سفیدک زدن لباس | دلیل سفیدک زدن لباس | شستن لباس در ماشین لباسشویی | نکات شستن لباس

علت سفیدک زدن لباس تو ماشین لباسشویی چیه؟ + راه حل

اگر شما هم بارها با مشکل لکه شدن و سفیدک زدن لباس‌ ها بعد از شستشو مواجه شده‌ اید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

سفیدک زدن لباس
ویکی گردی:

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد بعد از شستن لباس در ماشین لباسشویی با ان مواجه می‌شوند، سفیدک زدن لباس بعد از شستن لباس در ماشین لباسشویی است؛ برای جلوگیری از به وجود آمدن سفیدک زدن لباس، لازم است قبل از شستشو چند نکته را رعایت کنید؛ به همین منظور در این مطلب از سایت ویکی گردی با ما همراه باشید تا علت سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی را باهم بررسی کنیم.

علت سفیدک زدن لباس بعد از شستشو چیست؟

بسیاری از افراد فکر می‎‌کنند که به وجود آمدن لکه سفید روی لباس، باقی ماندن تاید روی آن است؛ اما این تنها علت به وجود آمدن لکه نیست، به طور کلی استفاده از وسایل برقی نیاز به یک‌سری مراقبت دارد و در صورتی که رعایت نشود می‌تواند باعث خراب شدن لباسشویی یا کثیف شسته شدن لباس‌ها شود. برخی از این دلایل عبارتند از:

نحوه شستن لباس های بافتنی بدون آسیب

به وجود آمدن جرم در ماشین لباسشویی

یکی از مهم‌ترین علت به وجود آمدن لکه روی لباس بعد از شستشو، وجود جرم در ماشین لباسشویی است؛ ماشین لباسشویی به دلیل برخورد مداوم با آب مثل هر دستگاه برقی دیگر احتیاج به جرم‌زدایی دارد؛ در صورتی که جرم ماشین لباسشویی پاک نشود، بعد از شستشو به لباس منتقل می‌شود؛ بنابراین بهتر از بعد از سه بار شستشو لباس، حتما با استفاده از جرم‌گیر مناسب، داخل لباسشویی را تمیز کنید.

ریختن لباس بیش از گنجایش ماشین

ماشین لباسشویی نیاز دارد هنگام شستشو، فضای کافی برای چرخاندن لباس را داشته باشد؛ به همین دلیل قرار دادن بیش از اندازه گفته شده لباس در ماشین، می‌تواند علت سفیدک زدن لباس مشکی باشد؛ در چنین شرایطی لازم است مجدد لباس شسته شود تا لکه از بین برود.

آسیب دیدن شیر آب در قسمت جای پودر

در همه مدل‌های ماشین لباسشویی، بعد از شروع به کار مواد شوینده که در مخزن جای پودر ریخته شده به کمک جریان آب، به داخل ماشین انتقال می‌یابد؛ در صورتی که شیر آب خراب باشد، انتقال شوینده با مشکل مواجه می‌شود و باعث دیر و نامنظم رسیدن مواد شوینده به دیگ و باقی ماندن آن‌ها بر روی لباس می‌شود.

لباس هاتون رو با فلفل سیاه بشورین + دلیل

استفاده از پودر نامرغوب

یکی دیگر از علت‌های به وجد آمدن لکه روی لباس بعد از شستشو، استفاده از مواد شوینده نامرغوب است؛ در صورتی که شما از مایع نامرغوب استفاده کنید، این امکان وجود دارد که پودر به خوبی در آب حل نشود. همین کار، باعث باقی ماندن مواد شوینده و به وجود آمدن لکه سفید روی لباس می‌شود.

ریختن پودر ماشین لباسشویی در جای اشتباه

مخزن جاپودری در بیشتر مدل‌های لباسشویی دارای 3 قسمت مجزا است که هر یک از آن‌ها برای شوینده خاصی در نظر گرفته شده‌اند؛ در صورتی که پودر در جای نامناسب ریخته شود، می‌تواند باعث به وجود آمدن لکه شود؛ برای مثال گاهی اشخاص پودر ماشین لباسشویی را در قسمت مخصوص نرم‌کننده می‌ریزند؛ برای همین نرم‌کننده لباس در لحظات پایانی به لباس‌ها اضافه می‌شود، پر شدن محفظه نرم‌کننده با پودر ماشین لباسشویی سبب می‌شود پودر در لحظات پایانی شستشو، به لباس‌ها اضافه شود و زمان کافی برای حل شدن در آب را نداشته باشد.

خراب بودن پمپ آب

موتور لباسشویی وظیفه شستشو، آبکشی و چرخاندن دیگ را به عهده دارد؛ خرابی آن یکی دیگر از علل به وجود آمدن سفیدک روی لباس است. کارکرد ناقص موتور ماشین لباسشویی باعث به وجود آمدن اختلال در چرخش و شستشو می‌شود.

پایین بودن دمای آب

یکی از مهم‌ترین علت سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی، بی‌توجهی به دمای آب است؛ در حالی که بسیاری از شوینده‌ها در دمای 60 درجه در آب حل می‌شوند؛ در نتیجه پایین بودن دمای آب باعث می‌شود که مایع شوینده به خوبی درون آب حل نشود و باعث به وجود آمدن لکه می‌شود.

برای حل این مشکل روی همه ماشین‌های لباسشویی، یک المنت برای تنظیم دمای آب نصب شده است. در آب‌وهوای سرد و زمانی که آب گرم در دسترس نیست، المنت به رسیدن آب به دمای مطلوب کمک می‌کند. خرابی المنت ماشین لباسشویی، یکی از عوامل اثرگذار در دمای آب ماشین لباسشویی است؛ چون مانع تمیزی لباس‌ها می‌شود.

لکه مام و سفیدک رو از روی لباس چجوری پاک کنیم؟ + آموزش

وجود دستمال‌کاغذی درون لباس

برای بسیاری از ما پیش آمده که جیب‌های لباس را هنگام شستشو به خوبی بررسی نکرده‌ایم و درون آن دستمال کاغذی یا کاغذ وجود داشته است؛ در چنین مواقعی بعد از شستشو شاهد لکه‌های سفید روی لباس بوده‌ایم؛ برای حل این مشکل در چنین مواقعی بهتر است لباس‌ها را داخل خشک‌کن بیندازید و بعد از ۱۰ دقیقه، صافی کرک و پرز را کنترل کنید تا اطمینان پیدا کنید که تکه‌های کاغذ به آن نچسبیده باشند.

منبع: دلتا مگ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر