کم خونی | درمان کم خونی | درمان کم خونی با میوه ها

اگه کم خونی داری این میوه های تابستونی رو فراموش نکن!

در تابستان میوه های متنوعی داریم که هر کدام خواص زیادی برای درمان کم خونی دارند. در ادامه این میوه ها را معرفی خواهیم کرد.

کم خونی
ویکی گردی:

ممکن است گاهی از خوردن میوه غافل شوید. اما فراموش نکنید که میوه ها روش درمان طبیعی کم خونی است. به خصوص در فصل تابستان که تنوع میوه ها در بازار زیاد است، شما می توانید از این میوه ها برای درمان کم خونی بهره ببرید. در ادامه میوه های که می توانند کم خونی را درمان کنند، معرفی خواهیم کرد.

درمان کم خونی با میوه های تابستانی

بر اساس تحقیقات متخصصان، بیشتر کم خونی‌ها ناشی از کمبود آهن است. برای سوخت رسانی آهن در بدن، اسید اسکوربیک یا همان ویتامین ث معروف، به عنوان یک حامل، وظیفه‌ی مهمی بر عهده دارد، منبع این ویتامین حیاتی، میوه‌ها مخصوصا میوه‌های خون‌ساز  هستند. فقط با افزودن میوه در رژیم غذایی روزانه می‌توان تعداد گلبول‌های قرمز و همینطور اسید اسکوربیک در بدن را بالا برد و از شر کم خونی و علائم ناراحت کننده‌اش راحت شد.

برای جبران کم خونی این مواد غذایی را بخورید

زردآلو

زردآلو از سری میوه‌هایی است که چه در زمانی که تر و تازه است و چه در زمانیکه خشک شده و بصورت برگه مصرف می‌شود منبع آهن به حساب می‌آید. اگر برای درمان کم خونی به دنبال یک میوه‌ی مناسب هستند میوه‌ی زردآلو انتخاب مناسبی است، خوشبختانه در زمانیکه زردآلوی تازه در دسترس نیست می‌توان بجای آن از برگه‌ی زردآلو استفاده کرد. هر ۱۰۰ گرم زردآلو، حاوی ۳۵ میلی گرم آهن است.

زردآلو

توت فرنگی

توت فرنگی‌ها نه تنها حاوی مقدار کافی آهن هستند (حدود ۵۵ میلی گرم آهن در هشت عدد توت فرنگی)، بلکه به بهبود جذب آهن در بدن نیز کمک می‌کنند. توت فرنگی جزو میوه‌هایی است که دیابتی‌ها می‌توانند بدون نگرانی از افزایش قند خون از خوردن آن‌ها لذت ببرند. ظاهر جذاب و خوش رنگ، استفاده از این میوه را برای درمان کم خونی و دیابت کودکان آسان ساخته است.

توت فرنگی

گیلاس

گیلاس یکی دیگر از شگفتی‌های طبیعت برای درمان کم خونی است. طبق تحقیقات کارشناسان تغذیه، گیلاس سرشار از آهن و مواد آلی است. گیلاس علاوه بر افزایش آهن در بدن، وظیفه‌ی تصفیه خون را نیز به عهده دارد. با مصرف گیلاس، مواد آلی آن به منظور تصفیه و پاک سازی خون وارد کبد و قلب می‌شوند.

انجیر

انجیر از آن میوه‌های ناب است که با طعم خوب و شیرینش مرحم خیلی از دردها است. درمان کم خونی  یکی از ویژگی‌های انجیر به حساب می‌آید. درمان مشکلات گوارشی، سلامت قلب، کنترل فشار خون، درمان تنبلی کبد، تقویت سیستم ایمنی فقط گوشه‌ای از فواید استفاده از انجیر است.

بگو چی هوس کردی تا بگم بدنت چی نیاز داره؟

انجیر

هلو

هلو، منبع غنی ویتامین C، یک میوه دلچسب و خوشمزه برای کم خونی است. همانطور که پرتقال در فصل زمستان بدن شما را در جذب آهن همراهی می‌کند، هلو نیز در فصل تابستان وظیفه‌ی تأمین ویتامین C شما را فراهم می‌کند. این میوه‌ی خون ساز، با کمک به جذب آهن، مانع از تولید گلبول‌های قرمز معیوب در بدن می‌شود. همچنین هلو در کاهش وزن، شفاف شدن پوست و تقویت سلامت چشم نقش بسیار مهمی دارد.

انبه

اگر می‌خواهید دستِ پر به جنگ کم خونی بروید و از این حالت کرختی و خستگی ناشی از کم خونی بیرون بی‌آیید، انبه مصرف کنید. انبه سرشار از آهن است و استفاده از آن در رژیم غذایی زنان باردار و افرادی که از کم خونی رنج می‌برند توصیه می‌شود. بافت نرم و سبک انبه هضم آن را به نسبت موز، برای افرادی که دستگاه گوارش حساسی دارند مناسب‌تر است. درست کردن اسموتی انبه بعد از پیاده روی و باشگاه خیلی دلچسب و مفید است.

انبه

طالبی

یک دسر تازه از ترکیب طالبی، انبه و بلوبری به همراه وعده غذایی تا حد فوق‌العاده‌ای متابولیسم آهن را بهبود می‌بخشد. البته یک لیوان آب طالبی تازه نیز به تنهایی می‌تواند در جذب آهن مؤثر باشد. طالبی یکی از میوه‌های مهم برای درمان کم‌خونی است، فقط صد حیف که مدت کوتاهی مهمان ما است.

اگر کمبود آهن دارید، این غذا را درست کنید

آلو

آلو خشک با وجود آهن و ویتامین C یکی از بهترین عضو لیست میوه‌های خون ساز است. آلوخشک برای افزایش تولید هموگلوبین در خون یک میوه‌ی استثنایی است. نقش مهم آلو در خون سازی مربوط به منیزیم است. آلو خشک و همینطور آلو قطره طلا منبع غنی از منیزیم هستند.

آلو

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر