ویتامین | مصرف ویتامین | مصرف زیاد ویتامین

این ویتامین ها رو بخور تا سرطان نگیری!

بیا تا بهت بگم چه ویتامین هایی رو نباید در مصرفشون زیاده روی کنی.

ویتامین
ویکی گردی:

همه جا از فواید و خواص ویتامین ها به ما میگن، اما نمیدونن که مصرف بیش از اندازه یک سری از ویتامین ها عوارض جبران ناپذیری دارد و باعث رشد تومور های سرطانی می شود. اینجا بهت میگم چه ویتامین هایی رو زیاد مصرف کنی آنتی اکسیدان آن ها باعث مرگ می شود.

 

آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E باعث ایجاد رگ‌های خونی جدید در تومورها و رشد آن‌ها می‌شوند.

با این ویتامین ها تو پاییز سلامت بدنت رو تامین کن!

دانشمندان با انجام یک مطالعه نشان داده‌اند که آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E مکانیسمی را در بدن فعال می‌کنند که باعث رشد رگ‌های خونی جدید در تومورهای سرطانی می‌شود و به‌طور کلی باعث رشد و گسترش تومور می‌شود. آن‌ها در مطالعه خود به خطر بالقوه مصرف مکمل‌های آنتی اکسیدان در مواقعی که به آن‌ها نیازی نیست اشاره کرده‌اند.

تومورهای سرطانی برای رشد به یک منبع پایدار از خون دارای اکسیژن و مواد مغذی نیاز دارند و این امر با تشکیل رگ‌های خونی جدید از رگ‌های موجود به دست می‌آید؛ فرآیندی که از آن به‌عنوان رگ‌زایی یاد می‌شود. با اشاره به این موضوع، محققان مؤسسه پزشکی کارولینسکا سوئد در مطالعه خود مکانیسم‌های رگ‌زایی را بررسی کرده و متوجه شده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌ها نقش غیرمنتظره‌ای در رشد و گسترش تومورها دارند.

«مارتین برگو»، نویسنده اصلی این مطالعه توضیح می‌دهد:

«متوجه شدیم آنتی‌اکسیدان‌ها مکانیسمی را فعال می‌کنند که باعث می‌شود تومورهای سرطانی رگ‌های خونی جدیدی را تشکیل دهند که موضوع شگفت‌انگیزی است، زیرا قبلاً تصور می‌شد آنتی‌اکسیدان‌ها اثر محافظتی دارند. تومورها از این رگ‌های خونی جدید تغذیه می‌کنند و این امر به رشد و گسترش آن‌ها کمک می‌کند.»

بااین‌وجود، محققان توضیح داده‌اند که هیچ نگرانی از بابت آنتی‌اکسیدان‌های موجود در غذاهای معمولی وجود ندارد، اما مصرف زیاد آن‌ها می‌تواند برای بیماران سرطانی و افرادی که در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند، مضر باشد.

آسیب‌های مصرف اشتباه ویتامین دی که نمی دانستید!

نحوه رشد سرطان توسط آنتی‌اکسیدان‌ها

در تحقیقات قبلی نشان داده شده بود که آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E با تثبیت پروتئینی به نام BACH1، سرعت رشد و گسترش سرطان ریه را افزایش می‌دهند. حالا در این مطالعه، محققان با کمک اندام‌واره‌های سرطان ریه به‌دست‌آمده از بیماران و همچنین انجام آزمایش‌هایی روی موش‌ها و نمونه‌هایی از تومورهای سینه و کلیه انسان متوجه شده‌اند تومورهایی که در آن‌ها پروتئین BACH1 فعال شده است، رگ‌های خونی بیشتری تولید می‌کنند.

آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد اکسیژن را از سلول‌های بدن خارج می‌کنند و آسیب استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند یا از آن جلوگیری می‌کنند. استرس اکسیداتیو به DNA آسیب می‌رساند و پیشرفت سرطان‌های مختلف ازجمله سرطان سینه، ریه، کبد و مغز را تنظیم می‌کند.

 

منبع: خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر