شمال ایران | سفر به شمال ایران

6 جای شمال که کمتر کسی بلده و محبوب سلبریتی هاست | 6 منطقه زیبا و بکر در شمال ایران

این جاهایی که در ادامه بهت معرفی می کنم، از زیباترین مناطق گردشگری شمال ایران هستند. مناطقی خاص و بکر که لوکیشنی عالی برای کمپ زدن و عکاسی هم هستند.

شمال ایران
ویکی گردی:

شمال ایران با طبیعت بکر و زیبای خود همیشه یکی از پربازدیدترین مناطق برای سفر و گردشگری بوده است. شاید در فصل تابستان شرجی بودن هوای شمال ایران باعث شود که از سفر به این مناطق خودداری کنید ولی در ادامه به معرفی مناطق بکر و خاصی می پردازیم که نه فقط آب و هوای مناسبی دارند بلکه زیبایی طبیعت آنها بسیار چشم نواز است. با ما همراه باشید تا 6 منطقه از زیباترین نقاط شمال ایران را برای شما معرفی کنیم.

معرفی بکر و خاص ترین مناطق شمال ایران

روستای گلدیان رودبار، اینجا هر کی رفته، گفته سوئیسه

تابستون کجا سفر بریم خنک باشه؟

روستای گلدیان

روستای ییلاقی گلدیان در شهرستان رودبار استان گیلان قرار گرفته است.این روستای ییلاقی دارای آب و هوایی خوش و طبیعتی بکر است که در فصول مختلف زیبایی های خاص خود را دارد. از روستای گلدیان به عنوان نگین رودبار نیز یاد می شود.

فاصله از تهران: 260 کیلومتر (3 ساعت و 30 دقیقه)

 

روستای استخرگاه، لوکیشن عکاسی محبوب سلبریتی ها

روستای استخرگاه

روستای استخرگاه یکی از زیباترین روستاهای استان گیلان و شهرستان رودبار به شمار می‌رود که در ۳۵ کیلومتری مرکز شهرستان و در ۷۵ کیلومتری شهر رشت واقع شده است. این روستای در دامنه‌ کوه درفک و در دل جنگل‌های سر به فلک کشیده قرار دارد. در روستای استخرگاه می‌توانید از آبشار طبیعی و مسیر جنگلی فو‌ق‌العاده‌ی روستا دیدن کنید و از تماشای بافت بکر روستایی و پوشش گیاهی متفاوت آن لذت ببرید.

فاصله از تهران: 280 کیلومتر (3 ساعت و 50 دقیقه)

با عروس دره های ایران، تنگه رغز آشنا شوید 

دریاچه ویستان، نامی کمتر شنیده شده از بره سر گیلان

دریاچه ویستان

دریاچه «ویستان» بره سر خورگام یکی جاذبه‌های گردشگری شهرستان رودبار و گیلان همیشه زیبا است. شاید از زیبایی‌های گیلان نظیر تالاب انزلی، استخر لاهیجان، قلعه رودخانه فومن و شهر تاریخی ماسوله و دیگر برندهای گردشگری گیلان بارها شنیده باشید اما نام «ویستان» برای بسیاری از مردم تازگی دارد و حتی بسیاری از گیلانی‌ها هم کمتر از این استخر طبیعی زیبا شنیدند و یا دیدند.

فاصله از تهران: 310 کیلومتر (4 ساعت و 40 دقیقه)

دریاچه عروس، زیبا و دیدنی در روستای حلیمه جان

دریاچه عروس

در شهر رودبار استان گیلان، در نزدیکی شهر توتکابن روستایی به نام حلیمه جان قرار دارد. در دل این روستا علاوه بر پوشش جنگلی زیبا و شالیزارها، دریاچه‌ عروس را پیدا خواهید کرد. بسیاری از اوقات که هوا آرام است و باد نمی‌وزد، لایه‌ای از جلبک‌های سبز سطح آب را می‌پوشاند. وقتی که باد شروع به وزیدن کند، این جلبک‌ها به آرامی کنار می‌روند و دریاچه مانند عروسی که تورش را کنار می‌زند، رخ می‌نمایاند. احتمالا دلیل نام‌گذاری دریاچه همین باشد.

فاصله از تهران: 280 کیلومتر (3 ساعت و 50 دقیقه)

ماشینت رو برای سفر اینجوری آماده کن | دانستنی های خودرو

دُرفَک گیلان، اینجا یه اقیانوس ابر زیر پاته!

درفک

این روستا یکی از قشنگ‌ترین جاها در شمال ایران است، جایی کوهستانی که بین رودبار و سیاهکل،‌ در بالای دیلمان، عمارلو و خورگام قرار گرفته است.

فاصله‌ این منطقه تا رودبار ۳۵ کیلومتر است و از تهران تا درفک حدود ۵ ساعت راه در پیش دارید. رودبار و زیتون‌فروشی‌های بی‌شمارش را که رد کنید به رستم آباد می‌رسید، مسیر سمت راست به درفک می‌رود و مسیر بعدی به روستاهایی که در بالادست قرار گرفته‌اند. روستاهایی مثل دشت ویل و توتکابن و سندس که هرکدام قشنگی‌های خاص خودشان را دارد.

فاصله از تهران: 324 کیلومتر (4 ساعت و 21 دقیقه)

 

ییلاق سی دشت، هرگز از ذهنتان نمی رود!

ییلاق سی دشت

ییلاق سی دشت رودبار منطقه‌ای بسیار خوش‌آب‌و‌هوا و از جاهای دیدنی گیلان محسوب می‌شود که در میان کوه‌های بلند و پوشیده از جنگل‌های سرسبز پنهان شده است. با حرکت از رستم‌آباد که به‌سمت تونکابن و سی دشت، از دل جاده‌ای در میان کشتزارهای برنج و تپه‌های سبز عبور می‌کنید. در فصل بهار و در اوایل خرداد عطر توت‌فرنگی محلی تمام منطقه را پر می‌کند. هرسال اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد اهالی سی دشت توت‌فرنگی‌های خود را برداشت می‌کنند.

فاصله از تهران: 291 کیلومتر (4 ساعت)

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام
    چه عجب از طبیعت بکر رودبار هم مطلبی دیدیم
    البته جای تشکر و قدر دانی داره

  • کوروش

    استخرگاه محل ماست اصلا هم قشنگ نیست اینطور که تعریف میکنید

  • ناشناس

    کثیف ترین جای ایران شمال

    • Iman

      کثیف شمایین که میایین گندمیزنین به شمال .یه کتک حسابی میخورین میرین شهرتون😅😅

    • Nasim

      شمال قشنگ بود تا جایی که شما انسان نما ها اومدین و اینجا رو به گند کشیدین

  • محمد یوسفی

    سلام مظخرف تراز دریاچه عروس که در روستای حلیمه جان واقع شده تا امروز ندیدم
    نداشتن امکانات اولیه مثل سرویس بهداشتی
    اقامتگاه های بسیارکثیف و...

  • داریوش

    باسلام درشمال مازندران از آمل محمودآباد نور بابل منطقه دیدنی خیلی زیادی داره که فصل تابستان ازجنگل کوه دریا کمتراز یک ساعت ازمنطقه گرم سیر به سردسیر دست رسی دارین بابهترین میوهای فصلی وبهترین سرسبزی آب هوایی پاک برای آشنایی بیشتر درخدمتیم از آمل

    • امیر

      از گیلان متنفرم و از اقلب گیلانی های مغرور بدم میاد چرت ترین جای ایران اونجاهه بهترین جا همین مازندرانه از بندپی بابل تا خود دودانگه ساری ببینی پات رو از ایران بیرون نمیزاری

  • علی

    اون سی دشت نیست روستای رشی هستش چرا ندونسته اسم انتخاب میکنین

    • ناشناس

      رشی قبل سیدشته!من خودم اونجایی ام

    • ناشناس

      اتفاقن اینجا سیدشت دشت عبدالله خان هست روستای رشی پایینتر از سیدشته وبسیار تاریخی با غار دربند..

  • ناشناس

    جاهای زیبایی هستش ..روستاهای رشی درفک و یخچال طبیعی... غار رشی از رستم آباد تتکابن برو بالا

  • ناشناس

    جون مادرتون این یکی دوجای باقی مونده شمال رو دیگه معرفی نکنین .والله بعضی از ملت ما خیلی خیلی بی فرهنگ وبی فکرن.شمال همه جنگلاش شده آشغال دونی آی آشغال اونجاست آی آشغال اونجاست بابادرختای جنگل گیسو کفش هزاران سال بود آفتاب ندیده بود درختای بدبختش همه سوختن شده مثل جنگل ارواح.پراز پوشک بچه وپلاستیک

    • ناشناس

      مقصر صدا و سیما هست که فیلم های مستندی مثل ایرانگرد رو تولید میکنه بعد سیل مردم هست که سرازیر میشن روبه مناطق بکر و دست نخورده بعد توی همون صدا و سیما افتضاحی که به بار اومده رو نشون میدن .
      ناگفته نمونه من اهل قم هستم و چون شهر ما در یک منطقه کویری هست قدر اون آب و هوای زیبای شمال رو میدونم

  • ناشناس

    من خودم فرزنددیارعمارلوم توروخدامسافرایی ک میاین ییلاقات وقشنگی روستای ماروخراب نکنین

  • ناشناس

    هیجاایران نمیشه زنده باد ایران
    واقعان عالی بود روح مازنده شد

  • مجید

    چرافقط رودبارتبلیغ میکنید؟
    این همه جاهای دیدنی مناظرخوب طبیعی وجب به وجب استان گیلان هست

  • مجید

    این همه جاهای دیدنی توشماله.
    حالا چرافقط رودبار.
    بعدشم لزومی نمیبینم که شماجاهای دیدنی شمال راتبلیغ کنید.
    همین تبلیغا باعث میشه که مسافرا میان واونجاراهم خراب میکنن.
    لطفا بزارید شمال همچنان بکر ودست نخورده بمونه

    • سارا

      کدوم بکر!دیگه جای بکری نمونده.جالب اینجاست که گند میزنن بعد میگن کثیف ترین جای ایران

  • حسن

    بنده خدا رودباریه فقط رودبارو گیلانم دیده

  • یک ساروی

    بس کنین دست از سر ییلاقات بردارین یه عده بدون هیج آورده ایی میان پدر طبیعت رو درمیارن میرن پشت سر شون محلی ها باید برن نظافت کنن . متاسفانه مسوولین محل ها و مردم منفعل شدن و مستاصل

  • ناشناس

    سلام

    • سلام

      سلام

  • ناشناس

    سلام من هم فرزند دیار عمارلو هستم و افتخار میکنم امیدوارم مسافرای عزیز قدر این مناطق زیبا و دیدنی رو بدونن

  • Amir

    رودبار اصلا شهر خوبی نیست و پلیس های نامرد و جیب بری داره و ایست بازرسی اصلا رفتار درست و خوبی با مسافران نداره

  • ناشناس

    شمال فقط گیلان نیست
    مازندران و گلستان هم استان شمالی هستند
    بیسواد

  • ناشناس

    طر ف میره خارج از کشور میگه چه قشنگ و تمیزه ولی بهترین جاهای دیدنی ایران داره اواخر اردیبهشت ما رفتیم جنگل فندوقلو /دریاچه سوها /دامنه سبلان عالی عالی ولی چندتا خر رفته بودن اونجا علوفه خرده بودن نایلون علوفه ها جا گذاشته بودن

  • امیر

    همش توگیلان بود مازندران این همه جای زیبا داره

  • یک اشکوری

    این مناطقی که نام بردید واقعاً زیبا هستند ولی من منطقه اشکورات رودسر واقعاً طبیعت بکر و نابی دارد و متاسفانه بعلت عدم توجه دولت به زیر ساختها از جمله راه ارتباطی آسفالته دسترسی به آن سخت است

  • جفر

    اینکه بیشتر معرفی جاهای دیدنی رودبار بود نه شمال؟

  • افسانه

    واقعا هر جای ایران ک میری شده اشغال و لاستیک چ شمال چ جنوب وووو
    رفته بودیم سرین تمام مزارع وزمین های اطراف پر پلاستیک
    اونوقت می‌شنوم تمدن و فرهنگ دارم

    • ناشناس

      احسنت به شما ، دائم از فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی صحبت می کنیم اما پای عمل که می رسه گند میزنیم به همه چی .

  • مینا

    متاسفانه با مهاجرت اتباع ترک شمال غرب شهرهای ما خسارت زیادی از نظر آب وهوا و طبیعت و شغل وارد شده. مگه ما میریم شمال غرب سکونت کنیم که این ترکها پامیشن هی کوچ میکنن از دست هم فرارمیکنن میان گیلان.
    شورای امنیت ملی باید وارد بشه چون ما اختلاف فرهنگی و اخلاقی وزبانی زیادی با ترکها داریم . این ترکها با وجود اینکه ترک ترک میکنن اما اصلا باهم سازش ندارن و از دست هم فرار میکنن و آواره شهرهای دیگه هستن.

    • جاوید

      سلام دقیقا عالی بود

    • ناشناس

      سلام متاسفانه هموطنان ترک زبان در کل کشور بخصوص مرکز و شمال کشور پخش شدن و این موضوع که خودشون با هم سازگاری ندارن دقیقا درسته من اهل قم هستم و درصد بالایی از جمعیت شهر قم رو ترک زبان ها تشکیل میدن .
      اما اینکه چرا این چند سال اخیر این قدر در موردشهرهای کشور تبلیغ میشه فقط و فقط بخاطر اینه که با مسافرت مردم به شهرهای کشور جیب دولت پر پول میشه و مقاومت منو شما هم به جایی راه نداره .

  • ناشناس

    با تشکر از شما که بعد این همه سال از زلزله گذشته وو کرونا تموم شد یادی از رودبار و زیبایی‌های شهر شهید پرور شهرستان ما رودبشهر شکوفه های زیتون کردین .ممنونیم .وممنون از اونی که این عکسارو ارسال کرده .واقعا رودبار روستاهای اطراف آن بسیار زیبا وو سرسبز هست .گردشگران زیادی به آنجاها سفر می کنن اما بقول آن برادر یا خواهری که گفتن جاهای زیبای مارو تبلیغ نکنید مسافر نیاد فقط بخاطر اینه که بهداشت و تمیزی را رعایت نمی کنن شمال ایران وکیلان سرسبز بهشت دوم خداوند هست پس تمیز نگهش دارید واز فضا و آبو هوای آن درست استفاده کنید ..در ضمن از سه تا از جای بسیار بسیار رودبار نام نبردی که دوتا در روستا ویکیش در خود رودبار هست دوتایی که در روستای رودبار هست که اونم از همون سمت توتکابن میرید تابلو زده محله نورالعرش و یخورده بالاتر ازاون محله شاه شهیدان هست که هم عید نوروز وسیزده بدر و تابستان مسافر و گردشگر بسیار داره اما خیلی از هموطنان باز اطلاع ندارن اگر تو اینترنت سرج کنید حتما به شما با لوکیشن نشان خواهد داد در ضمن ما زمینی در آن منطقه داریم به متراژ 1200متر گذاشتیم برا فروش اگر کسی خواست می تونه به ما زنگ بزنه یا همونجا بره از فامیلامون هستن متری 3300گذاشتیم .ی امامزاده هم داره تمام جنگل و درخت .‌‌ویجای دیدنی که تو خود شهر رودبار که می رسید اردل خلیل آباد ردبشید سراه بالا بازار به محله خلسر میرید مستقیم به سمت بالا محله ییلاقی به نام فیلده که هم امامزاده داریم هم شهدای عزیز دفاع مقدس در آنجا هستن هم استخر داره که آبش بسیار خنک هست ان شاالله که پیدا کنید و قسمت همه بشه یبار به اینجا هم برید ..فقط شمارو بخدا به مسعولین مملکتی و برنامه در شهر بگید یسری به شهر گمنام مون رودبار بزنن واز دردو دل مردم جویا بشن ممنونو سپاسگزاریم

  • امید

    متاسفانه اکثر اهالی دریاچه ویستان رفتار نامناسبی با گردشگر دارن و حلیمه جان هم شبا نمیذارن بمونی به بهونه اینکه شب خوابیدن در جنگل قدغن و میگن بنفعت بری اقامتگاه درنیکا دویست متر پایین تر استخرگاه هم زمینهاش پولیه و برای یه شب چادر زدن یه تومن میخواستن قضاوت با شما دوستان

    • سارا

      شما میخوای بری یه شهر دیگه بدون هیچ اورده ای چادر هم بزنی.فقط ترافیک و اشغال براشون درست کنی!برو شیراز جدا از اینکه نمیزارن چادر بزنی هر جا هم که بری ورودی و پول پارک میگیرن.فقط زورتون میاد تو شمال خرج کنین

  • ناشناس

    برای چی معرفی میکنید ؟ چی عایدتون میشه جز ترافیک و زباله و شلوغی و سرو صدا . خیلی جاده های خوبی داریم توی رحمت آباد و عمارلو . یه پنجشنبه بخای از سمت دره دشت به طرف رستم آباد بیای کلافه میشی از ترافیک . نکنید این کار و . بزار طبیعت اونجا همچنان بکر بمونه .

  • قدیمی

    چهار تا عکس سرسبز بهار و گذاشتی و فکر کردی خیریه . برو الان توی گرمای تابستون و شرجی هوا ببین دهنت صاف میشه یا نه . ضمن اینکه توی فصل بهار همه جای ایران زیباست .

    • سارا

      وا مگه کسی مجبورت کرده بری شمال.خلایق هم هر چه لایق.تو برو جای دیگه.این فقط یه معرفیه

  • امیر

    سلام،شما که اینقدرشمالومیشناسید،تاحالا کرارود،جمشیدآباد،باجنگل بکربیلکی رودیدید،باچشم انداز زیبای سفیدرودوجنگلهای زیبای اطرافش

  • تارا

    منم شمالیم وبچه همین حوالی که معرفی کردین.بخدا قشنگتر از این جاها که معرفی کردین هم داریم اما ازبس یکسری (جسارت به بافرهنگاش نمیکنم )تازه به دوران رسیده طبیعت ندیده شمال رو چه از لحاظ فرهنگی وچه از لحاظ طبیعت ونظافت وحتی اقتصاد به گند کشوندن.

    • ناشناس

      من شمالی نیستم اما دلم میسوزه این طبیعت زیبا رو اینطور دارن از بین میبرن بخدا حیفه فقط دم از فرهنگ و تمدن میزنیم اما کجاست اون تمدن کهنی که ازش صحبت میکنیم فقط میتونم بگم متاسفم
      سال گذشته رفتم ماسال بجای اینکه از اون هوا و فضای بی نظیر استفاده کنم فقط و فقط افسوس میخوردم تورو به خدا هرکس هر جا که میره چه شمال چه جنوب ، کمی هم انصاف داشته باشه و به فکر آیندگان هم باشه

  • امیر

    دیگه این جاهایی که معرفی کردی بکر نیست چون از فردا نقشه برای رسیدن به این مناطق در سبد خانوار قرار میگیره و تا درختها و چمنهای اونجارو از ریشه در نیارن ول کن نیستن و چند وقت دیگه خرابه تحویل اهالی میدن .

  • ناشناس

    زیبا ترین جای دنیا بری اگر یک ایرانی انجا باشه پر از اشغاله چه رسد به جنگلهای شمال هیچکس قدر این جنگل خدادادی را نمیداند همین قدر نفسی که میکشیم از برکت همین جنگل هیرکانی است خواهش میکنم از گردشگران در حفظ ونگهداشتن و تمیز بودن جنگل کوشا باشند تشکر

  • حیدری

    مخصوص سلبریتی هاست ؟! یعنی چی ؟! اصلا سلبریتی سگ کیه ؟! تو گیلان هر کی هرجا دوست داره میتونه بره شاه و گدا نداره . اتفاقا اگه کسی تو گیلان سلبریتی بازی راه بندازه و خودنمایی کنه و گوه اضافی بخوره قهوه ایش میکنن و زیاد بهش خوش نمیگذره . پس بهتره اگه شخص معرفی هست فقط از طبیعت و غذا ها لذت ببره و دهنشو ببنده .

  • رهگذر

    جواهرده هم جای بکر و دیدنی خیلی داره با چشم اندازهای بی‌نظیر

    • مصطفی حسین زاده

      ممنون ک جاهای دیدنی رو معرفی میکنین استان گلستان هم جاهای دیدنی زیادی داره

  • مهدی

    روستاهای نامبرده جاهای قشنگی هست،اما متاسفانه مردم خوبی نداره،رفتارخوبی با تهرانی ها ندارند،بنده توی روستای اسطلخ جان زمین داشتم با التماس فروختم و فرار کردم

    • سارا

      اگه با تهرانیا رفتار خوبی ندارن دلیلش اینه که تهرانیا خودشونو مالک همه چی میدونن.فکر میکنن چون پایتخت نشینن باید رو سر حلوا حلواشون کنن.شما اول به خودت نگاه کن.بعدشم بیچاره مردم شمال از دست تهرانیا روزگار ندارن.یک روز تعطیل خراب میشن تو شهرشون.ترافیک و اشغال براشون میسازن.چیزی هم که نمیخرن حداقل یه درامدی براشون بشه.زمین مفت گیر میارن میخرن که پول اجاره سوییتم ندن.خدا رو شکر فروختی رفتی.اصلا دلیل نداره زمین شمال دست تهرانیا و هر شهر دیگه ای باشه

    • ترنم

      چند روزه ساکن تهرانی؟از کدوم داهات رفتی تهران؟

  • .

    واقعازیباییهای بکرگیلان بی نظیره

  • عزیزاله بستاک

    سلام این که همش شد شهرستان رودبار برادر نه کل شمال.

  • خدا

    با عرض سلام و درود
    بنظرم نویسنده با گیلان قرارداد چند ساله بسته والا شما هرچی گفتی فقط از استان رشت یا همون گیلان بود داداش یعنی جاهای دیگه پشمک حاج عبدالله بود و جای بکر تو ایران فقط تو گیلانه خدا قوت پهلوان 😑😐🙄

  • عباس امینی

    طبیعت گیلان واقعا منحصر بفرد هست،لیکن اخلاق و رفتار گیلانی‌ها بگونه ای هست که ،آدم از رفتن به آنجا پشیمان میشود،بطور خلاصه بگویم،گیلانی ها کلا توریست پذیر نیستند.

  • ناشناس

    الان ازشمال برمی گردم خیلی بدم اومدازانهافقط بلدهستندپول ازادمهابگیرند، فقط جنوبی هاخون گرم هستندومهمان نوازواقعاازکارشون متنفرهستم

    • Nasim

      اتفاقن شمالی ها خیلی مهمون طلبند
      احتمالا یه جای کار لنگید که اینطور باتون رفتار شد

    • سارا

      چه خوب.دیگه نیا🙂

  • علی مرادی

    فقط سقالکسار رشت شفت

  • حمیدرضا

    دمتون گرم بااین مطالب و عکسای قشنگ‌تون

    • ناشناس

      هرکس بمون تو شهرش سمت تهران نیایید ما خسته شدیم از شما شهرستانیها

    • مصطفی

      زنده باد ایران

    • سارا

      کاش تهرانی بودین اخه😒

  • حسین

    سلام، شمال رو خود شمالیها خراب کردن ، اگر به قشرهای دیگه زمین نمیفروختن این همه تخریب جنگل وساحل و مناطق بکرییلاقات نبود، شمالیها تا دوتا توریست میبینن فرداش سر زمیناشون بنر فروش میزنن شمال شده بدتر از تهران از هفتاد و دو ملت ساکن داره، متأسفانه جوونهای شمال رفتن تهران کارگری و زمینهای پدری رو میفروشن برای اجاره کردن یه آپارتمان در اطراف تهران، و اقشار دیگه اومدن شمال اقامتگاه بوم‌گردی زدن ،با معرفی مناطق خودمون خودمونو گرفتار زباله های افشار دیگه کردیم لطفا معرفی نکنید.

  • M

    سلام، این شش مکان شمال رو هم شما معرفی کنید تا بعضی از این گردشگرها بروند و آنجا و هم نابود کنند

  • ناشناس

    چرا اینجور جاهارو معرفی میکنید ؟؟ که یه مشت ادم بیفرهنگ دگوری برن اونجارم نابود کنن و اشغال بریزن و طبیعت بکرشو خراب کنن.کل شمال رو ما از سر نفهمی یه مشت ادم بساز بفروش و یه مشت ادم بی فرهنگ بی اصالت از دست دادیم .حالا نوبت جاهای بکر و دست نخورده ایرانه ؟؟؟ واقعا متاسفم برای مردم بیفرهنگی که ادعای تمدن ۱۴۰۰ ساله میکنن .

    • سارا

      بعد میگن چرا شمالیا اعصاب ندارن.یکم خودشونو نمیبینن که چه بر سر شمال اوردن

    • یاسمن

      ببین گیلان مردم خیلی مهربون و مهمون نواز و با اصالتی داره

  • ایرانی

    ممنونم از شما برای معرفی مناطق بکر... از فردا بریم برای تفریح تو این مناطق... حمله.. حمله... فقط این چندتا جای بکر و تمیز تو گیلان باقی مونده اونا را هم تخریب کنیم.. هرچه دوست دارید زباله بریزید... پرتاب بطری خالی تو دریاچه هاش خیلی باحاله!... حمله... حمله..!!

  • شیرین

    توی بیشنر کامنت‌ها می‌بینم مردم شهرهای مختلف دارن به هم میپرن و بدوبیراه میگن!!!

  • ناشناس

    گیلان خیلی زیباست اما حیف که تجربه تلخ مازندران در گیلان هم داره تکرار میشه اونم فروش زمینهای پدری به شهرستاني هاست و ازون بدتر فروش زمینهای کشاورزي به کشاورزان یزدی و اصفهانی که بخاطر خشک شدن زاینده رود هجوم آوردن به گیلان هست، ویلا سازی هرچقدر بد باشه بهتر از کشاورزی بی رویه هست
    کشاورزانی که از اصفهان اومدن به عادت قبلی کودهای شیمیایی رو ول کردن تو زمینهای کشاورزی غافل ازینکه تو شمال اب تو زمین فرو نمیره مثل کویر اصفهان! اب الوده به مواد شیمیایی وارد رودخونه ها میشه و ازونجا هم سرانجام به دریا میریزه و کل اکوسیستم رو الوده میکنه!
    تهرانی اگه میاد یه زمین میخره یه ویلا میسازه سالی چند روز میاد اونجا و میره ولی کشاورز شهرستانی که اومده اونجا زمین خریده دائم اونجا میخاد ساکن بشه مورد داشتیم تو روستاهای گیلان که کشاورزان مهاجر درخواست دادن که ما میخایم شورای ده خودمون رو داشته باشیم دهدار از خودمون باشه و...

  • مهدی فاضل

    با سلام خدمت هم وطنان عزیز
    همه جای ایران خانه و وطن تک تک ماست.تو کشورمان هیچی کم نداریم.بهترین جنگل ها و بهترین ساحل ها .بهترین کویر و بهترین آثار باستانی.ولی متاسفم برای خودمون که قدرشو نمی‌دونم.دوستان حکومت اصلا براش مهم نیست که کشورمان چه بلایی سرش بیاد.چون اینا اصلا ایرانی نیستند ولی این ایران مال ماست مال فرزندان و نسل های بعد ما..قدرشو بدونیم

  • رضا

    بهتره بگی جاهای دیدنی گیلان

    • ناشناس

      گیلانم نه.. جاهای دیدنی رودبار

  • ناشناس

    سلام آخه چرابارهاشده ازیه شمالی تعریف شده خودشوگم کرده شمال ازگردشگران وماترکاست پول وسرمایتون ازماست درضمن همه مردم ایران درهمه نقاط ایران سهیم هستندونمیتونیدبگیدشمال فقط مختص شماست حق همه مردم ایرانه لطفا گردشگرای عزیزتشریف ببریدتبریزولیعصر ائل گلی. گنبدسلطانیه زنجان.پل معلق مشکین شهر گردنه حیران فندقلواردبیل.دریاچه ارومیه ماکو...موفق باشیدپاینده ایران

    • ناشناس

      شما گداهایی که کنار خیابونای شمال چادر میزنید، شمال از شماست؟فقط چهره شهرا زشت میکنید...

  • اسماعیل

    مسافرهای که ب شمال میان همشون تمیز و با فرهنگ هستن .هیجارو هم خراب نکردن اتفاقا باعث رونق محل هم شدن مخصوصا کسانی که به بهشهر سفر کردن چون من بچه ی بهشهر مازندرانم.هیچ خراب کاری ندیدم .به نظرم مسئولین شهر باید امکانات مناسب در اختیار مسافر بزارن.تا باعث خرابی مکان تفریحی نشن. درییلاقات بهشهر در خدمت مردم ایران هستیم.بی نظیره تشریف بیارین.عشق و حال کنین.