دمنوش | معرفی دمنوش | دمنوش های سرما خوردگی

دمنوش های مفید برای سرماخوردگی! + ویدیو

هنگامی که سرما می‌خورید یا دچار آنفولانزا می‌شوید، نوشیدن یک لیوان دمنوش گرم می‌تواند اقدام هوشمندانه‌ای باشد. در ادامه بهترین دمنوش های گیاهی رو بهتون معرفی می کنیم.

ویکی گردی:

 اگر در شرف سرماخوردگی هستید سریع قرص و شربت نخورید، چون بدن به دارو مقاوم شده و درصورت نیاز واکنشی برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن از خود نشان نخواهد داد. دمنوش سرماخوردگی بهترین جایگزین برای قرص های سرما خوردگی هستند. در ادامه چند دمنوش سرماخوردگی بهتون معرفی کنم که هنگام ابتلا به سرماخوردگی می توانید مصرف کنید. این دمنوش سرماخوردگی رو به راحتی در خانه تهیه و میل کنید.

در انتهای مطلب فیلم معرفی بهترین دمنوش های گیاهی رو براتون گذاشتم. حتما ببینید و نظرتون رو برامون کامنت کنید.

معرفی بهترین دمنوش های گیاهی و پرخاصیت 

۱- دمنوش پونه

دمنوش پونه

دمنوش پونه برای رفع آبریزش بینی و حساسیت مطلوب است.

برای تهیه دمنوش پونه یک قاشق چای‌خوری از پون را با یک لیوان آب جوش ترکیب کرده و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد، پس از اینکه دم کشید آن را از صافی رد کنید. برای بهتر شدن طعم این دمنوش پونه کوهی می‌توانید کمی عسل هم به آن اضافه کرده و سپس آن را بنوشید

۲- دمنوش گل گازبان

دمنوش گل گازبان

دمنوش پونه برای تقویت سیستم عمومی بدن  و درمان فوری مسمومیت معده و سرما خوردگی توصیه می‌شود.

برای تهیه دمنوش پونه مقدار 5 گرم گل گاو‌زبان خشک را در یک لیوان آب جوش (حدود 250 میلی لیتر) بریزید. آب جوش و گل گاو زبان را در یک قوری مقاوم به حرارت ریخته و روی شعله گاز بگذارید. دقت کنید که شعله گاز باید خیلی کم باشد و یا ترجیحا از شعله پخش کن استفاده کنید. صبر کنید تا حجم جوشانده به 150 میلی لیتر برسد

۳- دمنوش نعنا

دمنوش نعنا

دمنوش نعنا ضدسرماخوردگی و اسهال عفونی است.

برای تهیه دمنوش نعنا شما می‌توانید از برگ‌های تازه نعناع، یک فنجان آب، نصف یک لیموی تازه و مقداری عسل یا نبات استفاده کنید. برای تهیه آن، کافی است آب را بجوش آورده، برگ‌های نعناع را به آن اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. زنجبیل یا دانه شنیلیله نیز می‌توانند به این ترکیب اضافه شوند. حتی نعنای خشک نیز برای تهیه چای نعناع مناسب است.

 

۴- دمنوش بنفشه

دمنوش بنفشه

دمنوش بنفشه برای رفع حساسیت و سرفه‌های خشک مفید است.

برای تهیه دمنوش بنفشه مقدار ۵ گرم از گل بنفشه خشک و یا ۵۰ گرم از گل تازه بنفشه را در یک لیتر آب دم کنید. این دمنوش را وقتی از حرارت افتاد، با عسل یا نبات شیرین کنید. روزانه ۴ تا ۵ فنجان از چای فوق را در فاصله بین وعده های غذایی بنوشید.

۵- دمنوش آویشن

دمنوش آویشن

دمنوش آویشن را برای رفع خلط و شستشوی مجاری گوارشی و درمان سرما خوردگی مصرف کنید.

برای تهیه دمنوش آویشن یک قاشق چای خوری آویشن خشک یا 6 برگ تازه از آن را با آب جوش دم کنید(تقریبا 10 دقیقه برای دم کشیدن کافیست) و سپس در پایان کار به اندازه یک قاشق غذاخوری به آن عسل اضافه کنید و بعد دمنوش خود را از صافی عبور دهید.

۶- دمنوش بابونه

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه برای رفع میکروب معده و خون و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

برای تهیه دمنوش بابونه ابتدا آب را بجوشانید و پس از آن بابونه را داخل یک قوری بریزید و بعد از اضافه کردن آب به آن اجازه دهید تا حدود ۱۰ دقیقه دم بکشد. پس از آن با استفاده از یک صافی، دمنوش را داخل یک لیوان بریزید و اجازه دهید کمی خنک شود. پس از آن می‌توانید عسل طبیعی را اضافه و میل کنید.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر