گیاهان آپارتمانی | گیاهان آپارتمانی مناسب

چه گیاهی برای آپارتمان مناسب است؟ | معرفی انواع گیاهان آپارتمانی

قبل از خرید گیاه باید عوامل متعددی را برای نگهداری گیاهان آپارتمانی در نظر بگیریم. با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی
ویکی گردی:

گیاهان آپارتمانی مناسب خود را چگونه پیدا کنم؟ چه گیاهان آپارتمانی برای من مناسب است؟ با چند جستجوی ساده در فضای وب می بینید که یکی از مشکلات افراد انتخاب گیاهان آپارتمانی مناسب برای منزل است. حتی اگر عبارت انگلیسی How to choose houseplants جستجو کنید میبینید که این سردرگرمی در انتخاب گل آپارتمانی مناسب، مسئله‌ای است که بسیاری از مردم با آن روبرو هستند.

قبل از خرید گیاه باید عوامل متعددی را برای نگهداری گیاهان آپارتمانی در نظر بگیریم: از جمله محل نگهداری، میزان نور، میزان رطوبت، میزان آبیاری، آفت‌ها و بیماری‌ها. این موارد جز نکات و الزامات اولیه برای رشد گیاهان است. اما مورد مهم بعدی این است که گیاهان مناسب آپارتمان چه گیاهانی است؟ عواملی برای انتخاب این گیاهان وجود دارد که در ادامه آن‎‌ها را بررسی می‌کنیم.

گیاهان آپارتمانی خنک کننده مناسب کاهش دمای هوا 

برای انتخاب گیاهان آپارتمانی اولین شرط در نگهداری، محیط است. ابتدا بررسی کنید در چه محیطی قصد دارید از گیاه نگهداری کنید.

محیط نگهداری گیاه، تاثیر مستقیمی در انتخاب نوع گیاه دارد؛ به عنوان مثال در محیط گرم و خشک، گیاهانی که از نور فراری هستند را نباید نگهداری کرد. پس قبل از اینکه اقدام به خرید گیاه کنید چند دقیقه‌ای صبر کنید تا ۳ موردی که در مورد محیط زندگی گیاه نام می‌بریم را با محیط خود بررسی کنید.

الف- میزان رطوبت در محل نگهداری گیاه

محیط و محل زندگی خود را بررسی کنید، آیا خانه شما مرطوب است؟ یا به علت وجود وسایل گرمایشی خشک و یکنواخت است؟ برای هر یک از این دو مورد، گیاه مناسب آپارتمان وجود دارد، تنها کافی است، تحقیق کنید و گیاه مناسب آپارتمان خود را پیدا کنید.

گیاهانی که نیاز به محیط مرطوب دارند گیاهانی که نیاز به محیط گرم و خشک دارند
پتوس پرنده بهشتی
ماداگاسکار نخل راپیس
بامبو فیلودندرون
آدنیوم انواع کاکتوس

 

ب- درجه حرارت در محل نگهداری گیاه

میزان حرارت خانه، نقش تاثیرگذاری در ماندگاری و رشد گیاه دارد. قبل از انتخاب گیاهان آپارتمانی، درجه حرارت موردی تاثیرگذار است. در فصول سرما درجه حرارت رادیاتورها بسیار زیاد است و محیط خانه گرم و خشک است. در این فصل باید مراقب گیاهان باشید؛ زیرا خاک گلدان در این دما به سرعت خشک می‌شود.

معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم و زیبا، مناسب برای هدیه + عکس

اگر تهویه خانه مناسب و استاندارد باشد، هوا در رفت و آمد است. نگهداری گیاهان در چنین محیطی بیشتر توصیه می‌شود.

گیاهان مقاوم در سرما گیاهان مقاوم در گرما
کاکتوس گوشتی پر سیاوشان
فیلودندرون کاکتوس کریسمس
شفلرا یشم
زامیو کالکاس زاموفیلیا

اگر گیاه مناسب هر درجه حرارتی را انتخاب نکنید ممکن است گیاهان خشک و ریشه‌ آن از بین برود و یا گیاه یخ بزند. پس قبل از خرید گیاه حتما درجه حرارت و میزان رطوبت محیط را بررسی کنید.

ت- بررسی طول و عرض گیاه با محیط نگهداری در انتخاب گیاهان آپارتمانی

مسئله مهمی است که بدانید، گیاه مناسب آپارتمان را در چه محلی می‌خواهید نگه‌دارید! طول و عرض گونه‌های متفاوت گیاهان با هم یکسان نیستند.

اگر به دنبال گیاهی می‌گردید که روی میز ناهار خوری یا میز وسط بگذارید بهتر است از گیاهان کوتاه قد استفاده کنید، گیاهانی با قد بلند اگر در چنین جایگاهی قرار داشته باشد زیبایی خود را از دست می‌دهد.

در ادامه چند مورد از گیاهانی که مناسب این فضا است را نام می‌بریم:

علت زرد شدن برگ دیفن باخیا چیست؟ + روش درمان آفات

گیاهانی با قد بلند برای کف و گوشه‌های دیوار گیاهان آپارتمانی با قد کوتا برای میز پذیرایی
فیکوس بنجامین گل آپارتمانی رشته مروارید
فیکوس کاکتوس‌ها
اسپاتی فیلوم کراسولا
فیلودندرون ارکیده

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر