جاده های ایران | عکس جاده های خطرناک ایران

۱۰ تا از مرگبار ترین جاده های ایران + عکس

اینجا به معرفی ۱۰ تا از ترسناک ترین و خطرناک ترین جاده های ایران می پردازیم.

جاده های ایران
ویکی گردی:

در این مطلب از سایت ویکی گردی با معرفی خطرناک ترین جاده های ایران با ما همراه باشید. جاده‌های خطرناک مختلفی در استان‌های گوناگون کشور وجود دارند که هر کدام از این جاده‌ های ایران تاکنون شاهد تعدادی زیادی تصادف خطرناک و تلفات وحشتناکی بوده‌اند. در این قسمت تعدادی از این جاده‌ های ایران را معرفی می‌کنیم تا به هنگام سفر در آن‌ها تمام جوانب احتیاط را به جا آورید.

سفر‌های جاده‌ای جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. به خصوص اگر جاده زیبا باشد خودش تبدیل به یکی از جاذبه‌های اصلی سفر می‌شود. بیشتر جاده‌های زیبا در دل طبیعت قرار گرفته‌اند و دسترسی به آن‌ها سخت است. رانندگی در این جاده‌ها با هیجان زیادی همراه است و متاسفانه خطر زیادی دارد.

10 تا از زیبا ترین و رویایی ترین خیابان های رنگی جهان + عکس

راننده‌هایی که راهی این مسیرها می‌شوند باید تجربه زیادی داشته باشند و در شرایط آب‌و‌هوایی نامناسب حتما با تجهیزات کافی راهی سفر شوند. از طرفی چون امکان وقوع حادثه زیاد است باید حتما بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه داشته باشند.

لیست خطرناک‌ ترین جاده‌های ایران

۱- جاده چالوس، پرخاطره‌ترین جاده در ایران

جاده‌ای به طول ۱۶۰ کیلومتر که در استان‌های البرز و مازندران قرار دارد. جاده چالوس را می‌توان یکی از زیباترین و در عین حال خطرناک ترین جاده های ایران دانست. مسیری که از یک طرف پر از دره‌ها و گردنه‌ها است و از طرف دیگر به‌خاطر شرایط جوی نامناسب در آن هر لحظه امکان ریزش سنگ یا بهمن وجود دارد. راهی باریک و پر پیچ و خم که هر سال میلیون‌ها نفر از آن عبور می‌کنند و در روزهای تعطیل همیشه ترافیک است.

جاده+چالوس

۲- گردنه اسدآباد- همدان، فریبنده و خطرناک

این جاده بین شهرهای کرمانشاه و همدان قرار دارد و طول آن در حدود 200 کیلومتر است. این جاده در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در روزهای برفی و بارانی بسیار لغزنده است. علت اصلی خطرناک بودن این جاده، استاندارد نبودن و مشکلات زیرساختی آن است. در گردنه اسدآباد همدان آمار تصادف بالا است و  متاسفانه عده زیادی جان خود را از دست می‌دهند یا دچار آسیب‌های جبران نشدنی می‌شوند.

گردنه اسدآباد

۳- جاده اهر-هریس تبریز یا جاده مرگ آذربایجان

راهی در استان آذربایجان شرقی که 140 کیلومتر ادامه دارد. این جاده راه ارتباطی تبریز با سایر شهرهای اطراف است اما به‌دلیل آمار تصادفات بالا به نام جاده مرگ آذربایجان شهرت دارد و جزو خطرناک ترین جاده های ایران است. جاده اهر از مناطق بسیار زیبایی عبور می‌کند و طبیعت بسیار بکر و زیبایی دارد. تلفات از سوانح جاده‌ای در این مسیر نیز به میزان قابل توجهی بالا است و بهتر است حین عبور از مرتب توقف کنید و بعد از رفع خستگی و لذت بردن از طبیعت به راهتان ادامه دهید.

جاده اهر

50 تا از وحشتناک ترین ساختمان های دنیا + عکس

۴- جاده هراز

جاده هراز یکی دیگر از مسیرهای شمالی کشور است که در استان‌های تهران و مازندران قرار دارد. این جاده حدود 130 کیلومتر بوده ولی پیمودن آن دو تا سه ساعت زمان می‌برد. در ایام تعطیلات این زمان بیشتر هم می‌شود؛ چراکه پیچ و خم بسیار زیادی دارد. آمار تصادف در این جاده بسیار بالا است، البته اقدامات مختلفی برای کاهش این آمار انجام شده است اما باز هم به علت زیرساخت‌های غیراستاندارد، درصد زیادی از تصادفات کشور در جاده هراز رخ می‌دهند.

جاده هراز

۵- جاده میانه-زنجان از خطرناک ترین جاده های ایران

از دیگر جاده‌های خطرناک کشورمان می‌توانیم به جاده میانه به زنجان اشاره کنیم. این جاده یکی از مسیرهای رسیدن به استان‌های شمال غربی بوده و میزان تردد در آن بسیار بالا است. قسمت‌های مختلفی از این جاده متأسفانه به‌خوبی ترمیم نشده‌اند و از شرایط مناسبی برخوردار نیستند. همین موضوع هم باعث شده تا در مواقع بارندگی جاده بسیار لغزنده شود و آمار تصادفات در آن بالا رود. رانندگی ایمن و با سرعت کم به شما کمک می‌کند تا به سلامت از این جاده عبور کنید.

جاده میانه

۶- جاده سبزوار-گناباد، سرابی بی‌انتها

همیشه تردد بالا و پیچ و خم‌ها باعث بروز تصادف نمی‌شوند. در برخی از جاده‌های خطرناک مثل سبزوار گناباد میزان تردد کم است که همین باعث سرعت بالای رانندگان و عدم کنترل مناسب اتومبیل می‌شود. این جاده 280 کیلومتر بوده و تماما از کویر می‌گذرد. به همین خاطر باعث خستگی و خواب‌آلودگی راننده و ایجاد حادثه می‌شود.

جاده سبزوار

۷- گردنه حیران، احاطه شده در مه

جاده گردنه حیران از استان‌های گیلان و اردبیل عبور می‌کند و یکی از زیباترین جاده‌های ایران است. در اغلب روزهای سال این مسیر پوشیده از مه است و دید رانندگان به حداقل می‌رسد. همچنین در روزهای بارانی این مسیر بسیار لغزنده خواهد شد. پس حین عبور از آن باید با نهایت دقت رانندگی کرد.

گردنه حیران

۸- جاده سیرجان بندرعباس

این جاده از مسیرهایی است که ماشین‌های سنگین و باری بسیار در آن رفت و آمد می‌کنند. به همین دلیل خطرهایی را برای ماشین‌های سواری به همراه دارد. جاده سیرجان بندرعباس اصلی‌ترین مسیر به سمت بندرعباس است و به دلیل وجود ماشین‌های سنگین و باری همواره پرتردد و با ترافیک بالا است. بیشترین دلیل تصادف در این جاده را سبقت‌های غیرمجاز می‌دانند.

جاده سیرجان

۹- جاده سلفچگان – قم، خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی

جاده سلفچگان-قم هم در بین خطرناک ترین جاده های ایران قرار می‌گیرد. این شهر با قم ۳۵ کیلومتر فاصله دارد و متاسفانه پر از جاده‌های خطرناک است. این جاده به داشتن پیچ‌ها و چاله‌ها و فراز و نشیب‌های کوچک، اما غیرقابل پیش‌بینی معروف شده و اکثر تصادفات در آن، به این دلایل صورت می‌گیرند. همواره توصیه می‌شود که در این مسر، میزان احتیاط خود را چند برابر و از رانندگی در شب هم خودداری کنید.

معرفی ۴ تا از مناطق جن زده ایران که وحشت به دلتان می اندازد + فیلم

جاده سلفچگان

۱۰ -جاده جنگل گلستان – بجنورد در صدر اخبار حوادث

یکی دیگر از راه‌های پر ترافیک و خطرناک که به خاطر مسدود شدن‌های پی در پی در صدر اخبار حوادث کشور قرار می‌گیرد، جاده جنگلی گلستان – بجنورد است. نرخ تصادف و مرگ متاسفانه در این محور زیاد است. از طرفی عرض جاده باریک است و از طرف ذیگر عبور و مرور ساکنین منطقه از میان جاده و بین ماشین‌های عبوری احتمال افتادن اتفاقات ناگوار را افزایش می‌دهد.

جاده جنگل گلستان

فرقی نمی‌کند که از کدام یک از خطرناک ترین جاده های ایران قرار است به مقصد برسید. همیشه باید نکات ایمنی را رعایت کنید و در فصل زمستان تهجیزات لازم را به همراه داشته باشید تا با خاطری آسوده و سلامت سفر را تمام کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر