تاریخ سررسید چک | تاریخ سررسید چک در روز تعطیل

به هیچ عنوان چکی که سررسیدش روز تعطیل باشه رو قبول نکن + فیلم

اگه با چک خرید و فروش می کنید حتما حواستون به تاریخ سررسید چک باشه.

تاریخ سررسید چک
ویکی گردی:

تا حالا برایتان پیش آمده که برای تاریخ سررسید چک تقویم رو نگاه نکنید و تاریخ سررسید چک رو روز تعطیل در نظر بگیرید؟ اگه جوابتون مثبته باید بگم تو دردسر بزرگی افتادید و باید کلی دوندگی بکشید تا بتونید چکتون رو پاس کنید. با ادامه مطلب تاریخ سررسید چک با ویکی گردی همراه باشید.

یکی از سوالات مهمی که اغلب افراد در صدور چک دارند این است که وضعیت صدور چک برای روز تعطیل چیست . در قانون مربوط به صدور چک ، صادر کردن چک برای روز تعطیل و غیر تعطیل تفاوتی در وصول آن ندارد و تنها نکته ای که وجود دارد این است که چکی برای روز تعطیل صادر می شود را دیگر نمی توان از طریق کیفری مطالبه کرد . توضیح بیشتر اینکه اصل بر این است که چک روز است یعنی در همان روز صدور ، پرداخت می شود اما در حال حاضر استفاده از چک تغییر کرده است و چک ها عمدتا وعده دار هستند یعنی تاریخ صدور چک با تاریخ پرداخت آن متفاوت است .

شرایط تعویض شناسنامه و گرفتن سجل المثنی جدید چیست؟

طبق قانون اگر چک وعده دار پرداخت نشود و برگشت بخورد امکان شکایت کیفری از چک وجود ندارد و تنها می توان اقدام به مطالبه حقوقی وجه چک یا مطالبه چک از طریق اداره ثبت کرد . نکته ای که درباره چک های صادر شده برای ایام تعطیل مثل صدور چک برای روز جمعه وجود دارد نیز این است که چون چک را نمی توان در روز تعطیل پاس کرد ، بنابراین به خودی خود وعده دار بودن آن ثابت می شود و دیگر نمی شود از چکی که برای روز تعطیل است شکایت کیفری کرد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر