شخصیت شناسی | تست شخصیت شناسی تصویری | تست شخصیت شناسی

کدام ترومای بچگیت هنوز باهاته؟ + ویدئو

با انتخاب یکی از تصاویر زیر که حس خوب بهت میده بهت میگم ترومای بچگیت که تا الان باهاته چیه.

شخصیت شناسی
ویکی گردی:

شخصیت شناسی از محبوبتری شاخه های علم روانشناسی است که به روانشناسان کمک می کند تا رفتار و تفکر و عملکرد انسا ن ها را بهتر درک کنند. ما با شناختی که از خودمان پیدا میکنیم می توانیم زندگی بهتری را برای خود رقم زنیم. دوره های شخصیت شناسیتوسط بسیاری از روانشناسان برگزار می شود که با شرکت در آن می توان از جهات مختلف به بررسی شخصیت خودمان بپردازیم و نقاط کور و تاریک مان را پیدا کنیم.

در تست زیر با انتخاب گزینه ای که بهتون حس خوب می دهد بهتون میگم که چه ترومایی را از بچه گی تا الان با خودتون حمل کرده اید.

جواب تست شخصیت شناسی:

شکل ۱) ترس از پس زده شدن

انگار شما انتظار افکار منفی رو از دیگران دارید که همین باعث شده بی‌دلیل حالت تدافعی داشته باشید. با اینکه عده زیادی شما رو دوست دارن، گرفتن و پس دادن این احساسات، براتون سخته. شما محبت و علاقه رو راحت‌تر از طریق کلام ابراز می‌کنید تا لمس فیزیکی. شما می‌تونید احساسات عمیقی رو توی دیگران به وجود بیارید ولی احساسات شدید، شما رو دستپاچه می‌کنه و همین باعث میشه تحمل رابطه بلندمدت براتون سخت باشه. شما بی‌دلیل، بدترین چیزا رو از سمت پارتنرتون پیشبینی می‌کنید.

 

عکس ۲) ترس از رها شدن

شما یه ترس همیشگی از رها شدن و جا موندن دارید که باعث میشه موقعیت‌ها به دلیل عزت نفس پایین، از دستتون سر بخوره. یه‌جور حس اضطراب و آسب‌پذیری همیشه همراه شماست که کاری می‌کنه شما یه رویی رو از خودتون به نمایش بذارید که خیلی از خود واقعیتون جلوتره و با این ظاهر، بیش از حد در حد بقیه لطف می‌کنید. این تمایلاتتون، خودسرزنش‌گریتون رو تقویت می‌کنه و باعث میشه همه‌چیز رو بیش از حد تحلیل کنید که همیشه خوب و کافی باشید. دستاوردهاتون دیگه زیاد خوشحالتون نمی‌کنه و یه حسی دارید که انگار زندگیتون مال خودتون نیست.

عکس ۳) ترومای بی‌عدالتی و ظلم

اگه این تروما رو دارید، ممکنه درد مزمن توی کمر و سینه به‌همراه خستگی و فرسودگی روانی زیاد، براتون آشنا باشه. آشفتگی احساسی یکی از همراهان همیشگی شماست، یه لحظه از زندگی ناامیدید و لحظه‌ی بعد، امیدوار. چسبیدن به یه مسیر و تمرکز روی یه هدف براتون سخته و همش این حس رو دارید که توی جنگید. هیچ زمان آرامشی ندارید چون مدام انتظار دارید یه دردسر جدیدی به‌وجود بیاد یا حس می‌کنید کار نکرده دارید.

عکس ۴) ترومای خیانت

کسایی که خیانت رو تجربه کردن معمولا با تشخیص، ابراز و مدیریت احساساتشون مشکل دارن. شما با دردهای معده و روده آشنایین. ممکنه یه دنیای خیالی برای خودتون ساخته باشید که توش از دنیای واقعی و تهدیدای واقعی، فرار می‌کنید. وابستگیتون به پارتنرتون می‌تونه زیاد و اذیت‌کننده بشه، جدایی هم خیلی براتون سخته چون دائما حس می‌کنید به‌خاطر چیزی یا کسی، نادیده گرفته شدید.

 

منبع: آلا دریکسن
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر