لپ تاپ | عوارض گذاشتن لپ تاپ روی پا

اگه لپ تاپ رو به جای میز روی پام بزارم چی میشه؟

بر خلاف باور اکثر افراد قراردادن لپ تاپ روی پا عوارض جبران ناپذیری در بر خواهد داشت با ادامه مطلب همراه باشید

لپ تاپ
ویکی گردی:

خیلی وقت ها افراد در هنگام استفاده از لپ‌ تاپ به منظور راحتی بیشتر به جای استفاده از میز، لپ‌ تاپ را بر روی پای خود قرار می‌دهند. غافل از این که گرمای ساطع شده از لپ تاپ که دارای امواج مادون قرمز است، می‌تواند مشکلات گاه جبران ناپذیری را برای فرد ایجاد کند. در این مقاله عوارض گذاشتن لپ تاپ روی پا را بررسی می کنیم.

 

عوارض قرار دادن لپ تاپ روی شکم و پا

تحقیقات پزشکی بر روی افراد نشان می دهد گذاشتن ابزارهایی مثل لپ‌ تاپ روی پوست برای مدت ‌های طولانی می ‌تواند به دلیل قراردادن گرمای آن، منج به ایجاد لک ‌های پوستی غیر معمول یا کهیر شود. اگر پوست برای مدت طولانی در مجاورت گرمای لپ تاپ قرار گیرد، این گرما موجب قرمزی موقت روی پوست می شود که مشکلاتی مثل سوزش، درد و خارش را در پی خواهد داشت.

نشانه های ناباروری پسران مجرد و راه های پیشگیری از آن

این شرایط در طول زمان ایجاد می ‌شود و به مدت زمانی که لپ ‌تاپ روی پا قرار می ‌گیرد و همچنین میزان داغ شدن آن بستگی دارد. این ضایعات پوستی در دراز مدت می تواند منجر به نوعی سرطان پوست در فرد شود. ھﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺮاﺳﺎس ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﭘﮋوھﺸﮕﺮان داﻧﺸﮕﺎه اﯾﺎﻟﺘﻰ ﻧﯿﻮﯾﻮرک ﻗﺮار دادن ﻟﭗ ﺗﺎپ ﺑﺮ روى ﭘﺎ درﺟﻪ ﺣﺮارت اﺳﮑﺮوﺗﻮم را ﺑﺎﻻ ﻣﻰ ﺑﺮد که اﻓﺰاﯾﺶ درﺟﻪ ﺣﺮارت اﺳﮑﺮوﺗﻮم ﺑﺎ ﻧﺎﺑﺎرورى ﻣﺮدان ارﺗﺒﺎط دارد.

عوارض استفاده از لپ تاپ روی باروری مردان

یکی از جدیدترین ریسکهای مرتبط با لپتاپ ناباروری مردان است.براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه State شهر نیویورک کیسه بیضه بسیار حساس است و قادر به نگه داری اسپرم در دمای بالا نیست.قرار دادن لپ تاپ روی پا ممکن است باعث افزایش دمای کیسه بیضه تا ۳۵ درجه بالاتر از دمای عادی بدن میبرد که باعث تاثیر منفی روی تولید اسپرم میگذارد.

ریسک سرطان

با توجه به گفته های دکتر  Anthony J. Mancini التهابات پوستی و عفونتهای آن احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش میدهند. امواج الکترومغناطیسی که لپ تاپ ها ایجاد میکنند ممکن باعث هدایت جریان در سطح بدن شوند و آنرا در حالت غیر نرمال قرار دهند.در یک مطالعه منتشر شده در Archives of Environmental and Occupational Health محققان دانشگاه Siena در ایتالیا ۵ مدل لپ تاپ متداول را بررسی کرده اند.

با توجه به تحقیق آنها امواج توسط لپ تاپها در هنگام استفاده از آنها در نزدیکی بدن افزایش می یابد و ممکن است باعث ایجاد تومور شوند.هم چنین متوجه شدند مقدار میدان مغناطیسی یا EMF خیلی بیشتر از عبارت های درج شده برای میزان امنیت سلامتی روی لپ تاپ ها است.پس از انجام این بررسی،به این نتیجه رسیدند که تولیدکنندگان لپتاپ ها بهتر است نام و مشخصات محصول خود را تغییر دهند تا از مشکلات استفاده آنها برای سلامت افراد جلوگیری شود و کاربران از میزان آسیب به سلامتی دستگاه آگاه شوند.

مشکلات پوستی رو با دوربین موبایلت شناسایی کن

اشعه های مضر لپ تاپ

با استفاد از یک لپ تاپ شما در معرض میدانهای الکترومغناطیسی (یا EMFs) که اساسا امواج رادیویی هستند و در اکثر دستگاه های دیجیتالی تولید میشوند قرار میگیرید ، laptop radiation یا تشععات رادیویی لپ تاپ به امواجی مثل سیگنال های مودم وای فای گفته میشود.در تصویر زیر میزان جذب اشعه (SAR) برای انسان که رابطه مستقیم با محل قرارگیری آنتن وای فای در لپ تاپ دارد مشخص شده است :

عوارض لپ تاپ

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    با درود وسلام مطالب ارسالی از قرار گرفتن لپ تاپ ومضرات امواج الکترو مغناطیس در تماس با بدن بسیار جالب توجه وقابل استفاده بود .