چشم شیطان | دریاچه چشم شیطان | چشم شیطان چین | چشمه آیکن

چشم شیطان در چین گردشگران را جادو می‌ کند + عکس

اگر دلتان می‌خواهد با یکی از مرموزترین و ترسناک‌ترین نقاط دنیا آشنا شوید، با ما در این مقاله همراه باشید. تا دریاچه چشم شیطان را به شما معرفی کنیم.

چشم شیطان
ویکی گردی:

چشمه آیکن در شهر منگیا، شمال غربی استان چینگ های چین حاوی سطوح بالایی از گوگرد بوده و به نام های چشم شیطان و اشک فرشته معروف است. این منطقه به دلیل وجود چشم شیطان مورد توجه گردشگران قرار دارد. در ادامه می توانید عکس های چشم شیطان را ببینید.

چرا به این دریاچه چشم شیطان می‌گویند؟

حتما برایتان این سوال پیش‌آمده که چرا این دریاچه چنین نام ترسناکی را به خود را گرفته است؟ حقیقت این است که شکل ظاهری و آب بدبو و بدمزه‌ و البته سمی‌ای که از این دریاچه می‌جوشد و بیرون می‌آید سبب شده که این دریاچه چنین نام ترسناکی را به خود بگیرد.

چشم شیطان

چیزی که در اصل باعث بوی عجیب آب این دریاچه شده است، وجود مقدار زیادی گوگرد در آب این چشمه جوشان است که سبب شده رنگ آن بعد از تماس با خاک اطراف چشمه تبدیل به قرمز تیره و زرد شود. شباهت عجیب شکل این دریاچه به چشم انسان درحالی‌که آبی تیره از آن می‌جوشد و رسوباتی قرمزرنگ در زمین‌های اطراف آن به‌جا می‌گذارد چنان‌که هرکس از بالا به آن نگاه کند چشمی آتشین را می‌بینید که گویی به خون نشسته است، باعث شده که به چشم شیطان معروف شود.

چشم شیطان

حقیقت درباره این دریاچه زمانی ترسناک‌تر می‌شود که بدانید آب این چشمه مدام  در حال جوشش است و آبی که از آن بیرون می‌ریزد به دلیل مسطح بودن زمین‌های اطراف تا فاصله بسیار زیادی پیشروی کرده و باعث بایر شدن زمین‌های اطراف شده است. هیچ گیاهی اطراف دریاچه نمی‌روید و هیچ حیوانی جرئت نزدیک شدن به آن را ندارد. عمق این چشمه مرموز و عجیب به 647 متر نیز می‌رسد.

چشم شیطان

با تمام این‌ها همین آب سمی باعث خلق مناظر عجیب و بی‌نظیری در اطراف چشمه شده است. گویی خالق هستی قلم‌به‌دست گرفته و تمام زمین‌های اطراف این چشمه را رنگ‌آمیزی کرده است.

چشم شیطان

منبع: دلتامگ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر