رستوران | رستوران های سنتی

معرفی رستوران های سنتی تهران | رستوران های سنتی تهران را می شناسید؟

در این مطلب از سایت ویکی گردی چند تا از پرمخاطب ترین رستوران های سنتی تهران را برایتان معرفی می کنیم

رستوران های سنتی تهران
ویکی گردی:

رستوران های سنتی تهران رو تا حالا رفتی؟ در این مطلب از سایت ویکی گردی قصد داریم چندتا از بهترین رستوران های سنتی تهران را برایتان معرفی کنیم. جهت آشنایی به این رستوران های سنتی تهران و دیدن عکس های آن ها در ادامه با ویکی گردی همراه باشید.

رستوران سنتی عالی ‌قاپو تهران

رستوران های سنتی تهران

رستوران سنتی عالی قاپو را بی‌شک می‌توان یکی از بهترین مثال‌ها در زمینه دیزاین سنتی در سراسر ایران دانست. این رستوران که در نزدیکی میدان ونک قرار دارد، طی چند سال اخیر توانسته مشتریان ثابت خود را به دست بیاورد. طاق‌های قوسی شکل سنتی ایرانی، آینه‌کاری‌های بسیار هنرمندانه، میزهای چوبی، تخت‌های سنتی، حوض آب و اشیای عتیقه، همه این‌ها باعث می‌شوند تا ظاهر رستوران سنتی عالی قاپو به نحو احسن شبیه به یک رستوران سنتی ایرانی باشد.

ساعات کاری رستوران سنتی عالی ‌قاپو تهران:

  • ۱۲ ظهر تا ۳:۳۰ بعدازظهر
  • ۸ شب تا ۱۲ شب

شماره تماس رستوران سنتی عالی ‌قاپو تهران:

  • 02188777803

آدرس رستوران سنتی عالی ‌قاپو تهران:

  • میدان ونک، اول خیابان گاندی، پلاک 55

 

رستوران یزدی رزفر تهران

رستوران های سنتی تهران

آیا تا به حال از شهر زیبای یزد دیدن کرده‌اید؟ هر گوشه از این شهر با دیوارهای کاه‌گلی، برگی از تاریخ ایران را روایت می‌کند. رستوران رزفر یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران است که در شمال پایتخت قرار دارد. دکوراسیون داخلی این رستوران کاملاً از سبک سنتی معماری اصیل یزدی الهام گرفته ‌است. جالب است بدانید که در این رستوران از المان‌های معروف یزد، همانند لانه کبوتر، کوچه قهر و آشتی، دوچرخه‌های سنتی و همچنین بادگیر یزدی استفاده شده است تا حال‌وهوای این شهر کویری در فضای رستوران جریان داشته باشد. غذاهای این رستوران کیفیت بسیار خوبی دارند و در دستور پخت آن از بهترین مواد اولیه، مخصوصاً زعفران استفاده می‌شود. از غروب آفتاب تا پاسی از شب نیز گروه موسیقی سنتی، انواع موسیقی گوش‌نواز و آرامش بخش محلی را اجرا می‌کنند. پس برای تجربه یک شب به‌یادماندنی، بهتر است حتماً سری به رستوران رزفر بزنید.

ساعات کاری رستوران یزدی رزفر تهران:

  • 12 ظهر تا ۱۲ شب

شماره تماس رستوران یزدی رزفر تهران:

  • 02122430038
  • 02122430027

آدرس رستوران یزدی رزفر تهران:

  • زعفرانیه، خیابان ثارالله، نرسیده به میدان

 

رستوران مس توران تهران

رستوران های سنتی تهران

تجربه شکم‌گردی در یکی از زیباترین و شیک‌ترین رستوران های سنتی تهران را در رستوران مس توران تجربه می‌کنید. چیدمان فضا، غذاها، موسیقی و حس نوستالژی که در رستوران مس‌توران وجود دارد، آرامش و امنیت کامل را برایتان فراهم می‌کند. فضای رستوران به اتاق‌های مجزا تقسیم شده که هر گوشه از اتاق‌ها با اشیا قدیمی تزیین شده است. انواع غذاهای ایرانی شامل خورشت‌ها، کباب‌ها و ته‌چین سبد غذایی رستوران را پر کرده است. برای مراجعه به رستوران سنتی مستوران محدودیت زمانی ندارید؛ چراکه این مجموعه در وعده‌های مختلف صبحانه* ناهار و شام میزبان شماست.

ساعت کاری رستوران مس توران تهران:

  • از ساعت 8:30 تا 24 بامداد

شماره تماس رستوران مس توران تهران:

  • 02126116700

آدرس رستوران مس توران تهران:

  • تهران، میدان نیاوران، ابتدای خیابان باهنر، جنب مهمان‌سرای وزارت امور خارجه

 

رستوران سنتی حوض خونه تهران

رستوران های سنتی تهران

بله، اشتباه نکردیم! نام این رستوران دقیقاً حوض خونه و نه حوض خانه است! از این نام‌گذاری ساده، می‌توانید متوجه شوید که فضای داخلی این رستوران، سنتی و در عین حال بسیار خودمانی و ساده است. رستوران حوض خونه حدود 40 سال پیش افتتاح شده و در طی این سال‌ها، مشتریان ثابت فراوانی پیدا کرده است. رستوران حوض خونه دو طبقه کاملاً مجزا دارد و از این رو بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که مراسم یا مهمانی‌های خود را در این رستوران برگزار کنند.

در طبقه پایین این رستوران، امکان سفارش قلیان و انواع دمنوش سنتی نیز وجود دارد. پس اگر اهل دود قلیان نیستید، بهتر است طبقه بالا را برای صرف غذای خود انتخاب کنید. در رستوران سنتی حوض خونه انواع غذاهای سنتی از دیزی تا کباب‌های چرب و خوشمزه سرو می‌شوند. پرسنل رستوران نیز لباس سنتی بر تن کرده‌اند و بسیار خوش‌برخورد هستند. رستوران دارای فضای بسیار زیبایی است و در مرکز آن یک حوض مرمری قرار دارد.

 

ساعات کاری رستوران سنتی حوض خونه تهران:

  • ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر و ۷ عصر تا ۱۲ شب

شماره تماس رستوران سنتی حوض خونه تهران:

  • 02188772668

آدرس رستوران سنتی حوض خونه تهران:

  • خیابان ولیعصر، انتهای ضلع شمالی پارک ساعی، روبه‌روی خیابان ساعی یکم، پلاک ٢٣٦٦

 

رستوران باربد تهران

رستوران های سنتی تهران

رستوران‌های سنتی تهران اغلب بسیار گران‌قیمت هستند؛ اما برخی از رستوران‌ها انصاف بیشتری دارند و قیمت معقولی ارائه می‌‌دهند. رستوران باربد دقیقاً همان رستورانی است که کیفیت خدمات و غذاهای بسیار مناسبی را در کنار قیمتی معقول و منصفانه ارائه می‌کند. رستوران باربد که در خیابان سئول قرار دارد، دارای ۲ طبقه مجزا و سالنی بسیار بزرگ است. ظاهر این رستوران بسیار هنرمندانه دکور شده است و در بدو ورود شما را به یاد دوران خوش گذشته می‌اندازد.

با قدم برداشتن در این رستوران انگار که وارد سریال شهرزاد و خانه بزرگ آقا شده‌اید! شیشه‌های رنگی، میزهای چوبی، گچ‌بری‌های سنتی، همه جزئیات در این رستوران به‌خوبی رعایت شده است. رستوران باربد دارای بخش جداگانه‌ای با نام تالار آیینه است و قلیان تنها در این سالن سرو می‌شود تا سایر مهمانان عزیز از بوی دود قلیان آزار نبینند. هر شب، به‌جز ایام سوگواری، از ساعت ۸ تا ۱۲ شب برنامه موسیقی سنتی در این رستوران برگزار می‌شود تا حین میل کردن غذا، از نوای موسیقی سنتی ایرانی نیز لذت ببرید.

ساعات کاری رستوران باربد تهران:

  • ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر
  • ۷:۳۰ شب تا ۱۲ شب

شماره تماس رستوران باربد تهران:

  • 02188068410

آدرس رستوران باربد تهران:

  • میدان ونک، خیابان سئول، بالاتر از میدان شیخ بهایی، پلاک ۵۷

 

رستوران اس پی یو تهران

رستوران های سنتی تهران

در محدوده دربند و درکه تهران، صدها رستوران سنتی مختلف به چشم می‌خورد؛ اما در این میان باید به رستوران اس پی یو به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران اشاره کرد. این رستوران فضاسازی بی‌نظیری دارد و می‌توانید غذای خوشمزه خود را داخل آلاچیق سنتی میل کنید. البته اگر در فصل سرما قصد مراجعه به این رستوران را دارید، نگران نباشید؛ زیرا رستوران اس پی یو دارای ۲ بخش فضای باز و فضای سربسته و گرم است. در منوی این رستوران انواع غذاهای سنتی، فرنگی و همچنین چای و قلیان به چشم می‌خورد. البته به یاد داشته باشید که این رستوران در اکثر روزهای سال شلوغ است و باید برای دریافت خدمات، کمی صبر داشته باشید.

 

ساعات کاری رستوران اس پی یو تهران:

  • ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر
  •  ۷ عصر تا ۱۲ شب

شماره تماس رستوران اس پی یو تهران:

  • 02122419494

آدرس رستوران اس پی یو تهران:

  • درکه، میدان درکه تهران

 

رستوران سنتی ترمه (هتل فردوسی)

رستوران های سنتی تهران

رستوران سنتی ترمه که در هتل فردوسی تهران قرار دارد، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین رستوران های سنتی تهران به حساب می آید. یک رستوران سنتی با فضایی دنج که تنوع و کیفیت غذای آن زبانزد است و با موسیقی زنده از میهمانان خود پذیرایی می کند.

اینجا می توانید به همراه دوستان یا خانواده از طراحی سنتی رستوران لذت ببرید و سفری کوتاه اما دلچسب به تهران قدیم داشته باشید. از نکات مثبت رستوران ترمه هتل فردوسی، سرویس دهی عالی و بوفه باز بودن منوی آن است که می توانید هر چه که دوست دارید میل

ساعت کاری رستوران سنتی ترمه (هتل فردوسی):

  • از ۱۲ ظهر تا ۳:۳۰ بعدازظهر
  • از ۷ تا ۱۱ شب

شماره تماس رستوران سنتی ترمه (هتل فردوسی):

  • 02166727026

آدرس رستوران سنتی ترمه (هتل فردوسی):

میدان امام خمینی، ابتدای خیابان فردوسی، خیابان کوشک مصری، هتل بزرگ فردوسی

 

رستوران نون و نمک فخرالملوک تهران

رستوران های سنتی تهران

رستوران نون و نمک فخرالملوک یکی دیگر از آن رستوران‌هایی است که صرف غذا در آن می‌تواند با بازدید از یک بنای تاریخی فوق‌العاده همراه باشد. فضای رستوران نون و نمک فخرالملوک خانه‌ای قدیمی، حدودا ۱۲۰ ساله و متعلق به دوران قاجار است. میرزا محمود وزیر که در دوران ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و محمدشاه قاجار وزیر ابنیه و علوم بوده این بنا را برای زندگی خود و خاندانش ساخته است.

میرزا محمود دو دختر به نام‌های فخرالملوک و نیرالملوک داشته، فخرالملوک بعد از ازدواج با یک روحانی در همین خانه می‌ماند و به زندگی خود ادامه می‌دهد. سال‌ها پس از مرگ این افراد و مهاجرت برخی از اعضای این خاندان، خانه میرزا محمود خالی از سکنه می‌ماند و کم‌کم رو به ویرانی می‌رود. اما در سال ۹۱ این خانه توسط خانمی خریداری و پس از مرمت به یک رستوران زیبا تبدیل می‌شود. به یاد دختر میرزا محمود، نام آن را رستوران نون و نمک فخرالملوک می‌گذارند. حالا این رستوران یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که با ارائه انواع غذاهای اصیل ایرانی خوب و باکیفیت توانسته رضایت اکثر مشتریان خود را جلب کند.

ساعات کاری رستوران نون و نمک فخرالملوک تهران:

  • ۷ عصر تا ۱۱ شب

شماره تماس رستوران نون و نمک فخرالملوک تهران:

  • 02133544001

آدرس رستوران نون و نمک فخرالملوک تهران:

  • میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، پایین‌تر از چهارراه سرچشمه، کوچه نصرالهی، کوچه جاویدی، پلاک ۱۱۴

 

رستوران سنتی خیام تهران

رستوران های سنتی تهران

رستوران سنتی خیام از رستوران های سنتی تهران است که در بنایی 240 ساله راه‌اندازی شده است. طاق زیبا و خوش‌نقش‌ونگار رستوران، اشیای غنیمتی و قدیمی دورادور و کاشی‌کاری‌های دیواره‌های رستوران همگی نشان از آن دارند که در محیطی تاریخی و چشم‌نواز حضور دارید. بازدید از رستوران سنتی خیام یک تیر و دو نشان است؛ چراکه هم از چشیدن طعم لذید غذاهای ایرانی این رستوران لذت خواهید برد و هم فرصت بازدید از یک بنای تاریخی را خواهید داشت. مشتریان رستوران خیام همیشه از نوشیدنی‌های تازه و کباب‌ها و خوراک‌های این رستوران تعریف کرده‌اند.

 

ساعت کاری رستوران سنتی خیام تهران:

  • همه‌روزه از ساعت 11 صبح الی 23:30

شماره تماس رستوران سنتی خیام تهران:

  • ۰۲۱۵۵۶۲۸۳۲۰

آدرس رستوران سنتی خیام تهران:

  • تهران، خیابان خیام شمالی، روبروی امام‌زاده سید نصرالدین، پلاک ۵۳۹

 

رستوران سنتی شهربانو تهران

رستوران های سنتی تهران

رستوران سنتی شهربانو مدرن‌ترین و با شکوه‌ترین رستوران سنتی در شمال غرب تهران آغاز به کار کرده است. این رستوران با معماری داخلی سنتی به همراه استفاده از دکوراسیون لوکس و تجهیزات مدرن امروزی، میزبان خانواده‌های محترم ایرانی می‌باشد. دکوراسیون داخلی این رستوران، استفاده از امکانات روز و تجهیزات مدرن در امر سفارش گیری، طبخ و سرو غذا، بکار گیری پرسنل آموزش دیده و مجرب، همه و همه سبب گردیده که رستوران سنتی شهربانو جزء مدرنترین و مطرح ترین رستوران های تهران قرار گیرد. رستوران شهربانو برای افرادی که فضای آرام را ترجیح می دهند و کسانی که به موزیک زنده علاقه دارند، دو قسمت مجزا (رستوران - سفره خانه) در نظر گرفته است. این واحد صنفی از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان واحد منتخب این سازمان معرفی شده است.

ساعت کاری رستوران سنتی شهربانو تهران:

  • ناهار از ساعت ۱:۰۰ ظهر تا ۳:۳۰ بعدازظهر
  • شام از ۸:۳۰ شب تا ۱۲:۰۰ شب

شماره تماس رستوران سنتی شهربانو تهران:

  • 02188385838

آدرس  رستوران سنتی شهربانو تهران:

  • تهران، شهرک غرب، خیابان دادمان، ابتدای خیابان درختی، روبه‌روی مرکز خرید سپهر، مجتمع خلیج فارس

 

رستوران سنتی مرشد تهران:

رستوران های سنتی تهران

رستوران سنتی مرشد با ۴ شعبه در شهر تهران و همچنین ۱ شعبه در شمال ایران طرفداران بسیاری دارد. این رستوران بدون شک از بهترین رستوران های سنتی تهران است که هم فضایی بسیار زیبا و دلنشین در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد و هم با ارائه غذاهایی خوشمزه، باکیفیت و خوش‌آب‌ورنگ خاطره صرف یک غذای اصیل ایرانی را در ذهن‌شان ماندگار می‌کند. در منو رستوران‌های مرشد می‌توانید انواع چلو کباب، چلو گوشت و انواع خورشت‌های ایرانی را ببینید. منویی بلند بالا که احتمالا سلیقه بسیاری از افرادی که به غذاهای سنتی ایرانی علاقمند هستند را پوشش می‌دهد. پس اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و دوست دارید غذای خود را در محیطی زیبا، سنتی و دلنشین میل کنید، می‌توانید به یکی از شعب رستوران مرشد در تهران یا در جاده نور به محمودآباد سر بزنید.

ساعات کاری رستوران سنتی مرشد تهران:

  • همه‌روزه از ساعت 12 تا 16 و ساعت 19:30 تا 23

آدرس شعبه 1 رستوران سنتی مرشد تهران:

  • تهران، نیاوران، بعد از جماران، نبش کوچه دلشاد، پلاک ۲

آدرس شعبه 2 رستوران سنتی مرشد تهران:

  • تهران، کاشانک، جنب مسجد والفجر

آدرس شعبه 3 رستوران سنتی مرشد تهران:

  • تهران، سعادت‌آباد، پایین‌تر میدان کاج، کوچه کیان ۱۳ شرقی، پلاک ۲

آدرس شعبه 4 رستوران سنتی مرشد تهران:

  • تهران، تهرانپارس، رسالت شرق، بین چهارراه تیرانداز و اتوبان باقری، روبروی پمپ بنزین رشید

شماره تماس رستوران سنتی مرشد تهران:

سامانه هوشمند ۶۶۵۵ و ۷۵۲۷۲

منبع: کجارو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر