تقویت مچ دست | درمان تنگی کانال مچ دست

اگه بیش از حد با گوشی و موس کار می کنی، حتما این تمرین مچ دست رو انجام بده + فیلم

اگه کارتان با گوشی و کامپیوتر است و مدام با مچ دستتان حرکت تکراری انجام می دهید. باید این تمرینات و هر روز انجام بدید.

مچ دست
ویکی گردی:

در اکثر موارد زنان خانه دار و افرادی که بسیار با کامپیوتر کار می کنند به دلیل انجام حرکات تکراری در مچ دست از درد شکایت می کنند. مچ دست دارای گذرگاهی برای عبور اعصاب مهم مانند عصب مدین و تاندون عضلات مهم خم کننده دست می باشد که با تحت فشار قرار گرفتن این اعصاب در تونل کارپال دست باعث ایجاد اختلالات عصبی در دست شده که آن را سندرم تونل کارپال می گویند. اختلال عصبی در تونل کارپال مچ دست به دلیل تورم بافت های درون تونل، ضربه ها و حرکات بیش از حد و تکراری خم و راست کردن مچ دست می تواند ایجاد شود.

 

درمان های نسبتا مفید برای درمان تنگی کانال مچ دست:

۱- یوگا: شواهدی موجود است که نشان دهنده مفید بودن ورزش یوگا برای افراد دچار سندرم تونل کارپال باشد. ورزش یوگا مبتنی بر کشش، تقویت و تعادل مفاصل قسمت بالای بدن می باشد.

چطوری قوز پشتمو رفع کنم؟ | تمرینات مناسب برای رفع قوز پشت در خانه

۲- اولتراسوند: اولتراسوند از امواج صوتی با فرکانس بالا تشکیل شده که به سمت منطقه ملتهب می رود. امواج صوتی در بافت عمقی دست، تبدیل به گرما می شوند و رگ های خونی را باز می کنند و اکسیژن را به بافت مجروح می رساند.

۳- طب سوزنی: شواهد بسیار کمی از مفید بودن طب سوزنی برای افراد مبتلا به سندرم تونل کارپال گزارش شده است.

۴- کایروپرکیتیک: این ورزش نوعی ماساژ و جابجا کردن ستون فقرات می باشد و برای بیماران عصبی مفید می باشد. شواهد کمی مبنی بر مفید بودن کایروپرکتیک برای بیماران دچار این سندرم وجود دارد.

۵- کمپرس سرد و گرم: کمپرس سرد برای دردهای مزمن مفید است، ولی اگر با کمپرس گرم، درد تسکین یافت، به احتمال زیاد این درد مربوط به درد ناشی از سندرم تونل کارپال نیست.

۶- ویتامین B6 (پیریدوکسین): برای افراد مبتلا به این سندرم تجویز می شود، اما تحقیقات این ویتامین را برای این درد مفید نمی داند. باید از مصرف مقدار زیاد ویتامین ب۶ خودداری شود، زیرا باعث تخریب اعصاب می گردد.

 

 آیا با انجام ورزش های سندروم تونل کارپال می­توان سایر روش­های درمان را قطع کرد؟

برخی از افراد پس از شروعی ورزش­ های مربوط به سندروم تونل کارپال از خوردن داورهای خود اجتناب کرده و سایر روش­های درمان را نیز قطع می­کنند. اما باید بدانید انجام این ورزش­ها تنها مکملی برای سایر روش­های درمان است و حاصل به­ کارگیری تمامی این روش­ها در کنار هم، رسیدن به بهترین نتیجه در روند درمان است. اگر این تمرین­ها بدون مصرف دارو باشد، و در کنار آن بیمار سبک زندگی خود را عوض نکرده و به دست خود فشار بیاورد، درد بیمار کاهش پیدا نمی­کند.

انگشت پات رو اینطوری حرکت بده تا جوون بمونی!!

مصرف چه موادغذایی در کنار ورزش مفید است؟

در کنار ورزش سندروم تونل کارپال می­توان تغییراتی در رژیم غذایی فرد بیمار نیز ایجاد کرد. مواد غذایی مفید برای درمان این بیماری عبارتند از: ماهی، میوه و سبزی­جات، دانه ها و آجیل، گوشت مرغ، سویا، جوانه گندم، نخود، سیب زمینی. همچنین بهتر است از خوردن غذاهای پر چرب و پر قند خودداری کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر