غذاهای تند | فواید غذاهای تند

۶ خاصیت باورنکردنی غذاهای تند، از سلامت قلب تا کاهش استرس

غذاهای تند برای بعضی افراد خوشایند و برای برخی دیگر ناخوشایند هستند. اما خواص فوق العاده ای دارند که باورکردنی نیست.

غذاهای تند
ویکی گردی:

خوردن غذا های تند فواید بسیاری برای بدن انسان دارند. در سراسر دنیا افرادی هستند که تمایل به خوردن غذا های تند و خوشمزه دارند؛ غذاهایی غنی، پیچیده و پر از عطر و طعم خاص که وجود شما را به آتش می‌کشند. ادویه‌های تند در تهیه انواع غذاها، پیش غذاها، سس‌ها، سالادها و سوپ‌ها به کار گرفته می‌شوند و طعم‌هایی وسوسه‌انگیز و غیرمنتظره را خلق می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با فواید خوردن غذا های تند آشنا کنیم.

فواید و خواص غذا های تند برای زنان و مردان

تندی

1. عمر ببیشتر:

اگر بخواهید 100 سال زندگی کنید، می توانید در غذاهایتان ادویه تند استفاده کنید. طبق مطالعات انجام شده توسط دانشگاه هاروارد و مرکز ملی و کنترل بیماری ها، خوردن غذای تند به مدت شش یا هفت روز در هفته می تواند خطر مرگ را تا 14 درصد کاهش دهد.مصرف منظم غذای تند می تواند عوامل خطر مرگ مانند سرطان، بیماری های تنفسی و بیماری های قلبی را کاهش دهد.

مصرف غذای تند به جنین آسیب می رساند؟

2. کاهش ریسک ابتلا به سرطان:

کپسایسین، ترکییبی که در فلفل چیلی یافت می شود نیز می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند.در مطالعه حیوانی، محققان دریافتند که کپسایسین مانع رشد سرطان پروستات می شود.افزودن زردچوبه به غذاها می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند.با توجه به تحقیقات، کورکومین می تواند ریسک سرطان معده، مغز، استخوان و پستان را کاهش دهد.

3. افزایش متابولیسم:

شما باید راه های مختلفی برای بالا نگه داشتن متابولیسم پیدا کنید.طبق تحقیقات، با استفاده از فلفل قرمز می توانید سوخت بدن خود را بالا نگه دارید. این ادویه هم می تواند اشتهای شما را تنظیم کند.

اگرچه فلفل قرمز ممکن است متابولیسم را کمی افزایش دهد، اما ادویه به تنهایی نمی تواند جایگزین ورزش منظم باشد.اگر می خواهید متابولیسم بدن خود را تمام روز بالا نگه دارید، با تمرینات و ورزش ها قدرت و توده عضلانی خود را تقویت کنید.

مرگبار ترین فلفل دنیا | اگر این فلفل رو بخورید زنده نمی مونید!

4. تسکین درد:

آیا می دانستید که کپسایسین، ترکیبی که در فلفل چیلی وجود دارد و حس تندی را می دهد، یکی از مواد اصلی در تسکین درد است؟فلفل چیلی را به غذای خود اضافه کنید، تا درد مفاصل و ماهیچه را کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد که کپسایسین می تواند درد را در افراد مبتلا به آرتروز، روماتیسم و ورم مفاصل و فیبرومیالژیا کاهش دهد.

5. بهبود سلامت قلبی:

محققین مشاهده کرده اند که خطر کمتری از حملات قلبی و سکته در فرهنگ هایی وجود دارد که در آن مردم غذای تند می خورند.همچنین کشف کردند که مواد اولیه فعال در فلفل چیلی، به کاهش کلسترول پلاسما کمک می کنند.

6. تسکین استرس:

ادویه باعث می شود که مغز شما اندورفین و دوپامین آزاد کند، هورمون های حس خوب که می تواند حال شما را بهبود و استرس را کاهش دهد.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر