دریاچه های ایران | عکس دریاچه های ایران در پاییز

تجربه حال و هوای پاییزی با سفر به دریاچه های ایران !

یهترین زمان سفر به این دریاچه ها، پاییز است که این فرصت را برای مسافران فراهم می‌کنند که از آب و هوای خنک در دل طبیعت و تماشای پرندگان و گونه‌های گیاهی پاییزی، بهره ببرند.

دریاچه در پاییز
ویکی گردی:

دریاچه های ایران یکی از بهترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری کشور است که در طول سال، بسیاری از گردشگران و مسافران چه داخلی و چه خارجی، برای دیدن دریاچه های ایران به شهرهای مختلف ایران سفر می کنند. بهترین زمان سفر به این دریاچه ها در پاییز است. اگر شما هم طرفدار محیط زیست هستید و دوست دارید تا در سفر بعدی خود در پاییز به یکی از دریاچه های ایران دیدن کنید، با ما همراه باشید.

 

1. دریاچه آویدر

 دریاچه آویدر

دریاچه آویدر، آبی است که پشت سد خاکی به همین نام جمع شده است. اداره آب منطقه این سد خاکی را برای تأمین آب مورد نیاز برای کشاورزی روستاییان احداث کرد. آویدر حالا به یک دریاچه دائمی تبدیل شده است که در همه فصل‌های سال آب دارد. البته از آنجایی که این سد و دریاچه در نزدیکی روستای صلاح الدین کلا قرار دارند، با نام دریاچه و سد صلاح الدین هم شناخته می‌شوند.

پارک چهل بازه مشهد، رویایی ترین لوکیشن عکاسی در پاییز! + عکس

این دریاچه حدود ۱۲۵متر از سطح دریا بالاتر است و ۳۸هکتار وسعت دارد. اندازه آن تقریبا به اندازه دو سوم دریاچه ارومیه است. اطراف دریاچه را سبزه‌زارها و جنگل‌ها پر کرده‌اند. اگر از ورودی اصلی به سمت دریاچه آویدر بروید، درختان در دامنه کوه‌ها روبه‌روی شما و سمت دیگر دریاچه قرار دارند و در سمت خودتان علفزارهایی است که امکان پیک‌نیک و کمپ اطراف دریاچه را فراهم می‌کند.

برای رفتن به این دریاچه، ابتدا باید وارد آزادراه تهران- شمال شوید و تا رسیدن به چالوس رانندگی کنید. سپس از چالوس به نوشهر بروید و به سمت پارک جنگلی سیسنگان برانید. بعد از عبور از سیسنگان به روستای صلاح الدین می‌رسید. بعد از ورود به روستا باید به چپ بپیچید و وارد فرعی دریاچه سد آویدر شوید.

 

2. دریاچه ویستان

دریاچه ویستان

شهرستان رودبار بزرگ‌ترین شهرستان استان گیلان، در جنوب رشت قرار دارد و مرکز آن شهر رودبار است. این شهرستان به جهت برخورداری از جاذبه‌های طبیعی فراوان همچون ییلاق، رود، دریاچه، جنگل و چشمه‎، یکی از مقاصد مهم گردشگری شمال کشور و جاهای دیدنی گیلان محسوب می‌شود.

دریاچه ویستان یکی از جاذبه‌های طبیعی و جوان رودبار است که در بخش خورگام و شهر بره‌سر (براسر) قرار دارد. دریاچه یسان، استخر ویستان، استخر بره سر و دریاچه بره سر همه نام‌های دیگر این دریاچه هستند.

دریاچه ویستان رودبار طبیعی و رهاورد زلزله است. این دریاچه بعد از جاده‌ای سنگلاخی، در دامنه کوه و در دل جنگل‌های انبوه راش قرار دارد. دور بودن از منطقه شهری و سختی دسترسی سبب شده‌اند تا ویستان به منطقه‌ای بکر، با آب و هوای پاک و بدون آلودگی‌های انسانی تبدیل شود. شکوه و زیبایی استخر بره سر در هوای مه‌آلود و ابری دو چندان می‌شود. در روزهای آفتابی دریاچه ظاهری آیینه‌ای پیدا کرده و تصویر آسمان و درختان اطراف را منعکس می‌کند.

بهترین تفریحات آنتالیا که خوراک سفرهای پاییزن! + عکس

3. دریاچه الیمالات

 دریاچه الیمالات

دریاچه‌ الیمالات از جاذبه های گردشگری استان مازندران محسوب می‌شود و در هشت کیلومتری مسیر نور به چمستان، در جنوب دو راهی منتهی به روستای کارگرکلا قرار دارد. فاصله‌ دریاچه با جاده حدود سه کیلومتر است.

برای دسترسی به دریاچه، در مسیر نور به چمستان پیش برانید. پس از طی هشت کیلومتر، درون فرعی دریاچه بپیچید. اگر از مسیر نور راهی این مکان نیستید و مستقیما از تهران قصد بازدید از آن را دارید، از جاده هراز عازم آمل و از کمربندی آمل، وارد چمستان شوید. از چمستان به‌سمت نور حرکت کنید. پس از حدودا ۴۰ دقیقه رانندگی، نرسیده به نور، وارد فرعی دریاچه الیمالات در سمت چپ جاده شوید. 

گردشگاه دریاچه الیمالات در دل جنگل واقع شده ‌است. در آنجا همه چیز برای چند ساعت تفریح و البته آرامش مهیا است. بعد از پارک اتومبیل، باید مسیری پنج دقیقه‌ای را پیاده‌‌روی ‌کنید و بعد از طی این مسافت، از بلندی به‌سمت پایین (محل دریاچه) هدایت می‌شوید. پلی زیبا شما را به آنجا وصل می‌کند. زیر پل سدی قرار دارد که گاهی اوقات پرآب است. پس از پشت‌ سر گذاشتن چند پله به سنگ‌‌های زیبای کنار رودخانه نزدیک می‌شوید.

تجربه پاییز گردی جذاب در روستای فشکور!

4. دریاچه برنجستانک

دریاچه زیبا

دهکده توریستی برنجستانک، همچون بهشتی گمشده در ارتفاعات سوادکوه پنهان شده است. این دهکده توریستی زیبا و جذاب که جزو جاهای دیدنی‌ مازندران محسوب می‌شود، مجموعه‌‌ کاملی از طبیعت بکر، تفریحات متنوع و اقامتگاه‌هایی مجهز را برای گردشگران فراهم کرده است. دهکده تفریحی برنجستانک از محبوب‌ترین مناطق طبیعت‌گردی اطراف تهران به شمار می‌رود. سفر به برنجستانک برای تفریح و گذران اوقات در دامان آرامش‌بخش طبیعت، یکی از گزینه‌های انتخابی پایتخت‌نشینان برای تعطیلات پایان هفته است.

برنجستانک، روستایی با طبیعت زیبا و سرسبز در بخش نارنجستان سوادکوه است. این روستای خوش‌آب‌وهوا در ۲۲ کیلومتری قائم شهر قرار دارد. دهکده توریستی برنجستانک را به‌دلیل طبیعت فوق‌العاده منطقه و حضور تعداد زیاد گردشگران، اخیرا در سوادکوه بنا کردند. جمعیت روستای برنجستانک در سرشماری سال ۱۳۹۵، در حدود ۳۵۰ نفر برآورد شده است.

6 تا از برترین شهرهای اروپایی برای سفر پاییزی + عکس

5. دریاچه چورت

دریاچه چورت

دریاچه چورت دریاچه‌ای کوچک در انبوه جنگل‌های مازندران است و یکی از بهترین مقاصد برای تور طبیعت‌گردی به شمار می‌رود. دریاچه‌ای که با وجود وسعت کم، آینه تمام قدی است از تمام افسون‌هایی که طبیعتی بکر می‌تواند در خود جای دهد. حوالی صبح که مه رقیقی روی سطح آب پرسه می‌زند و صدای آواز پرندگان به‌آرامی به گوش می‌رسد، آرامش آن دوچندان می‌شود. دریاچه چورت یا «میانشه» همیشه زیبا و دیدنی است؛ اما بهار و به‌ویژه پاییز آن حکایت دیگری دارد. پاییز دریاچه چورت سمفونی رنگ‌ها است

این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دورتادور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته‌ است. شکل هندسی دریاچه به‌شکل بیضی کشیده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است. ماهی‌های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌ است و برخی هم بر اثر جابه‌جایی تخم آن‌ها توسط پرندگان و انتقال آن‌ها به درون دریاچه به وجود آمده‌اند و طی سالیان بر اثر تولید مثل به جمعیت‌شان افزوده‌اند. ازاین‌رو، امکان ماهیگیری در این دریاچه وجود دارد.

معرفی ده تا از بهترین مکان های پاییزی

6. دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار

استان گیلان تکه‌ای از بهشت در شمال کشور است و جای‌جای آن، پر از جاذبه‌های طبیعی حیرت‌انگیزی است که هر سال، گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند. روستای سقالکسار و سد خاکی مشهور آن، یکی از دیدنیهای رشت است که بهتر است در سفر به این شهر، تماشای آن را از دست ندهید. 

روستای سقالکسار در فاصله بسیار کوتاهی از رشت، مکانی بی‌نظیر با امکانات مناسب است. دریاچه سقالکسار، پاک‌ترین دریاچه گیلان، شاید برای شما بسیار آشنا باشد؛ بله درست حدس زدید، این دریاچه لوکیشن فیلم ماهی و گربه است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را به سفری به میان این دریاچه نیلگون ببریم که آیینه‌ای شفاف از زیبایی‌های اطراف است و انعکاس درختان انبوه در آن، آرامش و سکونی عجیب را به گردشگران هدیه می‌کند؛ چشم‌اندازی که نمی‌توان از آن چشم برداشت.

منبع: کجارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر