دستگیر شدن حمید معصومی نژاد | حمید معصومی نژاد در ایتالیا

حمید معصومی نژاد دستگیر شد | قاچاق اسلحه توسط خبرنگار مشهور

حمید معصومی نژاد یکی از خبرنگاران برون مرزی ایرانی است که محبوبیت زیادی بین مردم ایران دارد. دولت ایتالیا، این خبرنگار محبوب را دستگیر و راهی دادگاه کردند. برای خواندن علت دستگیری و نتیجه دادگاه، با ما همراه باشید.

حمید معصومی نژاد
ویکی گردی:

حمید معصومی نژاد یکی از خبرنگاران برون مرزی ایرانی است که در سال 1368 برای تحصیل در رشته پزشکی به ایتالیا مهاجرت کرد اما به دلیل علاقه اش به خبرنگاری، از این رشته انصراف داد و وارد حوضه خبرنگاری شد. حمید معصومی نژاد در حال حاضر یکی از گزارشگران محبوب ایرانی است اما بنظر می رسد از طرف صدا و سیما کنار گذاشته شده باشد.

اخراج حمید معصومی نژاد از صدا و سیما 

حمید معصومی نژاد در مارس ۲۰۱۰ میلادی به اتهام «مأمور ارشد اطلاعاتی ایران» و «قاچاق اسلحه» توسط دولت ایتالیا بازداشت شد. این در حالی بود که پلیس ایتالیا هیچ مدرکی در این خصوص ارائه نکرده بود. محمدعلی رامین، معاون وقت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، بازداشت معصومی‌نژاد را در راستای خواستهٔ اسرائیل، آمریکا و بریتانیا دانست و گفت: «اگر ایتالیا بخواهد با همکاران رسانه‌ای ما چنین رفتار کند، ممکن است شاهد رفتار مشابهی با خبرنگاران ایتالیایی از جانب دولت ایران باشد.» معصومی‌نژاد ۲ ماه در سلول انفرادی در زندان رم بود و سه ماه نیز در حبس خانگی به سر برد.

در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ حمید معصومی‌نژاد که برای شرکت در مراسم تدفین یکی از بستگانش به ایران آمده بود، هنگام بازگشت به ایتالیا در فرودگاه میلان دوباره بازداشت و پس از دو ساعت آزاد شد. در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ مقارن با ۱۸ ژوئن ۲۰۱۸، خبرگزاری رسمی ایتالیا انسا پس از ۸ سال، از تبرئه خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از اتهامات واهی در این کشور خبر داد و اعلام کرد اتهامات وارده به وی واقعیت نداشته‌است.

خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، در گزارشی با عنوان «خبرنگار رادیو و تلویزیون ایران تبرئه شد، جاسوس نبود»، نوشت: دادگاه «کومو» حمید معصومی‌نژاد را که ۸ سال پیش به اتهام جاسوسی دستگیر و زندانی شده بود، از تمام اتهامات نسبت داده شده به وی تبرئه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر