بازی های دسته جمعی | معرفی بازی های دسته جمعی | بازی گروهی

جدید ترین بازی های دسته جمعی مناسب جمع های باحال!

در ادامه مطلب یک سری بازی های دسته جمعی رو بهتون معرفی میکنیم که وقتی با دوستاتون دور هم جمعید انجامشون بدید!

بازی
ویکی گردی:

دورهمی‌ یا مهمونی های دوستانه و خانوادگی یکی از خاطره انگیز ترین بخش های زندگی است که این فرصت را برای ما فراهم میکند تا کمی از شلوغی و اعصاب خوردی های زندگی دور شده و خوش بگذرانیم،در این میان انجام بازی های دسته جمعی نیز به هیجان آن جمع اضافه میکند! تنها باید به دوران خوش کودکی سفر کنیم و با انجام بازی‌های دسته‌جمعی جذاب، اوقات خوشی را برای خود رقم بزنیم. در ادامه این بخش از ویکی گردی هیجان انگیز ترین و بهترین بازی های دسته جمعی رو به شما معرفی میکنیم! 

 

1- چشمک مرگ

بازی چشمک مرگ

هر تعدادی که در بازی شرکت کنند به همان اندازه هم باید کارت سفید در اختیار داشته باشند روی دو کارت کلمه کاراگاه و قاتل را مینویسند و روی بقیه کلمه کاراگاه نوشته می شود و بعد به هر شرکت کننده در بازی به طور تصادف یک کارت می دهند فردی که کارت قاتل نصیب او شده به صورت مخفیانه به بقیه چشمک میزند و دریافت کننده ی این چشمکها در واقع قربانی قاتل شده می میرند و اما کاراگاه، کسی که کارت کاراگاه را دارد باید قاتل را پیداکند و زمانی که کاراگاه قاتل را پیدا کند، قاتل قبلی کاراگاه می شود و کارت ها باز هم به صورت کاملا تصادفی در بین بازیکنان پخش می شود و دوباره بازی جریان پیدا می کند.

معرفی بهترین بازی های دسته جمعی موبایل در سال 2023

2- بازی دسته‌جمعی نقطه‌بازی

نقطه بازی

نقطه‌بازی یکی دیگر از بازی‌های دورهمی است که معمولا ساعت‌ها شما را سرگرم نگه می‌دارد. در این بازی ابتدا یک صفحه کاغذی را به صورت مربع شکل با نقطه پر می‌کنید درست همانند تصویر. سپس بازی شروع می‌شود و هرکس باید  با خط‌هایی که به نوبت می‌کشد، یکی از چهارخانه‌ها را مال خود کند و هر خانه‌ای را که کامل کرد،  اولین حرف اسم خود را در آن خانه بنویسد. کسی که یک خانه را تصاحب می‌کند، جایزه دارد که یک خط دیگر هم بکشد. در آخر بازی، هر کس تعداد خانه‌های خود را می‌شمارد و تعداد بیشتر برنده است.

معرفی بازی های دورهمی هیجان انگیز و خنده دار مخصوص دورهمی ها

3- بازی شاه، دزد، وزیر

ششاه دزد وزیر

یکی از بازی‌های گروهی خنده‌دار است که معمولا به صورت چهارنفره انجام می‌شود. برای انجام این بازی ابتدا تکه‌های هم‌شکل و کوچکی از کاغذ تهیه می‌شود و روی هر کدام کلمات شاه، وزیر، جلاد و دزد نوشته می‌شود. کاغذها به شکل یکسان تا می‌شوند تا کسی نتواند داخل آن را ببیند. هر یک از بازیکنان، کاغذی را برمی‌دارند. وقتی همه کاغذها را برداشتند و از سمت خودشان خبردار شدند، شاه رو به دیگران می‌گوید: «وزیر من کیست؟» اینجا وزیر با نشان دادن کاغذ، خودش را به شاه معرفی می‌کند. شاه می‌گوید: «دزد را از میان این دو پیدا کن.» حالا وزیر یک نفر را به عنوان دزد معرفی می‌کند که دو حالت دارد:

اگر حدس وزیر درست بود که شاه، فرمان شکنجه‌ای را به جلاد صادر می‌کند و جلاد هم دزد را شکنجه می‌کند. اما اگر حدس وزیر اشتباه باشد، معمولا بلافاصله پس از حدس وزیر و معرفی او، می‌گوید «به جلاد توهین کردی؟!» و شاه شکنجه‌ای را به جلاد می‌گوید تا جلاد، وزیر را تنبیه کند. شکنجه‌ها معمولا دردآور است که از مشهورترین‌هایش سبیل آتشین یا بشین و پاشو است.

معرفی ترسناک ترین بازی های گروهی + آموزش بازی

4- بازی جابه‌جا کن!

شاه دزد وزیر

این بازی خیلی ساده است و می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. حتی بچه‌ها هم می‌توانند با شما بازی کنند.

برای شروع بازی، یک نفر از اتاق خارج می‌شود. افراد داخل اتاق کمی وسایل خانه را جابه‌جا می‌کنند و از شخص می‌خواهند که وارد اتاق شود و بگوید چه چیزهایی تغییر کرده. همین.

 

5- بازی دسته‌جمعی مافیا

مافیا

در بازی دسته‌جمعی مافیا دو گروه داریم؛ مافیا (دزد) و پلیس. اول بازی، با رأی‌گیری؛ یک نفر به‌عنوان حاکم یا کدخدا انتخاب می‌شود. بعد روی کارت‌هایی می‌نویسد پلیس و به‌ازای هر 3 کارت، یک مافیا هم می‌نویسد و بین اعضا پخش می‌کند. حواستان باشد که اگر شما مافیا شدید، نباید پلیس‌ها متوجه شوند. حاکم اعلام می‌کند که شب شده، همه می‌خوابند و چشم‌هایشان را می‌بندند. کدخدا اعلام می‌کند مافیا چشمش را باز کند. مافیا بیدار می‌شود و به حاکم با زبان اشاره می‌گوید که یکی از اعضا را بکشد. بعد از بسته شدن چشم مافیا، حاکم اعلام می‌کند صبح شده، همه بیدار می‌شوند و با توجه به اینکه چه کسی مافیاست و او را می‌کشند؛ دوباره شب می‌شود. این فرآیند شب و روز آنقدر تکرار می‌شود تا یکی از گروه‌ها ببازد. اگر همه مافیاها مردند، پلیس‌ها برده‌اند و اگر تعداد پلیس‌ها با مافیاها یکی شد، مافیاها برده‌اند. هیجان این بازی به دعوا و درگیری پلیس‌ها در انتخاب مافیاهاست.

معرفی بازی های دسته جمعی با موبایل

6- بله–نه معکوس

بله نه معکوس

این بازی یک بازی کلامی پرهیجان است که نیاز به قدرت تمرکز بالا دارد. در این بازی یک فرد سرزبان‌دار باید در حکم پرسشگر ظاهر شود و از نفر مقابل سوال‌های بدیهی کند و طرف مقابل هرجایی که باید بگوید «بله»، «نه» جواب بدهد و بالعکس. شخص پرسش‌گر باید پرحافظه و با تمرکز باشد و تا می‌تواند به بازی سرعت بدهد تا کسی که به سوال‌ها جواب می‌دهد دستپاچه شود و اشتباه پاسخ دهد. کسی که در مقابل تعداد بیشتری از سوال‌ها مقاومت می‌کند، برنده‌ی بازی است.

 

7- دروغ یا حقیقت

بازی

این بازی به این شکل است که ابتدا افرادی که قرار است در بازی شرکت کنند به صورت دایره وار در کنار هم می نشینند و هر نفر شرکت کننده درباره ی خودش دو حقیقت و یک دروغ را در نظر می گیرد.

نفر اول شرکت کننده دو حقیقت و یک دورغ را در مورد خودش می گوید و حالا فردی که سمت راست او نشسته باید حدس بزند که کدام یک از حرفهای او دروغ است اگر درست حدس بزند و جواب درست را بگوید آن شخص بازی را ادامه خواهد داد و اگر جوابش اشتباه باشد از بازی حذف می گردد.کسی برنده نهایی در این بازی است که تا آخر دایره بماند.

معرفی ۱۰ بازی دسته‌ جمعی هیجان انگیز و پرطرفدار

8- بازی دسته‌جمعی دبلنا

دبلنا

دبلنا یا دبرنا یکی دیگر از بازی‌های گروهی بزرگسالان است که طرفداران بسیاری دارد. در این بازی پرطرفدار هرکس چهار کارت چهارخانه در اختیار دارد که در بعضی خانه‌ها اعدادی از یک تا 99 نوشته شده است و یک کیسه‌ی سفید که در داخل آن مهره‌هایی در همین بازه وجود دارد. در هر دور از بازی، به هرکس چند کارت می‌رسد و یک نفر کیسه را دست می‌گیرد و پس از به‌هم زدن مهره‌ها، سه تا مهره را بیرون می‌کشد و عددش را می‌خواند. اگر شماره‌ی مهره با شماره‌ی یکی از خانه‌های کسی یکی باشد، مهره به او داده می‌شود تا روی همان خانه بگذارد. دیگران هم اگر این شماره را داشته باشند، باید با لوبیا پرش کنند. هرکسی خانه‌هایش را زودتر از سایرین پر کند، آن دست را برنده است.

9- بازی دسته‌جمعی پانتومیم

پامنتومیم

بازی پانتومیم یکی از بازی‌های دسته‌جمعی پرطرفدار است. نحوه بازی به این صورت است که به دو گروه تقسیم شوید. بعد از یارکشی، یکی از گروه‌ها، یک نفر از تیم حریف را انتخاب و کلمه مورد نظرش را به او می‌گوید تا او به اعضای گروه خودش بفهماند، گروه اول چه کلمه‌ای را انتخاب کرده‌اند. با کمک یک تایمر می‌توانید به هر گروه فرصت معینی برای حدس‌زدن بدهید و هیجان بازی را بیشتر کنید.

10. بازی جابه‌جا کن!

این بازی خیلی ساده است و می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. حتی بچه‌ها هم می‌توانند با شما بازی کنند.

برای شروع بازی، یک نفر از اتاق خارج می‌شود. افراد داخل اتاق کمی وسایل خانه را جابه‌جا می‌کنند و از شخص می‌خواهند که وارد اتاق شود و بگوید چه چیزهایی تغییر کرده. همین.

11. بازی‌های دسته‌ جمعی: مشاعره

مشاعره یکی از بازی‌های نوستالژیک در جمع‌های ایرانی است که نیاز به معلومات ادبی دارد. برای اجرای این بازی جذاب می‌توانید قوانین خاص خود را داشته باشید. مثلا استفاده از شعر نو یا سپید را اختیاری کنید یا از افراد بخواهید که به جای اشاره به یکی از حروف الفبا، با یک کلمه‌ی خاص مشاعره کنند و این کلمه باید در بیت باشد. این بازی بدون نیاز به هیچ وسیله‌ای همیشه و در همه جا امکان‌پذیر است.

12. بازی دسته‌جمعی: بله–نه معکوس

این بازی یک بازی کلامی پرهیجان است که نیاز به قدرت تمرکز بالا دارد. در این بازی یک فرد سرزبان‌دار باید در حکم پرسشگر ظاهر شود و از نفر مقابل سوال‌های بدیهی کند و طرف مقابل هرجایی که باید بگوید «بله»، «نه» جواب بدهد و بالعکس. شخص پرسش‌گر باید پرحافظه و با تمرکز باشد و تا می‌تواند به بازی سرعت بدهد تا کسی که به سوال‌ها جواب می‌دهد دستپاچه شود و اشتباه پاسخ دهد. کسی که در مقابل تعداد بیشتری از سوال‌ها مقاومت می‌کند، برنده‌ی بازی است.

منبع: چیدانه
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر