامیفولیا

زاموفیلیا در اصل گیاهی آفریقایی است و زمانی که از گیاهان آفریقایی صحبت به میان میاید بدون شک همه ما به یک صحرای سوزان فکر میکنیم اما تنها کاکتوس ها هستند که در آن آفتاب مستقیم دوام میاورند. با این وجود زامیفولیا نیز به دلیل اقلیم و محل خاستگاهش، میتواند بسیار مقاوم و سرسخت باشد و طبیعی است که از سرما بیزار باشد.

زامیفولیا

گیاهانی که هرگز نباید جاشون رو عوض کنی

4- شامادورا

نخل شامادورا از جمله گیاهان گرمسیری است که نگهداری آسانی داشته و می‌توانید به‌راحتی از آن در داخل خانه نگهداری کنید. شامادورا از دوران ویکتوریا تا به امروز گیاه پرطرفداری برای نگهداری در منزل بوده و این روزها پای آن به دفاتر کار، مدارس و مراکز خرید نیز باز شده است. دلیل این موضوع نیز واضح است، نگهداری نخل شامادورا آسان بوده و ظاهر سرسبز و زیبایی دارد. جالب است بدانید که با افزایش سن شامادورا، برجستگی‌هایی شبیه به بامبو نیز در امتداد تنه ایجاد می‌شود که آن را حقیقتا تماشایی و جذاب خواهد کرد. پس اگر دنبال خرید گیاه آپارتمانی زیبا و درعین‌حال شرایط نگهداری آسان هستید، نخل شامادورا را انتخاب کنید

شامادورا

5- استرلیتزیا یا پرنده بهشتی

گل پرنده بهشتی یک محصول جدید گلکاری بوده و در سال‌های اخیر کشت و پرورش آن رونق یافته است. گیاهی دائمی، همیشه سبز و حساس به سرما است. پرنده بهشتی یک گیاه خانگی مخصوص آب و هوای گرم است که گل‌های بسیار زیبایی دارد که شبیه به یک پرنده‌ در حال پرواز است.

جاهای مناسب قرار دادن گیاهان آپارتمانی در خانه

به عقیده‌ بسیاری این گل زیباترین گل جهان است که در کشور ما به صورت گیاه آپارتمانی در داخل ساختمان و یا در گلخانه‌‌ها نگهداری می‌شود. ارتفاع گونه مورد نظر حدود یک متر است ولی در فضای باز تا 2 متر هم میرسد.

پرنده بهشتی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر