بیمه عمر | بیمه عمر فرد متوفی

پس از فوت فرد، بیمه عمر وی به چه کسی تعلق میگیرد؟ | مراحل دریافت بیمه عمر متوفی

اگر فردی در زمان حیات بیمه عمر را برای خود در نظر گرفته باشد ولی فوت کند، بیمه عمر وی به چه کسی تعلق میگیرد؟ ما به این سوال در ادامه پاسخ خواهیم داد.

بیمه عمر
ویکی گردی:

بیمه عمر که به نوعی جنبه سرمایه گذاری نیز دارد، بر اساس سالهایی که فرد حق بیمه را پرداخت کرده، محاسبه می شود. در زمان تهیه بیمه عمر، ذینفع بیمه نامه مشخص می شود و فردی که خود را بیمه میکند این موضوع را مشخص میکند. در ادامه خواهیم گفت که بیمه عمر پس از فوت فرد به چه کسی تعلق دارد.

بیمه عمر پس از فوت به چه کسی تعلق می‌گیرد؟

در اکثر بیمه‌ها فرد نمی‌تواند اقوام درجه دو خود را برای دریافت بیمه عمر تعیین کند ولی در برخی بیمه‌ها معرفی دوستان یا خیریه‌ها مجاز است. در صورتی که فردی برای دریافت غرامت فوت معرفی شده باشد، او از نظر شرکت بیمه فردی است که غرامت را دریافت خواهد کرد و در صورتی که فرد بیمه‌شده کسی را برای دریافت این غرامت مشخص نکرده باشد، وراثان فرد فوت شده می‌توانند این غرامت بیمه عمر را دریافت کنند.

آموزش نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل + روش

چند نفر می‌توانند بیمه عمر را دریافت کنند؟

شرکت‌های بیمه از بیمه‌شده‌ای که در بیمه عمر سرمایه‌گذاری می‌کند درخواست می‌کنند تا برای دریافت اندوخته بیمه‌نامه، فردی از اقوام درجه یک به شرکت بیمه معرفی شود، بیمه‌شده می‌تواند افراد مختلف یا بیش از یک فرد را معرفی کند و همچنین اولویت دریافت و سهم هر فرد را نیز تعیین کند.بیمه‌شده با اعلام اسامی،‌ اولویت‌بندی و همچنین تعیین سهم هر فرد میزان دریافت غرامت هر فرد را مشخص می‌کند.

بیمه عمر متوفی

در صورتی که بیمه‌شده در بیمه‌نامه عمر خود نام کسی را اعلام نکرده باشد، اندوخته بیمه عمر او بر اساس قانون ارث و میزان مشخص شده در قانون به ورثه قانونی تعلق خواهد گرفت.بنابراین بیمه عمر پس از فوت به کسی که خود فرد فوت شده معرفی کرده پرداخت می‌شود و اگر فردی از سوی او مشخص نشده باشد این مبلغ به ورثه تعلق می‌گیرد.

مبلغ پرداختی به وراث چقدر است؟

میزان مبلغ قابل پرداخت به ذینفعان بیمه عمر در صورت فوت بیمه شده مجموع سرمایه فوت بیمه نامه + اندوخته بیمه نامه می‌باشد،که در صورت فوت فرد بیمه شده مجموع هر دو به ترتیب اولویت و درصد مشخص شده در بیمه نامه به افراد مشخص شده (ذینفعان و استفاده کنندگان بیمه نامه) پرداخت می‌شود.

بیمه عمر به چه اشخاصی تعلق می‌گیرد؟

بیمه عمر در درجه اول به ذی‌نفعان تعلق می‌گیرد. بیمه عمر پس از فوت فرد به فرد یا افرادی که نام آن‌ها در بیمه‌نامه ذکر شده است پرداخت می‌گردد.

 

تقسیم اندوخته بیمه عمر بین ذینفعان چگونه صورت می گیرد؟

بیمه‌شده می‌تواند در زمان قرارداد بیمه عمر خود نام افراد (ذی‌نفعان) و سهم هر یک را مشخص کند. در صورتی که ذی‌نفعان اعلام شده باشند و سهم هر کس مشخص باشد، شرکت بیمه موظف است مطابق با قرارداد، سهم هر کس را پرداخت کند ولی در صورتی که ذی‌نفعان اعلام شده باشند ولی سهم هر کس مشخص نباشد، شرکت بیمه مبلغ غرامت با اندوخته بیمه عمر را بین ذینفعان به شکل مساوی تقسیم می‌کند.

دریافت بیمه عمر متوفی

مراحل دریافت بیمه عمر متوفی

مراحل دریافت بیمه عمر متوفی به شرح زیر است:

  • پر کردن فرم در خواست خسارت فوت
  • ارائه اصل بیمه‌نامه و الحاقیه‌های آن
  • ارائه گواهی سازمان ثبت احوال
  • ارئه نظریه پزشک مهالج و پزشک قانونی
  • ارائه شناسنامه و کپی برابر اصل وارث
  • ارائه گزارش حادثه

نحوه خرید فاصله بین سابقه بیمه تامین اجتماعی

پرداخت بیمه عمر

شرایط پرداخت بیمه عمر به بازماندگان

ذکر اسم فرد به عنوان ذی‌نفع در شرایطی که بیمه‌گذار نام کسی را برای دریافت غرامت فوت اعلام کرده باشد برای دریافت بیمه عمر پس از فوت کافی است. درصورتی که فرد، یکی از وراث قانونی فرد فوت شده باشد در مواردی که ذی‌نفع اعلام نشده است به صورت قانونی (مطابق تقسیم اموال و دارایی در قانون ارث) از غرامت بیمه عمر سهم می‌برد.

بهتر است نوع بیمه عمری که حق‌بیمه‌ای مناسب درآمد شما دارد و خدماتی متناسب با نیازهای شما ارائه می‌دهد را برای خرید انتخاب کنید. با خرید آنلاین بیمه عمر از بیمه‌بازار علاوه بر امکان مقایه انواع بیمه و استعلام قیمت آن‌ها، می‌توانید مراحل مختلف خرید بیمه عمر از جمله پر کردن فرم ذینفع را نیز به صورت آنلاین انجام دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    بیمه ایران