سالار دیونی | معرفی سالار دیونی | عکس های سالار دیونی

بزرگترین آینه طبیعی جهان با چشم‌اندازی بی‌ انتها + عکس

تجربه ای سرشار از شگفتی به نقطه‌ای عجیب در دنیا، شهری که 2 تا آسمون داره و به سرزمین آینه ای معروفه!

ویکی گردی:

مسطح ترین مکان توریستی جهان، سالار دیونی یکی از مناطق توریستی کشور بولیوی است که این امکان را به بازدیدکنندگانش می دهد که احساس کنند روی آب قدم می زنند. سالار دیونی که از مسطح ترین مکان های جهان به شمار می رود، در ایام بارانی سال و هنگامی که سطح آن با لایه نازکی از آب پوشیده شده، به دلیل عدم حرکت آب مانند آیینه عمل می کند و عکس آسمان را به زیبایی بازتاب می دهد و تصاویر جذابی ایجاد می کند. در ادامه این مطلب از سایت ویکی گردی می توانید عکس های شگفت انگیز سالار دیونی را تماشا کنید.

سالار دیونی یکی از بی‌نظیرترین چشم اندازهای کره زمین است که در منطقه آمریکای جنوبی و درقسمت جنوب غربی کشور بولیوی و نزدیکی کوه‌های آند قرار دارد.

از ساحل شیشه ای چی میدونی؟ | معرفی ساحل شیشه ای + عکس

سالار دیونی

این منطقه با وسعتی در حدود 10582 کیلومتر مربع بزرگترین کویر نمک جهان است که از تبخیر دریاچه‌های ماقبل از تاریخ برجا مانده است. شاید از شنیدن نام کویر نمک تعجب کرده‌اید و با خودتان می‌گویید وسط کویر چطور ممکن است دو آسمان وجود داشته باشد؟ نکته جالب ماجرا اینجاست که زمین این منطقه دارای پوسته ضخیمی از نمک است و روکشی از الگوهای نمکی چند ضلعی دارد که در امتداد افق گسترش یافته است.

در زمان‌های مشخصی از سال، دریاچه‌هایی که در اطراف این منطقه قرار دارند، به سمت این کویر نمکی سرازیر می‌شوند و لایه نازکی از آب روی این سطح نمکی ایجاد می‌شود. همین لایه نازک آب، زمین را به یک آیینه تبدیل می‌کند که تصویری از آسمان بالای سرش را بازتاب می‌کند. شگفت انگیز نیست؟

ساحل پاپ کورن؛ غیر معمول ترین ساحل روی زمین + عکس

سالار دیونی

سالار دیونی که گویی به این دنیا تعلق ندارد، بزرگترین صحرای نمک جهان است؛ بنابراین منبع عظیمی برای استخراج نمک، لیتیوم، پتاسیم، منیزیم و عناصری است که برای ساخت باطری‌های لب تاپ، گوشی‌های هوشمند و ماشین‌های برقی از آنها استفاده می‌شود و کارگران محلی این عناصر را از زمین استخراج می‌کنند. باور کنید سالانه حدود 10 میلیون تن نمک از این سرزمین استخراج می‌شود. همچنین زیبایی محسور کننده این منطقه موجب می‌شود سالانه و به خصوص در فصول سرریز آب رودخانه‌ها، توریست‌های زیادی به اینجا سفر کنند تا سفری رویایی و فراموش نشدنی به این بهشت زیبا داشته باشند.

عکس هایی که زیبایی سالار دیونی رو به رخ میکشن

منبع: فرارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر