مکمل های غذایی | معرفی مکمل های غذایی

مکمل های غذایی جایگزین ویتامین ها!

با داشتن تغذیه مناسب، می‌توانید ویتامین های لازم بدن خود را از طریق مصرف مکمل های غذایی تأمین کنید. در ادامه با معرفی مکمل های غذایی همراه ما باشید.

ویتامین
ویکی گردی:

تمام ویتامین‌ها را می‌توان به راحتی از طریق مکمل های غذایی بدون خوردن غذاهای معجزه آسا یا مکمل‌های ویتامینی غیر ضروری به دست آورد. همه غذاها حاوی مقادیر متفاوتی از ویتامین‌ها هستند. به منظور جلوگیری از کمبود ویتامین‌ها در بدن، همه ما باید انواع خاصی از مکمل های غذایی را مصرف کنیم. مهم است که هر روز مکمل های غذایی مختلف را در رژیم غذایی بگنجانید.

معرفی مکمل های غذایی

خوراکی های مفید

۱. ویتامین C

بسیاری از مردم بر این باورند که مصرف مکمل‌های ویتامین C برای درمان سرماخوردگی مفید است. با این حال، مطالعات نشان داده که اگر چه برخی از افراد ممکن است از این مکمل‌ها استفاده کنند، اما با مصرف مدام ویتامین C، اثرات همیشگی آن از بین خواهد رفت. در این حالت، همیشه بهتر است بجای مصرف این مکمل‌ها، میوه‌های سرشار از ویتامین C مانند توت فرنگی، پرتقال و کلم بروکلی مصرف کنیم.

این 10 تا خوراکی در تقویت حافظه معجزه میکنن! + فیلم

بمب ویتامین C : توت فرنگی، پرتقال، کلم بروکلی و فلفل قرمز شیرین

2. امگا3

امگا3 یک گزینه مکمل خوب برای افرادی است که ماهی نمی‌خورند. امگا3 فشار خون را پایین آورده و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. این مکمل همچنین با تقویت کلسیم موجود در استخوان‌ها به رفع التهاب مفاصل و بهبود سلامت استخوان کمک می‌کنند. 

بمب امگا3 : تخم شربتی، ماهی

 3. ویتامین A

ویتامین A برای سلامتی بینایی ما مهم است. با این حال، اگر شما رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید، نیازی به مصرف ویتامین A به عنوان یک مکمل ندارید. باید بدانید که مصرف بیش از اندازه این مکمل می‌تواند خطر ابتلا به سرطان ریه را در افراد سیگاری افزایش دهد. شما می‌توانید به جای این مکمل از هویج و سیب‌زمینی شیرین استفاده کنید.

به جای قرص های شیمیایی، غضروف ساز های طبیعی بخورید!

بمب ویتامین A: هویج و سیب‌زمینی شیرین

4. ویتامین E

اگر چه اعتقاد بر این است که مکمل‌های ویتامین E ما را از سرطان محافظت می‌کنند، اما یک مطالعه ثابت کرده که آن‌ها نیز بی‌خطر نیستند و حتی می‌توانند خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهند. این بدان معنی است که این مواد به اندازه که مردم فکر می‌کنند مفید و مؤثر نیستند. به جای مصرف این مکمل، می‌توانید اسفناج، آووکادو و آجیل بخورید تا منابع طبیعی ویتامین E داشته باشید.

بمب ویتامین E : اسفناج، آووکادو و آجیل

 

5. ویتامین D

ویتامین D باعث تقویت استخوان‌های ما می‌شود. با وجود این‌که با قرار گرفتن در معرض آفتاب، ویتامین D بصورت طبیعی در بدن ما ساخته می‌شود؛ اما مکان‌هایی در جهان وجود دارد که افراد از نور آفتاب به اندازه کافی بهره‌مند نیستند و ویتامین D در بدن آن‌ها ساخته نمی‌شود. 

بمب ویتامین D : قارچ، زرده تخم مرغ،میگو

6. پتاسیم

پتاسیم با محافظت از رگ های خونی در مقابل ضخیم شدن و آسیب اکسیداتیو، به بدن کمک می کند. هر بزرگسال باید روزانه ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم دریافت کند.. خوراکی های زیر به بدن شما کمک می کنند تا پتاسیم کافی را دریافت کند.

بمب پتاسیم: موز، سیب زمینی، برگ چغندر ، حبوبات

بیا تا بهت بگم به جای قند چی بخوری! | جایگزین های قند

7. کلسیم:

درست است که تا صحبت از کلسیم می‌شود، یاد شیر، پنیر و ماست می‌افتیم، اما منابع غیر لبنی زیادی هم برای تأمین کلسیم به‌خوبی کار می‌کنند. کسانی که به هر دلیلی نمی توانند لبنیات مصرف کنند، می تواندد این خوراکی ها رو مصرف کنند.

بمب کلسیم: سنجد، شلغم، انجیر

 

منبع: دنیای اقتصاد
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر