خواص تره فرنگی برای پوست و مو | فواید تره فرنگی برای پوست

اگه ضدآفتاب نمی زنی، تره فرنگی بخور | فواید تره فرنگی برای پوست و مو

برای پاکسازی سالم و طبیعی پوست، از بین بردن جوش و رشد سریع مو تره فرنگی بخورید تا با خواص بی نظیرش تمام مشکلات پوست و موی شما را درمان کند.

home_5603_24585_14010829115322_1024
ویکی گردی:

تره فرنگی طبع گرم و خشکی دارد و از بدن در برابر التهابات محافظت می کند. همچنین با مصرف تره فرنگی مشکلات گوارشی و یبوست را کنترل کرده و به سلامت چشم کمک می کنید. یکی از خواص تره فرنگی خاصیت بی نظیر آن برای پوست و مو است که در ادامه از فواید آن می خوانید.

خواص تره فرنگی برای پوست

سم زدایی پوست

تره فرنگی یک دیورتیک طبیعی است و با خارج کردن مواد مضر و سمی از بدن شما پوست‌تان را سم‌زدایی می‌کند. این گیاه خوراکی بدن شما را پاکسازی می‌کند و سبب می‌شود که پوستی درخشان داشته باشید.

سبزی فراموش شده ای که هزاران درد را درمان می کند!

محافظت در برابر آفتاب

بتا کاروتن موجود در برگ‌های سبز تره فرنگی ۱۰۰ بار و ویتامین C  موجود در آن‌ها دو بار بیش‌تر از قسمت‌های سفید است. این ترکیبِ ویتامین A، C و E و همچنین سایر آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند موجود در تره فرنگی از پوست شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد و اشعه‌ی ماوراء بنفش مضر خورشید محافظت می‌کند.

رفع جوش صورت

یکی از خواص تره فرنگی دیورتیک بودن آن است. تره فرنگی با دفع مواد زائد و پاکسازی بدن و اندام‌ها بخصوص کبد موجب پاکسازی پوست صورت هم می‌شود. از دیگر خواص تره فرنگی برای پوست می‌توان به درمان آکنه، جوش صورت اشاره کرد.همچنین تره فرنگی روند پیر شدن و چین و چروک پوست را به تاخیر انداخته و خاصیت جوان‌سازی برای پوست دارد.

روش‌های استفاده از تربچه در رژیم غذایی

خواص تره فرنگی برای مو

تره فرنگی حاوی آهن و ویتامین C است که این آهن و ویتامین C موجب بهبود گردش جریان خون در بدن می‌شود و به همین دلیل فولیکول‌های مو را تقویت کرده و با تقویت فولیکول‌های مو سبب افزایش رشد مو شده و از زیرش مو‌های شما جلوگیری می‌کند.

منبع: اینفوگیاهی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر