رفاقت | معنای رفاقت | رفاقت خاص پاتریک و باب اسفنجی

به نظرتون رفیق خوب کیه؟ | معنای رفاقت از زبان پاتریک و باب اسفنجی + فیلم

میگن رفاقت رو از باب اسفنجی و پاتریک یاد بگیریم. ولی چرا؟ بیاین ببینیم رفاقت از نظر این دو موجود دوست داشتنی چطوری بود.

رفاقت
ویکی گردی:

رفاقت برای هر کس شاید تعریف متفاوتی داشته باشه و هر کس فردی با مشخصات خاصی رو رفیق خودش بدونه. اما رفاقت پاتریک و باب اسفنجی یکی از اون دوستی خاص و نابه که هممون دلمون میخواد. رفاقت این دوتا اینقدر خاص بود که برای همیشه نه فقط به عنوان دو شخصیت محبوب کارتونی بلکه به عنوان دو رفیق خاص در ذهن ما موندگار شدند.

رفاقت پاتریک و باب اسفنجی چطوری بود؟

حقایقی جالب در مورد پاتریک و باب اسفنجی

باب اسفنجی، شخصیت اصلی داستان، یک اسفنج دریایی مکعب شکل است که در شهری زیر دریا به‌اسم «بیکینی باتم» داخل یک آناناس زندگی می‌کند و هرروز ماجراهای مختلفی در رستوران خرچنگ و تعامل با سایر ساکنین شهر دارد. اسم بیکینی باتم درواقعیت از یک جزیره‌ی مرجانی به اسم Bikini Atoll متعلق به جزایر مارشال در اقیانوس آرام گرفته شده است و به زندگی زیر آب کنار آن اشاره دارد.

شهروندان بیکینی باتم آبزیانی هستند که در بین زباله‌های دریایی مثل دودکش کشتی، سطل و فانوس غرق‌شده زندگی می‌کنند. اجزای پس‌زمینه هم با همین قطعه‌ها و لوازم دریانوردی آشنایی مثل تخته، طناب، لنگر، دیگچه، صفحه‌های پرچ شده، پنجره و سکان کشتی حال و هوای یک محیط دریایی نزدیک اسکله را زنده می‌کند.

رفاقت پاتریک و باب اسفنجی

همچنین گل‌های دریایی یکی از موارد تکرارشونده در پس‌زمینه هستند که به‌گفته‌ی کنی پیتنگر، یکی از طراحان محیط انیمیشن، همان کارکرد ابر را برای دنیای زیر آب بیکینی باتم دارد و از طرح پیراهن‌های هاوایی گرفته شده است.

شخصیت‌های اصلی مجموعه‌ی باب اسفنجی به‌نوعی برگرفته از هفت گناه کبیره هستند؛ باب اسفنجی از هوس، پاتریک از تنبلی، آقای خرچنگ از طمع، پلانکتون از حسادت، سندی از غرور، گری از شکم‌پرستی و اختاپوس از خشم. البته این همگرایی در قالب کمدی بزن و بکوب رنگارنگ مجموعه شدتی درجهت منفی ندارد و حتی اغلب به نتایج اخلاقی مثبتی ختم می‌شود. به‌هرحال برای شخصیت‌هایی که سازنده‌اش کمدی آن را با الهام گرفتن از لورل و هاردی خلق کرده، این ویژگی‌ها به‌درستی در شکل‌گیری لحظه‌های کمدی موفق آن استفاده شده است. با این تأثیرپذیری، مجموعه‌ی باب اسفنجی هم مملو از لحظه‌های کوتاه بامزه همراه‌با دیالوگ‌های ساده ولی خنده‌دار است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر