خرفه | خواص خرفه

سبزی فراموش شده ای که هزاران درد را درمان می کند!

خرفه یک سبزی محلی است که در همه شهرها وجود دارد که فواید بیشماری دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا ازخواص حیرت انگیز خرفه مطلع شوید.

سبزی
ویکی گردی:

اگر می خواهید که از هزار درد و بیماری رها شوید باید با خرفه آشنا شوید. سبزی خرفه یک سبزی شفابخش است که شاید هرکسی آن را نشناسد یا اسم آن را هم نشنیده باشد. در زبان فارسی به سبزی خرفه پرپهن میگویند چون برگهای پهن و ضخیمی دارد.

 امام صادق علیه السلام نیز درباره خرفه فرموده اند؛ پیامبر خدا بر زمین سوختهای پا نهاد و آن زمین پایش را سوزاند. پس پای خویش را بر حرفه نهاد و در نتیجه سوزش ،حاصله فرو نشست؛ از آن پس پیامبر صلی الله علیه و آله خُرفه را دوست داشت برای آن دعا میکرد و میگفت چه گیاه پربرکتی است.

خواص معجزه آسای کاسنی برای بدن + طرز تهیه دمنوش کاسنی

خرفه را در زبان ،عربی ،فرفخ بقله فاطمه یا بقلة الزهرا(ع) مینامند چون در روایات آمده است که سبزی مورد علاقه حضرت زهرا(ع) بوده است. امام صادق (ع) فرموده اند: در روی زمین گیاهی والاتر و سودمندتر از خرفه نیست و آن سبزی فاطمه است. کافی ج 6 - بحار ج 66)

بنی امیه نام خرفه را تغییر دادند و بقلة الحمقاء نهادند (سبزی احمق) و گفتند چون در مسیر گذر مردم میروید سبزی احمقی است.

اما بر اساس آموزه های طب سنتی نیز خرفه سبزی بسیار پرخاصیتی است؛ ساقه آن ضخیم و مفروش به روی زمین و مایل به سرخی و بسیار شکننده است؛ برگ آن اندک ضخیم و لزج است.

در روزگار نه چندان دور جایگاه ویژه ای در سفره غذایی مردم کشورمان داشته و سبزی فروشها آن را مثل سایر سبزیجات عرضه میکردند اما متأسفانه به علل ناشناخته و البته قابل تصور به فراموشی سپرده شد.

در حال حاضر با اینکه خرفه به صورت خودرو در زمینهای کشاورزی میروید کشاورزان به دلیل متقاضی نداشتن این سبزی بسیار پرخاصیت و مفید را کنده و دور می اندازند.

درمان تضمینی فشار خون با دمنوش برگ زیتون + طرز تهیه

خواص خرفه

  • طبیعت خرفه سرد و تر است
  • مسکن صفرا است
  • حرارت خون و کبد و معده را تسکین میدهد
  • سردرد گرم را رفع و عطش را تسکین میدهد
  • ادرارآور و در خرد کردن سنگ مثانه مؤثر است
  • همچنین در مبتلایان به دیابت که گرم مزاج باشند قند خون را کاهش میدهد

معرفی گیاهی که کم خونی شما رو تا 7 نسل تون از بین می بره

مرحوم دکتر عبدالله احمدیه در مورد خاصیت ضددیابت خرفه میگوید «خرفه و تخم خرفه گاه در طبایع گرم رفع دیابت را مینماید؛ نگارنده آن را بسیار مورد آزمایش قرار داده و مفید یافته ام.

به بیماران دیابتی که گرم مزاج هستند میگوییم زیاد خرفه بخورند و اگر موجود نبود سه قاشق غذاخوری تخم خرفه را آسیاب کرده در سه فنجان آب چند ساعت بخیسانند؛ سپس از صافی گذرانده و این فنجان آب را سه وعده صبح و ظهر و شب بنوشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر