خرید ویلا در شمال | بهترین مکان برای خرید ویلا در شمال

کجای شمال ویلا بخریم؟ + عکس

اگه قصد خرید ویلا در شمال رو دارید، با ما همراه باشید تا شمارو با بهترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا و خانه آشنا کنیم !

خرید ویلا در شمال
ویکی گردی:

همه ایرانی ها با توجه به شرایط خود حداقل یک بار به فکر خرید ویلا در شمال خوش آب و هوا و سرسبز افتاده اند!انتخاب بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال به عوامل مختلفی بستگی دارد. از این رو در این مطلب میخواهیم بهترین شهرها برای خرید ویلا در شمال رو بهتون معرفی کنیم تا مطابق با بودجه و علایق خود برای آن اقدامات لازم را انجام دهید!

۱. رویان

خرید ویلا در رویان

  

احتمالاً بارها نام رویان یا علمده را شنیده باشید. رویان شهری ساحلی، برند و گران قیمت در استان مازندران است. شهری که همواره در میان گردشگران و مسافران بسیار پرطرفدار است. از ویلاهای لوکس تا ویلاهای معمولی را می‌توانید در رویان پیدا کنید.

شهرک کوشا، شهرک افرا، شهرک فردوس، شهرک مهندسین، شهرک ماهان، شهرک ویلا شهر، شهرک اروشا، شهرک صدف و … از شهرک‌های معروف منطقه رویان هستند. اگر به دنبال خرید ویلا شهرکی در مازندران هستید، شهرک‌های رویان بهترین هستند.

 سفری به شهرک های لوکس در شمال کشور + فیلم

از ویژگی‌های خرید ویلا در رویان می‌توان به چشم انداز زیبای ویلاها، نزدیکی به ساحل و جنگل، قیمت متفاوت ویلا و زمین، سرمایه گذاری پر سود و امکان خرید ویلا در شهرک یا شهر اشاره کرد.

۲. چلک

خرید ویلا

در ۱۱ کیلومتری نوشهر، شهر دیگری با نام چلک واقع شده است. شهری محبوب با ویلاهای لوکس و چشم انداز زیبا که به نسبت دیگر شهرهای مازندران گران‌تر است. آب و هوای خوب منطقه و موقعیت جغرافیایی شهر باعث شده تا این روزها بازار خرید و فروش در چلک داغ باشد.

شهرستان چلک شامل دو بخش چلک سفلی و چلک علیا است. ساکنین چلک هم اکثراً افراد غیر بومی هستند که برای سرمایه گذاری به این منطقه آمده‌اند. از ویژگی‌های مثبت خرید ویلا در چلک می‌توان به رطوبت پایین، قرارگیری در ارتفاعات، طبیعت بکر، فاصله نزدیک به دریا و امکانات رفاهی منطقه اشاره کرد.

چلک برای آن دسته از افراد که به دنبال سرمایه گذاری کم ریسک و مطمئن با خرید ویلا در مازندران هستند، انتخاب مناسبی است.

۳. چلندر

چلندر

منطقه چلندر، منطقه‌ای وسیع بین دریا، دامنه‌های سرسبز و منطقه کوهستانی است که آب و هوای خوبی دارد. منطقه‌ای در جنوب دریای مازندران که جاذبه‌های بکر و طبیعی زیادی را درون خود جای داده است. 

معرفی 10 تا از بهترین جاهای دیدنی رشت + عکس

برای خرید ویلا در چلندر دستتان باز است؛ هم می‌توانید ویلاهای جنگلی بخرید و از آرامش و سکوت منطقه نهایت لذت را ببرید و هم می‌توانید در نزدیک‌ترین نقطه به ساحل زیبای دریا ویلا بخرید. تنوع ویلاها و ساخت ویلا در مناطق مختلف چلندر باعث شده تا امکان خرید ویلاهای لوکس یا ارزان قیمت برای شما وجود داشته باشد. به نوعی خریداران ویلا در منطقه چلندر مازندران با بودجه‌های مختلف امکان سرمایه گذاری دارند.

۴. نوشهر

نوشهر

نوشهر، از دیگر شهرهای توریستی و پرطرفدار مازندران است. تنوع ویلاهای شهرکی، ساحلی و جنگلی در نوشهر باعث شده تا بتوانید با بودجه پایین هم در این منطقه ویلا بخرید.

از آنجایی که نوشهر شهر بزرگی است، ساخت و ساز در این منطقه اشباع نشده و هنوز فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در نوشهر دارید. علاوه بر نزدیکی نوشهر به تهران، تعداد بالای ساکنین غیر بومی و امکان خرید ویلا یا آپارتمان در این شهر باعث شده تا افراد زیادی نسبت به خرید ملک در نوشهر ترغیب شوند. فرقی نمی‌کند متقاضی خرید آپارتمان باشید یا خرید ویلا در مازندران؛ نوشهر از پس هر سلیقه‌ای بر می‌آید.

۵. چالوس

چالوس

یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان مازندران، چالوس است. شهری در نزدیکی رامسر و نمک آبرود که برای خرید ویلا با بودجه کم بسیار مناسب است. فرقی نمی‌کند که برای سرمایه گذاری به دنبال خرید ویلا هستید یا زمین. در چالوس امکان خرید ویلا تا زیر ۳ میلیون تومان هم وجود دارد.

نزدیکی چالوس به شهر تهران از مهم‌ترین ویژگی‌های خرید ویلا در این منطقه است. البته خرید ویلا در منطقه بزرگ چالوس دردسرهای خودش را هم دارد. ترافیک شدید منطقه در تعطیلات، بافت قدیمی شهر و تراکم بالای خانه در چالوس هم از ویژگی‌های منفی چالوس است. اگر به دنبال خرید ویلا در نزدیک‌ترین شهر مازندران باشید، چالوس را به شما پیشنهاد می‌کنند.

اگه شمال اینجاهارو نرفتی؛ اصلا شمال نرفتی!!! + فیلم

۶. رامسر

رامسر

رامسر شهری است خوش آب و هوا در نزدیکی تنکابن که به عروس مازندران شهرت دارد. ویلاهای این شهر اکثراً دارای طراحی منحصر به فرد و لوکس هستند. همین امر باعث شده ویلاهای رامسر به کاخ ویلا شهرت پیدا کند. خریداران ویلا در رامسر می‌توانند ببین ویلاهای ساحلی و ویلاهای جنگلی یکی را انتخاب کنند.

ویلاهای لوکس رامسر بیشتر در ساحل یا جنگل ساخته شده‌اند. این ویلاها عمدتاً متراژ بالای هزار متر دارند. اما ویلاهایی با متراژ پایین‌تر بیشتر در مرکز شهر رامسر قرار دارند. شهر رامسر از نظر دسترسی به امکانات رفاهی و جاذبه‌های گردشگری بسیار مناسب است. اما خرید ویلا در رامسر مازندران نیاز به سرمایه بسیار بالایی است.

۷. تنکابن

تنکابن

تنکابن شهری با قدمت بیش از ۳۰۰۰ سال است که یکی از پرطرفدارترین مناطق توریستی مازندران محسوب می‌شود. جاذبه‌های گردشگری بی شمار منطقه از یک طرف، آب و هوای خوب منطقه و امکانات رفاهی هم از طرف دیگر باعث شهرت تنکابن شده است.

تقریباً قیمت ویلاها در تنکابن در رده ویلاهای ارزان قرار می‌گیرد. به طوری که می‌توانید در این منطقه ویلاهایی زیر ۱ میلیارد تومان هم خریداری کنید. (تابستان ۱۴۰۱) اماً طبیعتاً موقعیت جغرافیایی ویلا در قیمت آن تأثیرگذار است. از این رو اگر به فکر خرید ویلا در نوار ساحلی یا مناطق بکر تنکابن باشید، باید بودجه خودتان را به بیش از ۱۵ میلیارد برسانید.

۸. متل قو

متل قو

سلمان شهر از دیگر شهرهای معروف و برند مازندران است که به متل قو شهرت دارد. شهری نسبتاً کوچک اما با فاصله نزدیک به دریا که ویلاهای گران قیمت زیادی را درون خود جای داده است. ساکنین متل قو اکثراً افراد غیر بومی هستند که در تعطیلات به این منطقه سفر می‌کنند.

متل قو شهری شلوغ و محبوب در مازندران است که ویلاهای نزدیک دریا آن قیمت‌های بسیار بالایی دارند. اما هر چه به مناطق شهری نزدیک‌تر شوید، می‌توانید با قیمت‌های زیر ۷ میلیارد تومان هم ویلا بخرید. برای سرمایه گذاری و خرید ویلا در متل قو باید بودجه بالایی داشته باشید.

6 جای شمال که کمتر کسی بلده و محبوب سلبریتی هاست 

میانگین قیمت خرید ویلا در شمال چقدر است؟

در سال‌های اخیر با افزایش قیمت ملک در اقصی نقاط شهرهای کشور روبرو بوده‌ایم. بدیهی است که قیمت ویلا در شهرهای شمالی نیز دستخوش تغییر شده‌اند و هر روز نیز به به دلیل آب و هوای مطبوع به طور صعودی بالا می‌رود. به همین دلیل نمی‌توان محدود قیمت خاصی را برای ویلاهای شمال در نظر گرفت. اما در بین قیمت‌ها در بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال به طور قطع بالاتر است چرا که از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار هستند. بنابراین همه مناطق و شهرهای شمال برای خرید ویلا مناسب هستند اما بستگی به سلیقه و انتخاب شما برای شهرها دارد.

برخی از شهرهای شمالی لوکس و خاص هستند و به طور قطع قیمت ویلا در این مناطق نیز بیشتر است. اما برخی از شهرهای مازندران نسبت به شهرهای دیگر شمال دارای قیمت ویلای مناسب‌تری هستند که از جمله این مناطق می‌توان به چمستان، آمل و روستاهای اطراف آنها اشاره کرد.

اما توجه داشته باشید که در سال گذشته امکان خرید ویلا با قیمت حتی ۸۰۰ میلیون تومان نیز در این مناطق وجود داشت اما در امسال به دلیل رشد تورم و افزایش قیمت املاک، قیمت ویلا در شمال نیز افزایش چشمگیری داشته است. البته ویلاهایی که در روستاها یا شهرهای کم رفت و آمد واقع شده‌اند به مراتب قیمت پایین‌تری دارند. نوع خدمات و امکانات ویلا، لوکس بودن و ظواهر ویلا، محل ویلا و غیره از جمله عواملی هستند که بر روی قیمت ویلا تاثیر می‌گذارند.

انواع خانه ویلایی در شمال و تفاوت قیمت آنها

خرید خانه ویلایی در شمال زمانی امکان‌پذیر است که در رابطه با انواع خانه ویلایی در این مناطق اطلاعات کافی داشته باشید. در گذشته، تنها یک گزینه برای خرید ویلا در شمال موجود بود اما در حال حاضر، خانه‌های ویلایی با تنوع بیشتری ساخته می‌شوند و همین موضوع انتخاب را برای خریداران کمی سخت‌تر کرده است.

قیمت ویلاها و خانه‌های ویلایی در شمال به عوامل متفاوتی مانند متراژ ویلا، نوع امکانات و میزان لوکس بودن آن بستگی دارد. در ادامه به معرفی انواع خانه ویلایی می‌پردازیم تا بتوانید متناسب با نوع ملکی که مدنظر دارید، بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال را نیز پیدا کنید.

1-ویلای شهرکی

 ویلای شهرکی یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که به دلیل محدودیت مالی قصد خرید ویلا با قیمت مناسب و پایین را دارند. قیمت ویلاهای شهرکی نسبت به قیمت ویلاهای ساحلی و جنگلی به دلیل مشاعات بسیار پایین‌تر است.

ویلاهای شهرکی اغلب دارای متراژ کم‌تری هستند و هزینه ساخت آنها پایین بوده و در نهایت قیمت مناسب‌تری دارند. از طرف دیگر، امنیت ویلاهای شهرکی نسبت به ویلاهای مستقل بالاتر است، چرا که اغلب این ویلاها دارای نگهبان هستند و مسئولیت تامین امنیت این ویلاها را برعهده می‌گیرند. اما به دلیل شلوغ بودن و تردد زیاد این نوع ویلاها برای کسانی که دنبال محیطی آرام و ساکت هستند، چندان مناسب نیست. 

2- ویلا ساحلی

ویلای ساحلی یکی از انواع ویلاهای پرطرفدار در شمال کشور است که اغلب خریداران به دنبال چنین ویلاهایی با ویو دریا هستند. به همین دلیل، معمولا قیمت ویلاهای ساحلی و به خصوص ویلاهایی که به دریا نزدیک هستند، بسیار بالاتر است.

افرادی که بودجه مالی مناسبی دارند و تمایل دارند در نزدیک دریا سکونت داشته باشند، می‌توانند اقدام به خرید ویلا ساحلی کنند. البته خرید این نوع ویلاها نیز به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری به افرادی که قصد آنها از سرمایه‌گذاری در شمال، اجاره ویلا به مسافران است، می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

3- ویلا جنگلی

ویلای جنگلی همانطور که از نامش پیدا است مشرف به جنگل، گونه‌های گیاهی و درختان مختلف است. قیمت ویلای جنگلی بسته به نوع ویلا، متراژ و امکانات آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد. معمولا ویلاهایی که به جنگل نزدیک تر هستند، دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر ویلاهای جنگلی هستند.

البته نوع متریال به کار رفته در ساخت ویلاهای جنگلی نیز می‌تواند عاملی برای تغییر قیمت آنها باشد. مهم‌ترین مزیت خرید ویلاهای جنگلی این است که آب و هوای این مناطق بسیار فوق‌العاده است و از چالش شرجی بودن هوا را نخواهید داشت و یک فضای بکر و رویایی را در اختیار خواهید داشت. به دلیل همین مزیت‌ها بسیاری از افراد ویلاهایی که در مناطق جنگلی واقع شده‌اند را به عنوان بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال معرفی می‌کنند. البته این انتخاب بستگی به سلیقه شما دارد که در چه محیطی اوقات خوشی را سر کنید.

البته ویلاهای جنگلی برای افرادی که اهل سفرهای طبیعت‌گردی هستند و با دیدن دریاچه، چشمه، رودخانه و جنگل‌های انبوه سر به فلک کشیده لذت می‌برند، می‌تواند بهترین گزینه برای خرید ویلا باشد.

4- ویلا باغ در شمال

خرید این نوع ویلاها برای افرادی مناسب است که در طول سال به صورت متوالی مهمانی‌های بزرگ و خاص برگزار می‌کنند. ویلا باغ‌ها با بهره‌مندی از یک محیط با کاربردی باغ این امکان را برگزاری مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی را برای شما فراهم می‌کنند. معمولا قیمت ویلا باغ‌ها نسبت به ویلاهای معمولی بالاتر است، بنابراین برای خرید این نوع ویلاها باید بودجه مناسبی را پیش‌بینی کنید. مهم‌ترین مزیت ویلا باغ‌ها این است که بسیار جادار و مستقل هستند و بدون مزاحمت دیگران می‌توانید در ویلای خود به امورات خود بپردازید.

زیبایی های شگفت انگیز کلاردشت استان مازندران + فیلم

اگر تاکنون تجربه اقامت در ویلا را نداشته‌اید اما می‌خواهید اقدام به خرید ویلا کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در انواع ویلاهای ساحلی و جنگلی اقامت چند روزه را داشته باشید تا با بررسی موقعیت و مزیت‌های هر کدام بتوانید بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال انتخاب کنید.

همانطور که می‌دانید بازار خرید ویلا در شمال با توجه به این حجم متقاضیان بسیار داغ است و شهرهای مختلف آن همچنان ظرفیت پذیرش سرمایه‌داران و خریداران برای سرمایه‌گذاری را دارد. اما برای اینکه یک سرمایه‌گذاری پرسود را داشته باشید حتما از افرادی که در این زمینه اقتصادی تجربه کافی داشته و شناخت لازم از مناطق مختلف شمال دارند، استفاده کنید تا معامله‌ای موفق و امن را تجربه کنید.

منبع: خرید ویلا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر