سرطان | درمان سرطان با دندان شیری

درمان سرطان با دندان شیری امکان داره؟ + توضیحات

دندان شیری می‌تواند در درمان سرطان موثر باشد. در ادامه با ویکی گردی همراه باشید تا بهتون بگم چجوری دندان شیری سرطان رو درمان می کند.

دندان شیری
ویکی گردی:

 ویکی گردی: بیماری های بسیاری مثل سرطان وجود دارند که با دارو قابل درمان نیستند اما در سال‌های اخیر دانشمندان از سلول درمانی برای درمان سرطان استفاده می کنند. یکی از منابعی که امکان برداشت سلول بنیادی را دارد دندان شیری است. سلول های دندان شیری قابلیت رشد در محیط خارج از بدن را دارند و می توانند برای ترمیم بافت های داخل سلولی و درمان سرطان استفاده شوند. با ویکی گردی همراه باشید تا از دندان شیری برای درمان سرطان بهتون بگم.

درمان سرطان 

درمان سرطان

به دلیل افزایش میزان سرطان در جوامع انسانی، دانشمندان روش‌های گوناگونی از قبیل شیمی درمانی، پرتو درمانی، جراحی و دارو درمانی را جهت مبارزه با سرطان به‌ کار گرفته‌اند، اما این روش‌ها به دلیل عود مکرر و مقاومت دارویی به صورت کامل جوابگو نیست. به همین دلیل، در سال‌های اخیر علاوه بر روش‌های دیگر، سلول درمانی نیز در درمان سرطان مورد توجه قرار گرفته است که دانشمندان سلول درمانی را بهترین درمان سرطان می دانند و آن را جایگزین بهتری برای روش های دیگر مثل شیمی درمانی، دارو درمانی، جراحی و ... می دانند.

درمان سرطان با دندان شیری

درمان سرطان با دندان شیری

علائم هشدار دهنده سرطان که مردان آن‌ها را نادیده می‌گیرند!

در حال حاضر بیماری های بسیاری مثل سرطان وجود دارند که با دارو قابل درمان نیستند؛ در بیماری‌هایی مثل سرطان مصرف دارو شاید از حادتر شدن بیماری جلوگیری کند اما صدمات وارد شده بر بافت را جبران نخواهد کرد؛ از این رو در سال های اخیر روش جدیدی برای درمان بیماری سرطان ابداع شده که سلول درمانی نام دارد؛ در روش سلول درمانی سلول های آسیب دیده با سلول های سالم جایگزین می شود. وقتی بیماری با دارو قابل درمان نیست پای سلول بنیادی به میان می‌آید.  یکی از منابعی که امکان برداشت سلول بنیادی را دارد دندان شیری است

تاثیر دندان شیری بر سلول بنیادی

سلول بنیادی

یکی از منابعی که امکان برداشت سلول بنیادی مزانشیمی را دارد دندان شیری است. دندان شیری در دوره‌ای از زندگی انسان ایجاد و سپس به صورت طبیعی از بدن جدا می‌شود و از این رو استفاده از این سلول‌ها روش کاملاً غیر تهاجمی است. در سال‌های اخیر علاوه بر روش‌های دیگر، سلول درمانی نیز در درمان سرطان مورد توجه قرار گرفته است  که با کشف سلول‌های بنیادی در دندان‌های شیری طی چند سال اخیر، دندان شیری را درمانی بر سرطان اعلام کردند.

۴ علامت نشان دهنده ابتلای افراد جوان به سرطان روده

درمان بیماری‌های مزمن با دندان شیری

دندان

 

دانشمندان از سلول‌های بنیادی دندان شیری برای درمان بیماری‌های مزمن بهره می‌برند.  با کشف سلول‌های بنیادی در دندان‌های شیری طی چند سال اخیر، نوعی منبع سلول بنیادی در دسترس شناسایی شده است.

دکتر «او شانکر» از موسسه علم پزشکی BHU هند معتقد است سلول‌های بنیادی را می‌توان از هر استخوان بدن و همچنین دندان شیری و خون دریافت کرد.

به گفته وی، اشتقاق این سلول‌ها از دندان‌های شیری دارای مزیت‌های فراوانی است زیرا سلول‌های بنیادی دندان پتانسیل درمان بیماری‌های مختلف در آینده از قبیل بیماری قلبی و سرطان خون را دارند. آن‌ها همچنین می‌توانند دندان جدید و استخوان آرواره را رشد دهند.

سلول‌های بنیادی دندان جدای از این که قابل‌دسترس‌ترین سلول‌های بنیادی به شمار می‌آیند، دارای فوائد پزشکی مهم در طراحی درمان‌های مختلف جدید هستند. افزون بر این، استفاده از سلول‌های بنیادی خود فرد در درمان‌های پزشکی به معنای خطر پایین‌تر پس‌زنی آن‌ها توسط بدن و کاهش نیاز به داروهای قوی است که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کنند.

فواید کلم قرمز در پیشگیری از سرطان

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، سلول‌های بنیادی دندان در میان قدرتمندترین سلول‌های بدن انسان قرار دارند و در مقایسه با سلول‌های مشتق‌شده از دیگر بافت‌های بدن، سریع‌تر تکثیر می‌شوند.

منابع: ایسنا _ مجله دانشکده پزشکی اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر