سفر | معرفی مکان های سفر | سفر تابستان

بهترین مکان های بکر ایران برای سفر در تابستان | معرفی مناطق دیدنی ایران

در این مطلب از سایت ویکی گردی زیباترین مکان های ایران برای سفر های تابستانی را برایتان معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

سفر
ویکی گردی:

فصل تابستان حال می ده برای سفر های دسته‌جمعی، خوراکی‌های خنک و دلچسب و ساحل و آبتنی . کمتر کسی پیدا می شه که چند روز و شبی را در مسافرت و تعطیلات تابستانی نگذراند. مقاصد و شهرهای بسیاری در ایران، با آب و هوای مطبوع و خوبی که دارند، برای سفر تابستانی کاملا مناسبند. در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی ، با استان‌ها و شهرهای داخلی و بهترین مکان برای سفر در تابستان، از شهرهای آفتابی و جزیره‌های شرجی گرفته تا روستاهای خنک و شهرهای خوش آب و هوا، آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید

اردبیل

اردبیل

اگر به دنبال بهترین مکان برای سفر در تابستان ایران و با آب و هوای ملایم و مطبوع می‌گردید، شاید اردبیل بتواند شما را راضی کند. در ابتدا می‌توانید به سراغ دیدن اماکن تاریخی اردبیل مانند آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بروید. و برای رفتن به جاهایی مانند جنگل فندق‌لو، با کمتر از ۱ ساعت رانندگی، برنامه‌ریزی کنید. سرعین، به آبگرم‌هایش و یکی از مقاصد خنک تابستانی معروف است. اردبیل تا سرعین ۳۰ کیلومتر فاصله دارد، اما با این حال می‌توانید در یکی از هتل‌های شهر سرعین چند شبی را بگذرانید و به روستای آلوارس هم سر بزنید. دریاچه نئور هم یکی از بهترین مقاصد داخلی برای سفر در تابستان است که بین دو استان اردبیل و گیلان و نزدیک به جاده اسالم به خلخال قرار گرفته.

توصیه های غذایی که باید برای سفر جدی بگیرید!

مازندران

سفر تابستان

در فهرست بهترین مکان برای سفر در تابستان نمی‌‌توان یادی از شمال ایران نکرد. اما به غیر از شهرهای ساحلی استان مازندران، در تابستان می‌توان به سراغ جاهایی رفت که ارتفاع بیشتر و هوای خنک‌تری دارند. روستای فیلبند، که در حدود ۱۷۰ کیلومتری از تهران قرار دارد، یکی از مکان‌های مناسب برای سفر تابستانی است. به فیلبند، “بام شرقی مازندران” هم می‌گویند و چشم‌اندازی خیره‌کننده را می‌توانید از اینجا ببینید. دریاچه لفور، جنگل دالخانی، کلاردشت، جواهرده، دریاچه الیمالات، مرداب هسل و روستای سینوا هم برای سفر در تابستان در استان مازندران گزینه‌های خوبی هستند.

 

لرستان

سفر تابستان

اگر می‌خواهید مقصدی متفاوت را انتخاب کنید، در رفتن به لرستان تردید نداشته باشید. شهرهای استان لرستان هم جاذبه‌های تاریخی و هم مقاصد طبیعی بی‌نظیری را در خودشان جای داده‌اند. سفرتان را با بازدید از خرم آباد و رفتن به اماکنی مانند قلعه فلک‌الافلاک و بام خرم آباد می‌توانید آغاز کنید. اگر در فصل بهار در لرستان بودید، یادتان باشد سری به دشت لاله‌های واژگون الیگودرز بزنید. هرچند که از فصل گل‌ها شاید گذشته باشد، اما دشت همچنان در تابستان زیبایی خاص خودش را دارد. دریاچه کیو و مجموعه توریستی مخمل‌کوه هم از مکان‌های دیدنی معروف لرستان هستند.

ماشینت رو برای سفر اینجوری آماده کن

تهران

سفر تابستان

شاید باورش برای برخی سخت باشد، اما در اطراف استان تهران شهرهایی با آب و هوای مناسب را در تابستان می‌توان پیدا کرد. دماوند یکی از آنهاست که بسیاری از کوهنوردان فصل تابستان را هم برای صعود به قله دماوند انتخاب می‌کنند. از کوه که بگذریم، در این شهر می‌توانید به چشمه اعلا، دشت مشا، و دریاچه تار بروید. فیروزکوه هم مقصدی تابستانی و نزدیک به تهران است و با مناظر بکری که دارد، بسیاری از طبیعت‌دوستان را به خودش می‌کشاند و دعوت می‌کند. روستای هرانده و چشمه خمده برخی از دیدنی‌های فیروزکوه هستند

گلستان

سفر تابستان

از بهترین مکان‌ها برای مسافرت در تابستان که افراد زیادی آن را در لیست سفرشان قرار نمی‌دهند، گلستان و شهر گرگان است. سرسبزی شمال در اینجا و به‌خصوص در منطقه جهان‌نما پیداست. در سفرتان به گرگان می‌توانید در جنگل ناهارخوران پیک نیک کنید. آبشار شصت کلاته، طبیعت سردانسر، باغ روس‌ها و کاخ آقا محمد خان قاجار هم از مکان‌های دیدنی گرگان به‌شمار می‌روند.

چند توصیه مهم به زنان بارداری که قصد سفر دارند

گیلان

گیلان

نه تنها در شهرهای گیلان مانند رشت غذاهای سنتی و خوش‌طعمی را می‌توانید بچشید، بلکه از آب و هوای خنک و سرسبزی بی‌نهایت جنگل‌ها هم می‌توانید لذت ببرید. در شهر رودبار می‌توانید زیتون خریداری کنید و از طبیعت رستم آباد بهره‌مند شوید، یا به اولسبلنگاه در ماسال، سوباتان در تالش یا شاندرمن بروید و از شلوغی زندگی دور باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • حسین

    اهر قره داغ )ارسباران (هم مرز ایران و ارمنستان، رود آراز، چسبیده به تبریز، مرند، وجلفا،ومشکین. یکی از بکر و دیدنی‌های طبیعی و تاریخی ایران زمین است