ورزش صبحگاهی |‌ آموزش ورزش صبحگاهی

۵ نرمش صبحگاهی انرژی بخش | معرفی حرکات مفید برای ورزش صبحگاهی

در این مطلب از سایت ویکی گردی 12 تمرین حرکات ورزشی برای آغاز روز را برایتان آورده ایم با ما همراه باشید

ورزش صبحگاهی
ویکی گردی:

معرفی بهترین ورزش‌ها برای ورزش صبحگاهی. در ادامه برای شما مثال و نمونه آورده‌ایم، می توانید از روتین ها و ورزش های دیگری هم برای ورزش صبحگاهی استفاده کنید. تقریبا می شود گفت هر ورزشی را صبح انجام دهید خوب است پس لطفا ورزش کنید! در ادامه برای معرفی چند حرکت نرمشی ورزش صبحگاهی با ما همراه باشید.

دوی سبک

دوی سبک (نه خیلی سرعتی، نه خیلی طولانی) برای ورزش صبحگاهی یک ایده خوب است. چراکه به چیزی جز یک جفت کتانی احتیاج ندارد، و مهارت خاصی را هم نمی‌طلبد. همه ما دویدن را بلدیم!

۱۵ دقیقه تمرین صبحگاهی یوگا برای مبتدی ها + فیلم آموزشی

دوی صبحگاهی نه تنها به شما انرژی زیادی می‌بخشد، بلکه به تنهایی به شما احساس پیروزی می دهد. اگر صبح خیلی زود را برای دو انتخاب کنید شاهد بیدار شدن شهر هم خواهید بود!

دوچرخه‌ سواری

خیابان های باز و خالی ، نور طلایی خورشید، شما با دوچرخه‌اتان! آیا رویایی نیست؟ رفتن به سرکار با دوچرخه برای حفظ محیط زیست و شروع روز با یک کالری سوزی ملایم از آن هم رویایی تر است!

دوچرخه سواری در صبح زود ممکن است سخت و طاقت فرسا به نظر برسد، اما اگر شب قبل به اندازه کافی خوابیده باشید و صبح یک فنجان قهوه نوشیده باشید، میتوانید آن را عملی کنید.

انتخاب  دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل بسیار به تناسب اندام و سلامتی شما کمک می کند و شما با یک تیر دو نشان زده‌اید. یادتان باشد استفاده از کلاه ایمنی و رعایت نکات احتیاطی را فراموش نکنید.

شنا

شنا در صبح یک تفریح واقعا عالی است، اما احتمالا در دسترس همه نباشد. بنابراین اگر امکان شنا کردن در صبح زود را دارید حتما از آن استفاده کنید. شنای صبحگاهی غیر از آن که یک ورزش خوب برای سلامتی و تناسب اندام به حساب می‌آید، برای روحیه مثل معجزه است. غوطه ور شدن در آب و به آرامی به حرکت در آوردن عضلات و مفاصل روح و روان شما را شفا می دهد ضمن اینکه از تمام فواید جسمانی آن هم بهره مند می شوید.

یوگا و پیلاتس

حرکات و تمرینات یوگا و پیلاتس در ابتدای صبح بدن شما را می کشند و به هم ترازی آن کمک می کنند. لازم نیست یوگا و پیلاتس قدرتی خیلی سخت را انجام دهید بلکه فقط ۵ تمرین ساده کششی برای شروع روز خوب است.

انجام تمرینات پیلاتس و یوگا به شما کمک می کند علاوه‌بر کشش بدن روز خود را با آرامش و تمرکز بیشتری شروع کنید. حتما از تکنیک‌های تنفس هم استفاده کنید.

رقص

بله رقص. شاید خیلی‌ها حوصله رقصیدن در ابتدای روز را نداشته باشند، اما رقص برای خیلی‌های دیگر یک گزینه خوب برای شروع روز است. رقصیدن یک ورزش هوازی به شمار می‌آید و این یعنی پس از رقص ضربان قلب شما بسیار افزایش یافته، گردش خون در بدن جریان یافته، عرق کرده‌اید، نفس‌های تند تر و عمیق تری کشیده‌اید، تمام عضلات را به کار گرفته‌اید، در تمام جهات بدن خود را چرخانده‌اید و هورمون های شادی آور در بدنتان آزاد شده! چه چیزی از این بهتر برای شروع پرانرژی روز ؟ حتی برای امتحان هم که شده یک روز ۳۰ دقیقه رقص صبحگاهی یا زومبا در خانه را امتحان کنید.

12 تمرین فوق العاده برای شروع یک روز عالی با ورزش روزانه + فیلم

برنامه ورزش صبحگاهی

اگر دوست دارید در منزل تمرین مختصری کنید نمونه برنامه تمرینی ساده زیر را دنبال کنید.

نکته: تمرینات بدون وزنه باشند.

  •     گرم کردن بدن: حدود ۱۰ دقیقه با تمرینات جنبشی نسبتا ملایم و حرکات کششی
  •     پلانک: سه ست ۳۰ ثانیه‌ای
  •     شنا سوئدی: ۳ ست ۱۲ تایی
  •     دراز نشست نیمه: ۳ ست ۱۵ تایی
  •     دیپ: ۳ ست ۱۰ تایی
  •     اسکات: ۳ ست ۱۲ تایی
  •     لانگ: ۳ ست ۱۲ تایی
  •     پلانک به طرفین: ۳ ست ۳۰ ثانیه‌ای (برای هر طرف)
  •     سرد کردن بدن: حدود ۵ دقیقه
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر