جاده های خطرناک | ترسناک ترین جاده

5 جاده ترسناک دنیا که جان انسان‌ ها را می‌ گیرند + عکس

در این مقاله قرار است با خطرناک ترین جاده های جهان آشنا شویم که برخی در دل کوهستان و برخی در مناطق شلوغ شهری قرار دارند.

جاده های خطرناک
ویکی گردی:

تا حالا درمورد خطرناک ترین جاده های جهان چیزی شنیدین؟ سفر و دیدن مناظر بکر تجربه‌ای هیجان‌انگیز است، اما گاهی ممکن است به حادثه‌ای تلخ منجر شود. خطرناک ترین جاده های جهان وجود دارند که به‌رغم زیبایی بی‌اندازه‌شان، شاید ارزش به‌ خطرانداختن جان را نداشته باشند. با ما همراه باشید تا با خطرناک ترین جاده های جهان آشنا شود.

۱. جاده کیلار به پانگی در هند

جاده کیلار به پانگی صدرنشین فهرست خطرناک ترین جاده های دنیاست و مناسب افرادی است که از جان خود سیر شده‌اند. عرض این جاده سنگی تنها کفاف یک خودرو جیپ را می‌دهد و خطایی کوچک در هنگام رانندگی کافی است تا ماشین به دره ۶۰۰متری پرت شود. جاده کیلار به پانگی به حدی دلهره‌آور است که حتی تماشای فیلم‌های عبور از این جاده هم مو به تنتان سیخ می‌کند. این مسیر خطرناک ۱۱۲کیلومتری هیچ گاردریلی ندارد و سنگی و گِلی‌بودن آن خطر جاده را دوچندان کرده است.

جاده کیلار به پانگی در هند

۲. جاده یونگاس شمالی در بولیوی

جاده یونگاس شمالی (North Yungas) به «جاده مرگ» شهرت دارد و همین لقب کافی است تا آن را در فهرست خطرناک ترین جاده های جهان قرار دهیم. این جاده خطرناک و باریک روزگاری جاده اصلی به پایتخت کشور بولیوی، لاپاز، بود و هرساله جان تعداد زیادی از مردم را می‌گرفت. اکنون به‌جز مردم بومی که از این مسیر عبور می‌کنند، بسیاری از دوچرخه‌سواران حرفه‌ای نیز خود را با جاده مرگ به چالش می‌کشند تا سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ قربانی بگیرد. این جاده ۸۰کیلومتری تعداد زیادی پیچ‌های فوق‌العاده تند دارد و نداشتن گاردریل به خطر آن افزوده است. در قسمت‌های مختلف جاده، یادبودهایی برای افراد ازدست‌رفته به چشم می‌خورد که خود احساس دلهره‌آوری ایجاد می‌کند.

جاده یونگاس شمالی در بولیوی

۳. جاده زوجی لا در هند

خطرات این جاده به شیب تند و نداشتن گاردریل و آسفالت ختم نمی‌شود و مسئله‌ای که آن را خطرناک‌تر می‌کند، آب‌وهوایش است. جاده زوجی لا (Zoji La) که شهرهای سرینگر و لِه را به هم متصل می‌کند، در زمستان به‌خاطر بارش شدید برف بسته می‌شود. این جاده مرگبار در ارتفاع ۳هزارمتری قرار دارد و در برخی نقاط آن حتی نگاه‌کردن به پایین دشوار و ترسناک است. خوشبختانه جاده زوجی لا فقط ۹ کیلومتر است؛ البته ۹ کیلومتری زیگزاگی و دشوار.

جاده زوجی لا در هند

۴. تونل گولیانگ در چین

قدمت این تونل به حدود ۵۰ سال پیش برمی‌گردد، یعنی زمانی که گروه ۱۳نفره‌ای از بومیان استان هنان چین تصمیم به ساخت تونل گرفتند. تونل گولیانگ (Guoliang) پس از ۵ سال و کشته‌شدن چند تن از سازندگان آن، با انفجار سنگ‌ها ساخته شد. این تونل حدود ۱٫۲ کیلومتر طول، ۵ متر ارتفاع و ۳ متر عرض دارد که به‌سختی ۲ ماشین را هم‌زمان از خود عبور می‌دهد. در روزهای بارانی بابت مسیر بسیار لیز و مه شدید، خطر عبور از این تونل دوچندان می‌شود.

تونل گولیانگ در چین

۵. بزرگراه لنا و کولیما در روسیه

این جاده ترکیبی از بزرگراه لنا (Lena) و کولیما (Kolyma) به وجود آمده است و شهرهای نِوِر و ماداگان را به هم متصل می‌کند. این ۲ شهر در سیبری قرار دارند و از سردترین نقاط جهان هستند. این مسیر ۳هزارکیلومتری لقب «جاده استخوان‌ها» را از آن خود کرده است و چنین نامی کافی است تا ترس به دل مخاطب بیفتد. در واقع جاده استخوان‌ها از رودی می‌گذرد که تنها هنگامی می‌توان از آن عبور کرد که یخ به‌اندازه کافی سخت باشد. این جاده از ماه دسامبر تا آوریل باز است، اما زیاد پیش می‌آید که یخ بشکند و جان مسافران را بگیرد. در روزهای بارانی جاده لنا و کولیما وضعیت وحشتناکی پیدا می‌کند و به دنبال آن ترافیک زیادی ایجاد می‌شود. متأسفانه این ترافیک طولانی‌مدت به فرصتی برای افراد تبدیل شده است تا از ماشین‌های دیگر دزدی کنند.

بزرگراه لنا و کولیما در روسیه

منبع: چطور
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر